Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2004 #1 Skrevet 10. november 2004 Er det vanlig at bruden er med på dette? Har en samboer som kan være litt håpløs når det gjelder klær, stort sett er deg jeg som må handle klær til han..... Har dere andre vært med på å bestemme antrekket til brudgommen eller har han ordnet opp i dette selv?
majan Skrevet 10. november 2004 #2 Skrevet 10. november 2004 Ja hvorfor ikke?? jeg og min samboer skal ihvertfall reise sammen til en sallong og se på klær til han sammen.. nå skal det sies at det er fordi vi har to små barn sammen som skal ha samme klær som han
Gjest Tex Skrevet 10. november 2004 #3 Skrevet 10. november 2004 Vi bestemte hans antrekk sammen, han i grove trekk og jeg detaljer som fargen på vesten (som skulle matche kjolen min) og hvorvidt han skulle ha perle eller ikke på kravatten (jeg syns perle er skikkelig homo) Forøvrig er min mann en særdeles klesbevisst mann, og nåde meg om jeg skulle finne på å kjøpe noe annet enn sokker og boxere til han.....
ragsan Skrevet 10. november 2004 #4 Skrevet 10. november 2004 Tror det er ganske vanlig at det er bruden som bestemmer - var med (bare for å se på, egentlig) da min kjære skulle kjøpe sjakett og salgsdamen henvendte seg utelukkende til meg, selv etter at jeg hadde sagt fra klart og tydelig at han da måtte få lov til å velge klær selv, voksne mannen. Hun presterte til og med å uttale "Når mor bare har valgt stoff til vesten..."
smilepia Skrevet 10. november 2004 #5 Skrevet 10. november 2004 Jeg, som Tex, har en klesbevisst mann (som atpåtil liker å shoppe, i motsetning til meg), så han får lov å bestemme mye ang sine klært denne dagen også. Men heldigvis har vi sammenfallende smak da :-) Han skal ha sjakett, men vi har enda ikke vært å prøvd noe. Planen er å vennte til jeg har bestemmt kjole, og så skal vi plukke ut hans sjakett sammen, fordi jeg kan da passe på at den "matcher" min kjole. -Smilepia-
Smiling Skrevet 10. november 2004 #6 Skrevet 10. november 2004 I bryllupet vårt bestemte brudgommen antrekket sitt helt selv, og jeg var ikke med brudgommen på prøving. Det er jo hans store sjanse til å pynte seg også, og da synes jeg han skal få velge helt selv. Hvor mange andre anledninger har menn i vår tid egentlig til å velge og vrake mellom kjole og hvitt, sjaketter og sånn? Dessuten er han nesten 30 år, og da bør han være i stand til å finne klærne sine selv, hi hi. Han hadde jo ikke sett kjolen min på forhånd, og jeg synes det var litt stas for meg også å få overraskelsen av å se ham i antrekket først i kirken. Han fant antrekk i samme salong som meg, så de visste hvordan kjolen min så ut. Jeg regner jo dessuten med at brudesalongen han var i for å finne antrekk ikke hadde sluppet ham ut med noe som ikke var fint :-)
April Skrevet 10. november 2004 #7 Skrevet 10. november 2004 Jeg var med min mann, og det tror jeg han var veldig glad for..Han er ikke opptatt av klær og ville vel allerhelst gått i joggebukse om han kunne det Så får oss var det best at jeg ble med, men det er jo individuelt!
Chiquita Skrevet 10. november 2004 #8 Skrevet 10. november 2004 Jeg var med mannen, men mest fordi jeg visste hvor salongen lå, og var med for å vise vei. Han bestemte alt selv. Jeg tenkte at om ikke vesten hans matcher 100% overens med fargen min, så er det viktig at han selv får bestemme hva han skal ha på seg på bryllupsdagen. En matcher uansett (i de fleste tilfellene) når en er pyntet til fest slik. På bryllupsdagen var vesten hans "sølvgrå", mens kjolen min var oyster. Kan ikke si at det var mismatch av den grunn
smilepia Skrevet 10. november 2004 #9 Skrevet 10. november 2004 Når jeg skriver at jeg skal passe på at vi matcher, så er det ikke slik at det må være helt like farger eller noe sant jeg er så opptatt av, men mer at vi skal være ca like mye pyntet .. om dere skjønner. Nå blir det jo messt sannsynlig slik da, siden han mener selv han vil ha sjakett. Men et tenkt scenario - på min første kjoleprøve prøvde jeg en kjempekul barokk-kjole. Utrolig stilig. Nå blir jeg sikkert ikke til å velge den, men om jeg hadde gjort det, tenker jeg at han måtte hatt et antrekk som er "litt i stil" - at han ikke kommer i vanlig dress f.eks. For det ville blitt litt "underdressed" mener jeg. Er ikke sikkert at det betyr så mye for andre, eller at noen ville reagert/kommentert på dette på dagen heller, men personlig synes jeg det er fint om man "matcher" litt i hvor mye pyntet vi er. Slik at når jeg vil være virkelig prinsess på dagen, kan han være prins, og ikke en "grå mus" -Smilepia-
Grooo Skrevet 10. november 2004 #10 Skrevet 10. november 2004 Det er jo deres bryllup - så dere gjør som dere vil og det som er best for dere. Jeg var med og valgte ut antrekk til mannen min, men egenlig var det ikke så mye å velge i mellom i salongen vi var i fordi mannen min er ganske lav og forholdsvis rund.
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2004 #11 Skrevet 10. november 2004 Jeg lurte vel egentlig på hva som var mest vanlig. Ser jo nå at det fleste er med mannen når han skal finne klær.
Jandia Skrevet 10. november 2004 #12 Skrevet 10. november 2004 Jeg fikk ikke være med mannen min. Han og forloveren fiksa det selv. Men så har jeg en mann som kan kle seg også... Får aldri lov til å handle klær til ham heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå