AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #21 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ok, da er spørsmålet ditt et annen enn det du innledningsvis spør om. Så hva vil du ha svar på? Hvilken norsk by som ligger lengst mulig fra et asylmottak? Hvor det er færrest innvandrere/migranter eller asylsøkere? Hvor terrortrusselen er definert som lavest? Du må innse at folkopplever den frykten du beskriver som å være irrasonell. Anonymkode: 7c358...af4 Spørsmålet mitt har ikke forandret seg. Jeg lurer på hvor det er tryggest å bo, altså hvor kvinner ikke er redd for å gå ut alene om natten og hvor terrortrusselen er lavest. ts Anonymkode: cda69...e80 2
Poserose Skrevet 30. juli 2016 #22 Skrevet 30. juli 2016 Jeg tørr å gå alene om kvelden, men ikke natten, og bor på Tøyen i Oslo. Hvis du alltid er så redd at det styrer livet ditt, for noe som er så usannsynlig at skjer kan det hende at du sliter med angst, og at du bør søke hjelp. Det blir litt meningsløst å be om et tryggere sted enn Lillestrøm, når det er et trygt sted å bo. En liten by med mindre enn 10 000 innbyggere vil kanskje passe for deg? Men siden du er så redd, vil du nok hele tiden finne nye farer uansett hvor du flytter. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #23 Skrevet 30. juli 2016 Du får lese her. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/flyktninger-i-norge Anonymkode: 1c278...01a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #24 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, Poserose skrev: Jeg tørr å gå alene om kvelden, men ikke natten, og bor på Tøyen i Oslo. Hvis du alltid er så redd at det styrer livet ditt, for noe som er så usannsynlig at skjer kan det hende at du sliter med angst, og at du bør søke hjelp. Det blir litt meningsløst å be om et tryggere sted enn Lillestrøm, når det er et trygt sted å bo. En liten by med mindre enn 10 000 innbyggere vil kanskje passe for deg? Men siden du er så redd, vil du nok hele tiden finne nye farer uansett hvor du flytter. Jeg synes ikke Lillestrøm er trygt. Blir forfulgt her, og det er ikke noe jeg innbiller meg. ts Anonymkode: cda69...e80 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #25 Skrevet 30. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får lese her. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/flyktninger-i-norge Anonymkode: 1c278...01a Takktakk Anonymkode: cda69...e80
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #26 Skrevet 30. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet mitt har ikke forandret seg. Jeg lurer på hvor det er tryggest å bo, altså hvor kvinner ikke er redd for å gå ut alene om natten og hvor terrortrusselen er lavest. ts Anonymkode: cda69...e80 Hvor stor tror du terrortrusselen var på Utøya før 2011? Tror du det var der man trodde at Norges første terrorangrep skulle ramme? Poenget er at man aldri vet hvor terror rammer! Man vet heller ikke hvor det befinner seg en en psykotisk person eller en sjalu kjæreste. Ting skjer vilkårlig. Men merkelig at det er bare du som opplever dette. Nå er det flere av de som svarer som bor i Oslo, og som aldri har blitt forfulgt . Innbiller du deg ting? Anonymkode: d0391...f2b 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #27 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvor stor tror du terrortrusselen var på Utøya før 2011? Tror du det var der man trodde at Norges første terrorangrep skulle ramme? Poenget er at man aldri vet hvor terror rammer! Man vet heller ikke hvor det befinner seg en en psykotisk person eller en sjalu kjæreste. Ting skjer vilkårlig. Men merkelig at det er bare du som opplever dette. Nå er det flere av de som svarer som bor i Oslo, og som aldri har blitt forfulgt . Innbiller du deg ting? Anonymkode: d0391...f2b Jeg vet at terror kan ramme hvor som helst, men noen steder er likevel sjansen større. Dette er egentlig ikke en del av diskusjonen. Og nei, jeg innbiller meg det absolutt ikke. Når man går tur med bikkja om kvelden og en gjeng utenlandske menn på 4-5 stk glor på deg og lager kysselyder og følger etter deg mens de ler, er det ikke innbilning. ts Anonymkode: cda69...e80 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. juli 2016 #28 Skrevet 30. juli 2016 Du burde velge en liten by, er vell i de store byene det er størst fare for terror. Vil nå jeg tro, i vertfall.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #29 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, Loki Laufeyson skrev: Du burde velge en liten by, er vell i de store byene det er størst fare for terror. Vil nå jeg tro, i vertfall. Ja, er det jeg også tenker. Ble bare veldig overrasket da jeg leste at de har problemer med innvandrere osv i Skien og Porsgrunn, da dette er byen jeg regner som relativt små. Anonymkode: cda69...e80
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #30 Skrevet 30. juli 2016 41 minutter siden, Citpensacola skrev: Jeg bor midt i Oslo, og føler meg helt trygg. Dette høres såpass ekstremt ut at det kanskje er på tide å ta en tur til psykolog? Totalt irrasjonelt er det hvertfall. Det er faktisk ikke irrasjonelt. Anonymkode: b1723...b6b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #31 Skrevet 30. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet mitt har ikke forandret seg. Jeg lurer på hvor det er tryggest å bo, altså hvor kvinner ikke er redd for å gå ut alene om natten og hvor terrortrusselen er lavest. ts Anonymkode: cda69...e80 Som nevnt så jobber jeg altså omtrent midt i arnestedet for det eneste terroranslaget i Norge i nyere tid. <og jeg er ikke redd for å ferdes i byen hverken på dagtid eller kveldstid. På natten pleier jeg stort sett å sove, men innimellom er jeg i Oslo sen kveld og natt, - og jeg er ikke redd. Ikke tror jeg at jeg så mye over gjennomsnittet tøff, men spes skvetten eller pinglete er jeg vel heller ikke. Hadde jeg hatt en hund jeg måtte gått tur med hadde jeg om mulig være ennå mindre redd (med mindre du har en chihuahua eler en pomeranian). Gradering av terrortrussel på geografiske områder i Norge må du nesten spørre PST om, men det er rimelig å anta at Indre Grukkedal har lavere antatt terror trussel enn Stortingsbygningen. Fornøyd? Anonymkode: 7c358...af4 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #32 Skrevet 30. juli 2016 Jeg er født og oppvokst på tøyen i Oslo. Aldri vært redd, og ute på natten full og alene, aldri opplevd noe ekkelt. Nå bor jeg i Drammen, samme her, aldri opplevd noe ekkelt, jogger i skogen, full i byen, og kommer meg fint hjem alene. Har og familie som bor midt i Oslo sentrum, da Oslo øst, og hun er ute og fester hele tiden, og går hjem alene. Har aldri opplevd noe. Jeg er og jevnlig i Oslo, og har aldri opplevd noe. Kjenner du andre, som har samme problem som deg i Lillestrøm? Bare synes det er rart at du opplever sånne ting ofte, mens ingen andre opplever sånt. Anonymkode: c5013...219 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #34 Skrevet 30. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som nevnt så jobber jeg altså omtrent midt i arnestedet for det eneste terroranslaget i Norge i nyere tid. <og jeg er ikke redd for å ferdes i byen hverken på dagtid eller kveldstid. På natten pleier jeg stort sett å sove, men innimellom er jeg i Oslo sen kveld og natt, - og jeg er ikke redd. Ikke tror jeg at jeg så mye over gjennomsnittet tøff, men spes skvetten eller pinglete er jeg vel heller ikke. Hadde jeg hatt en hund jeg måtte gått tur med hadde jeg om mulig være ennå mindre redd (med mindre du har en chihuahua eler en pomeranian). Gradering av terrortrussel på geografiske områder i Norge må du nesten spørre PST om, men det er rimelig å anta at Indre Grukkedal har lavere antatt terror trussel enn Stortingsbygningen. Fornøyd? Anonymkode: 7c358...af4 Det er bra at ikke du er redd, men jeg føler meg altså ikke trygg lenger. Hunden min er veldig liten så er ikke så hjelp i henne, akkurat. Jeg håper med denne tråden å få erfaring fra folk om hvor de bor/kjenner noen som bor hvor de trives og føler seg trygge i hverdagen. ts Anonymkode: cda69...e80 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #35 Skrevet 30. juli 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. på sørlandet har jeg sett litt på å bo i Tvedestrand og jobbe i Arendal. ts Anonymkode: cda69...e80 Da får du narkomane etter deg istedet, men det er kanskje ikke så ille? Anonymkode: 615f7...b94 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #36 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Røros. Anonymkode: 615f7...b94 Ok, skal sjekke ut Røros ts Anonymkode: cda69...e80
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #37 Skrevet 30. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Da får du narkomane etter deg istedet, men det er kanskje ikke så ille? Anonymkode: 615f7...b94 Narkomane i Tvedestrand? Vet at det er litt problem med narko i Arendal, men Tvedestrand er vel rolig? ts Anonymkode: cda69...e80
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #38 Skrevet 30. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Narkomane i Tvedestrand? Vet at det er litt problem med narko i Arendal, men Tvedestrand er vel rolig? ts Anonymkode: cda69...e80 Ikke i det hele tatt. Anonymkode: 615f7...b94
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #39 Skrevet 30. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er født og oppvokst på tøyen i Oslo. Aldri vært redd, og ute på natten full og alene, aldri opplevd noe ekkelt. Nå bor jeg i Drammen, samme her, aldri opplevd noe ekkelt, jogger i skogen, full i byen, og kommer meg fint hjem alene. Har og familie som bor midt i Oslo sentrum, da Oslo øst, og hun er ute og fester hele tiden, og går hjem alene. Har aldri opplevd noe. Jeg er og jevnlig i Oslo, og har aldri opplevd noe. Kjenner du andre, som har samme problem som deg i Lillestrøm? Bare synes det er rart at du opplever sånne ting ofte, mens ingen andre opplever sånt. Anonymkode: c5013...219 Flott at du trives og føler deg trygg. Men det gjør altså ikke jeg. Jeg har en venninne her i Lillestrøm som opplever det samme som meg, men ikke i like stor grad. Har ikke så mange venner her ellers. ts Anonymkode: cda69...e80 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #40 Skrevet 30. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke i det hele tatt. Anonymkode: 615f7...b94 Hva mener du? Ikke trygt i Tvedestrand i det hele tatt? ts Anonymkode: cda69...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå