AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #1 Del Skrevet 30. juli 2016 For ikke så lenge siden ble jeg på en måte kjent med noen som er sånn: - "Hun er så tragisk". - "Æsj, pjuk - han/hun er så ekkel". - "Er det mulig liksom - hvor teit å hodet går det an å bli". - "Æsj, er det vennen din - det ser ut som om at han er helt tarded". - "Jeg spiser ikke sånn mat jeg - noe så kvalmt. Jeg vil heller spise kake i stedet. INGEN spiser det." - "Feite folk kan takke seg selv". - "Det har aldri jeg gjort - det er XXX som gjør dette". - "Er det mulig liksom - hvem er det som faktisk handler på H&M i stedet for på PM? Hva med å handle der i stedet - da sparer man sikkert 10 kroner i måneden på det". - "Det er INGEN som gjør sånt". Veldig mye sånn: og folk som generelt sett er kjempe tragiske. Jeg svarer aldri på det. Jeg svarte en gang, men da ble personen verre. Tips til å få personen til å bli litt mer i møtekommende i mot mennesker og situsjoner samt legge av seg en god del fordommer? Blir litt sliten av alt og alle personen må spy av og syntes at det å si at man må spy av folk og folks oppførsel er skikkelig nedlatende. Hva syntes dere? Anonymkode: 3365d...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #2 Del Skrevet 30. juli 2016 Du ble for litt siden på en måte kjent med en slik person? Hvorfor opprettholder du relasjonen? Eller la meg omformulere: hvorfor ser du på det som din oppgave å endre en persons oppførsel, når denne personen til og med ikke har en viktig del i livet ditt? Vanligvis så er det vanskelig å endre noens atferd. Man kan påvirke gradvis slik at personen blir mindre ekstrem, men en slik prosess tar lang tid og er en investering, altså ikke noe jeg ville begitt meg ut på ved mindre personen har en nøkkelrolle i livet mitt. Anonymkode: 7e740...c41 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #3 Del Skrevet 30. juli 2016 En bekjent av meg kunne finne på å være akkurat slik du nevner, nesten etter punkt og prikke. Følte at jeg så ut som dette hele tiden: Anonymkode: 92f2e...6a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #4 Del Skrevet 30. juli 2016 Hvor gamle er disse fortapte? Anonymkode: f459e...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blonden Skrevet 30. juli 2016 #5 Del Skrevet 30. juli 2016 Hva er PM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaraEvingne Skrevet 30. juli 2016 #6 Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Hvis jeg himlet med øynene hjemme når jeg var yngre fikk jeg tilbakemelding, i klartekst, om å slutte. Skjønner veldig godt hvorfor. Endret 15. mars 2017 av CaraEvingne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 30. juli 2016 #7 Del Skrevet 30. juli 2016 Når jeg merker at folk er veldig dømmende uten at de har noen god grunn for det, så pleier jeg enten å spørre hvorfor de mener at vedkommende er sånn, eller si "hvordan vet du det, kjenner du h*n?" eller si at jeg ikke syns at vedkommende er tragisk osv. Det kan få dem til å tenke litt eller bli svar skyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #8 Del Skrevet 30. juli 2016 1 time siden, blonden skrev: Hva er PM? En kleskjede, PM står for personlig mote. Tror det for det meste er litt eldre damer som handler der. Har noen eldre kolleger som handler på PM. Anonymkode: 90bee...95f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #9 Del Skrevet 30. juli 2016 Begynner navnet på C? Anonymkode: 92f2e...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #10 Del Skrevet 30. juli 2016 Dette er en mennesketype jeg overhode ikke har noe respekt for. Jeg hadde ikke ønsket å ha et vennskap med en slik person. Jeg ser ikke hvorfor du tror at du klarer å endre vedkommendes karaktertrekk av ditt eget ønske. Det får du rett og slett ikke til. Vedkommende må selv ha et ønske om det og gå inn for å endre seg. Om ikke det er tilfelle er det en tapt sak. Anonymkode: a0296...9e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #11 Del Skrevet 31. juli 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: En kleskjede, PM står for personlig mote. Tror det for det meste er litt eldre damer som handler der. Har noen eldre kolleger som handler på PM. Anonymkode: 90bee...95f Post menstruell. Jeg antar at det er det butikken egentlig heter. Anonymkode: a1f0c...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 31. juli 2016 #12 Del Skrevet 31. juli 2016 Slitsomt! Ikke forgift livet ditt med å forsøke å endre denne personen, move on. Next! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #13 Del Skrevet 31. juli 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er disse fortapte? Anonymkode: f459e...dde Voksne. Anonymkode: 3365d...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #14 Del Skrevet 31. juli 2016 7 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Slitsomt! Ikke forgift livet ditt med å forsøke å endre denne personen, move on. Next! Altså, det er ikke intensjonen min. Jeg stilte bare et spørsmål og fortalte om noe. Anonymkode: 3365d...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #15 Del Skrevet 31. juli 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: En kleskjede, PM står for personlig mote. Tror det for det meste er litt eldre damer som handler der. Har noen eldre kolleger som handler på PM. Anonymkode: 90bee...95f Ja, det er det jeg mener. Folk på 20-30-40 handler faktisk ikke der. Anonymkode: 3365d...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 31. juli 2016 #16 Del Skrevet 31. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, det er ikke intensjonen min. Jeg stilte bare et spørsmål og fortalte om noe. Anonymkode: 3365d...388 Ok. Så går du bare lære deg å leve med en arrogant pessimist i livet ditt, for å endre vedkommende klarer du ikke. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 31. juli 2016 #17 Del Skrevet 31. juli 2016 Dersom du ikke liker oppførselen til personen så slutter du å omgås mennesket. Problem løst. Man kan ikke forandre mennesker som selv ikke ønsker å bli forandret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #18 Del Skrevet 31. juli 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er en mennesketype jeg overhode ikke har noe respekt for. Jeg hadde ikke ønsket å ha et vennskap med en slik person. Jeg ser ikke hvorfor du tror at du klarer å endre vedkommendes karaktertrekk av ditt eget ønske. Det får du rett og slett ikke til. Vedkommende må selv ha et ønske om det og gå inn for å endre seg. Om ikke det er tilfelle er det en tapt sak. Anonymkode: a0296...9e4 Jeg respekterer person som et levende individ og menneske men har overhode ingen interesse eller muligheten til å forandre personen. Men jeg kan velge å ikke ha kontakt med personen siden jeg overhode ikke klarer å forsvare eller beklage denne personens oppførsel så mange ganger som himling med øynene forekommer. Ikke klarer jeg holde tritt med ordbruken eller himlingen med øynene heller, og det er heldigvis like så greit. Jeg har ikke skrevet at jeg ønsker å forandre dette menneske, men jeg må da få lov til å mene å si at en sånn type oppførsel klarer jeg ikke forsvare ei heller stå for. Anonymkode: 3365d...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #19 Del Skrevet 31. juli 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: En bekjent av meg kunne finne på å være akkurat slik du nevner, nesten etter punkt og prikke. Følte at jeg så ut som dette hele tiden: Anonymkode: 92f2e...6a1 Ja, eller sånn: Anonymkode: 3365d...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 31. juli 2016 #20 Del Skrevet 31. juli 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: For ikke så lenge siden ble jeg på en måte kjent med noen som er sånn: - "Hun er så tragisk". - "Æsj, pjuk - han/hun er så ekkel". - "Er det mulig liksom - hvor teit å hodet går det an å bli". - "Æsj, er det vennen din - det ser ut som om at han er helt tarded". - "Jeg spiser ikke sånn mat jeg - noe så kvalmt. Jeg vil heller spise kake i stedet. INGEN spiser det." - "Feite folk kan takke seg selv". - "Det har aldri jeg gjort - det er XXX som gjør dette". - "Er det mulig liksom - hvem er det som faktisk handler på H&M i stedet for på PM? Hva med å handle der i stedet - da sparer man sikkert 10 kroner i måneden på det". - "Det er INGEN som gjør sånt". Veldig mye sånn: og folk som generelt sett er kjempe tragiske. Jeg svarer aldri på det. Jeg svarte en gang, men da ble personen verre. Tips til å få personen til å bli litt mer i møtekommende i mot mennesker og situsjoner samt legge av seg en god del fordommer? Blir litt sliten av alt og alle personen må spy av og syntes at det å si at man må spy av folk og folks oppførsel er skikkelig nedlatende. Hva syntes dere? Anonymkode: 3365d...388 Tja. Dersom du ikke har noe annet valg enn å måtte ha med personen å gjøre, så er jeg den likevel prater minnst mulig med folk jeg ikke liker så godt. Vi alle møter mennesker vi ikke liker så godt, av forskjellige grunner. Man kan jo prøve å si ifra eller skifte samtaleemne, men jeg tror de fleste voksne som er sånn, ikke er så veldig mye å få gjort noe med. Av og til møter man slitsomme eller irriterende mennesker, men jeg prøver å ikke fokusere for mye på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå