AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #1 Skrevet 30. juli 2016 Hei! Jeg har kjøpt meg et produkt på Elkjøp. Det står at det er 30 dagers åpent kjøp, men retursending forutsetter da at emballasje følger med. Bør jeg beholde emballasjen lenger enn disse 30 dagene? Hybelen min er på rundt 16-17 kvadrat. Jeg har derfor et problem med plassoppbevaring. Anonymkode: c3a97...4e5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #2 Skrevet 30. juli 2016 Spørs hva du har kjøpt,og om du tenkermå returnere produktet. Uansett bør du ikke oppbevare pappembalasje i oppholdsrom. Den inneholder produkter som ikke er bra å puste i, og hulrom i papp er et yndet sted for insekter. Anonymkode: 0fffd...2fd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #3 Skrevet 30. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva du har kjøpt,og om du tenkermå returnere produktet. Uansett bør du ikke oppbevare pappembalasje i oppholdsrom. Den inneholder produkter som ikke er bra å puste i, og hulrom i papp er et yndet sted for insekter. Anonymkode: 0fffd...2fd Jeg har kjøpt et fryseskap. Jeg kommer ikke til å returnere det med mindre det ikke fungerer som det skal. All emballasje ligger for øvrig i en plastpose som så videre er lagt i en forseglet søppelsekk. Den er klar til å kastes, men det er heller ikke et problem å åpne den dersom det er behov for det. Anonymkode: c3a97...4e5
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juli 2016 #4 Skrevet 30. juli 2016 Du trenger ikke å ta vare på emballasjen dersom du ikke skal benytte åpent kjøp. Dersom det skulle være feil som dekkes av garanti trenger du ikke emballasjen. Ta vare på kvitteringen.
Jus sanguinis Skrevet 30. juli 2016 #5 Skrevet 30. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bør jeg beholde emballasjen lenger enn disse 30 dagene? Hybelen min er på rundt 16-17 kvadrat. Jeg har derfor et problem med plassoppbevaring. Anonymkode: c3a97...4e5 Det kan være greit å ha originalemballasjen å pakke det inn i når du skal flytte, dog er det igjen mer aktuelt for elektronikk som fjernsyn og diverse duppeditter, men det er i så fall eneste grunn til å oppbevare originalemballasjen hvis du ikke har tenkt å benytte deg av returordningen de kommende 30 dagene.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #6 Skrevet 30. juli 2016 2 timer siden, Blondie65 skrev: Du trenger ikke å ta vare på emballasjen dersom du ikke skal benytte åpent kjøp. Dersom det skulle være feil som dekkes av garanti trenger du ikke emballasjen. Ta vare på kvitteringen. Ah, tusen takk! Da kan jeg bare kaste alt? 1 time siden, Jus sanguinis skrev: Det kan være greit å ha originalemballasjen å pakke det inn i når du skal flytte, dog er det igjen mer aktuelt for elektronikk som fjernsyn og diverse duppeditter, men det er i så fall eneste grunn til å oppbevare originalemballasjen hvis du ikke har tenkt å benytte deg av returordningen de kommende 30 dagene. Takk for svar! Jeg ser poenget med flytting, men det kommer ikke til å bli før om et par år tipper jeg. Jeg tror heller ikke det blir et stort problem når det gjelder et fryseskap. Som du selv skriver er det nok mer aktuelt for TV og lignende. Anonymkode: c3a97...4e5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #7 Skrevet 30. juli 2016 Om du noen gang trenger service på fryseskapet, så tipper jeg at de kommer hjem til deg. Anonymkode: 3dc9c...796
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #8 Skrevet 30. juli 2016 Som Blondie65 sa, emballasjen er kun ved 30 dagers retur. Og selv ikke da vil jeg tro at noen hadde krevd pappen til et fryseskap, vi ville ikke tenkt tanken en gang! Så den er det bare å kaste. Mvh Elkjøp-ansatt Anonymkode: 1bfd5...9f0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #9 Skrevet 30. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som Blondie65 sa, emballasjen er kun ved 30 dagers retur. Og selv ikke da vil jeg tro at noen hadde krevd pappen til et fryseskap, vi ville ikke tenkt tanken en gang! Så den er det bare å kaste. Mvh Elkjøp-ansatt Anonymkode: 1bfd5...9f0 Takk for svar! Da kaster jeg den med god samvittighet. Anonymkode: c3a97...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå