Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre år siden brøt jeg all kontakt med en venninne av meg. Vi ble kjent på videregående (snart 10 år siden), og selv om vi var litt forskjellig gikk vi veldig godt overens. Etter videregående holdt vi kontakten, og selv om vi ikke møttes så ofte lenger følte jeg det var god stemning. 

Så etterhvert følte jeg at det begynte å skrante litt. Jeg følte meg stadig litt til overs og en kveld vi hadde vors følte jeg at hun hakket på alt jeg gjorde og sa, og jeg ble mer og mer lei meg. Det endte med at jeg stakk hjem når vi reiste til byn og siden har vi aldri snakket sammen. Jeg slettet henne etterhvert også på facebook.

Jeg hadde ekstrem lav selvfølelse på den tiden, og har i ettertid tenkt på at det kan ha gjort at jeg overdrev situasjonen,  og jeg kjenner på at jeg savner henne. Så det jeg lurer på er om jeg skal ta kontakt?  Legge henne til på Facebook igjen og sende en melding eller noe? Hva synes dere? Er redd det bare blir veldig rart ettersom vi aldri har snakket om det som skjedde og nå har det jo gått så lang tid...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare lagt henne til på Facebook igjen og tatt det derfra. Ettersom dere er i tyveårene så kan mye skje på kort tid. 

Anonymkode: f7d0c...970

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legge henne til på fb er jo helt greit å gjøre, men jeg hadde i først omgang ikke tatt direkte kontakt på sms.

Anonymkode: e7392...0c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal kontakte henne. Du har ingenting å tape på det :) Men ikke legg henne til på Facebook uten å sende meldingen. Det er litt merkelig. Send en melding og legg henne til.

Anonymkode: 2a197...65c

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg vil sende en melding til henne, men kjenner jeg er litt nervøs for hvordan hun tar det..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke kontakten henne. Hun hørtes ikke ut som noen særlig god venninne, og selv om dere hadde en god tone før så kan ting og folk forandre seg med tiden... Jeg har selv fått erfare det, bestevenninnen min ble til en person som bare kritiserte meg, manipulerte meg og brukte meg til alt hun trengte hjelp til, og var der aldri for meg. Slik jeg ser det i din situasjon, så kunne denne "venninnen" din ha sendt en sms etter du dro den gangen, for hun må ha skjønt at slik hun oppførte seg ikke var greit ovenfor deg i ettertid. Ikke gå tilbake til noen som ikke setter pris på deg eller ikke respekterer deg, det er mitt råd:-) 

Anonymkode: d0545...13e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke kryp for henne. Hun burde ha kontaktet deg, da hun var den som hadde hakket på deg.

Anonymkode: f6f13...dc4

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke hun ønsket å fortsette vennskapet. Da hadde hun kontaktet deg etter den kvelden. Slikt går to veier. 

Anonymkode: 1e34c...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...