Molla Skrevet 10. november 2004 #1 Skrevet 10. november 2004 Jeg har tenkt å lage noe trolldeig greier til jul og lurer da på om jeg kan pusse ferdig stekt trolldeig med sandpapir. Går det eller blir det bare vas av det?
Imax Skrevet 10. november 2004 #2 Skrevet 10. november 2004 Jøss, det har jeg aldri prøvd. Men jeg er redd det kan smuldre, for ferdig stekt trolldeig er ganske porøs på utsatte steder.
søndagsengel? Skrevet 10. november 2004 #3 Skrevet 10. november 2004 Er det en spesiell grunn til at du vil pusse den med sandpapir (bare nysgjerrig...)?
Molla Skrevet 10. november 2004 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2004 tenkte bare at det var lettere å male på glatte flater enn på rue flater
søndagsengel? Skrevet 10. november 2004 #5 Skrevet 10. november 2004 Jeg har ikke opplevd at trolldeigen har blitt ru. Kommer sikkert an på hva slags oppskrift man bruker. Men tror du kan pusse forsiktig med fint sandpapir, om du unngår å pusse de eller tynneste/skjøreste delene av figuren.
LilleMy Skrevet 10. november 2004 #6 Skrevet 10. november 2004 Eh.. for en som ikke har holdt på med trolldeig siden barnehagtiden... noen som vil dele oppskrift og fremgangs måte med "en stakkar"?!
Imax Skrevet 10. november 2004 #7 Skrevet 10. november 2004 Jøss, hvorfor er den ikke glatt da? Mine overflater er temmelig glatte, så det å pusse vil vel skje motsatt? Uansett har jeg aldri hatt problem med å male, bruk hobbymaling som ikke er for tykk som glir lett.
søndagsengel? Skrevet 10. november 2004 #8 Skrevet 10. november 2004 Hvis du ikke får den glatt kan du tilsette litt zalo eller matolje i deigen (zalo bruker jeg selv, matolje fant jeg tips om her i KG) :-)
Gry Skrevet 10. november 2004 #9 Skrevet 10. november 2004 Eh.. for en som ikke har holdt på med trolldeig siden barnehagtiden... noen som vil dele oppskrift og fremgangs måte med "en stakkar"?! I Magasinet vårt i dag finner du oppskrift på trolldeig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå