Gå til innhold

Gifteringer og priser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vidt begynt å kikke på gifteringer og lurer litt på hva dere andre har valgt og hva dere måtte gi for de.

Jeg har funnet ett par ringer i hvitt gull, 4.5 mm til kr 4190 inkl gravering. De er helt blanke uten noe ekstra dill-dall. Er dette en grei pris eller vet noen av dere om et sted jeg kan få det billigere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 4 mm ringer i gult gull, og jeg mener jeg betalte enten 3400,- eller 3700,- for dem.

Syns prisen på ringene du har sett på er helt grei, jeg - vil vel tro at hvitt gull ligger litt over i pris.

K

Skrevet

Vi betalte snaut 5000 for våre, og de var i hvitt gull. Jeg ble litt overrasket over at det ble så dyrt, men vi fant samme prisene flere steder. Synes prisen din høres grei ut.

Skrevet

Våre er ganske brede i gult gull med hvitt gull i midten. Skal se om jeg finner bilde......

Skrevet

Vi har 4mm vanlig gull, buet både på innsiden og utsiden. De betalte vi ca 3700,- for (om jeg husker rett), men det var inkludert gravering samt en 0.03ct diamant i min.

Hvitt gull ligger nok litt over i pris sammenlignet med gult gull.

-Smilepia-

Skrevet
Våre er ganske brede i gult gull med hvitt gull i midten. Skal se om jeg finner bilde......

Gjerne :P

Hvor brede og hva var prisen?

Skrevet

Denne siden kan være nyttig hvis du vil se på priser for ulike ring-varianter (metall, bredder, stener, finish osv): http://www.gifteringen.no/lovedesign.htm

Vær litt obs på at det muligens er danske kroner det er snakk om her: Nittedal gullsmie importerer disse ringene fra Danmark. Det er imidlertid en grei indikasjon på hva som bidrar til prisen på ringene.

- Mye artig på internett, gitt :-)

Skrevet

Ringen til Tex er som forlovelsesringen min. Bare at min er med 3 diamanter.

De ringene vi har kikket på ligger på mellom 10000-14000. Veldig dyre, men vi syns det er verdt det. Skal bestemme oss og bestille i neste uke. Gleder meg:)

Skrevet

Våre er 4*3mm i hvitt gull, med diamanter (min 0,2 karat, hans er bitteliten). Tror de kostet ca 11.000,-.

Har ikke bilde, de ble spesiallaget på oppdrag fra sambo. :)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi har kjoept platinaringer, 3mm og 5mm, i "court" design (buet innside). Ellers helt enkle, gammeldagse gifteringer. De kostet ca. 12000 kr i UK, regner med at vi har spart over 50% sammenlignet med priser jeg har sett hjemme i Norge. Skal faa de inngravert i Norge. Noen som vet om steder som inngraverer slik at vi kan faa litt fler tegn enn "Din navn, dato"?

Skrevet
Skal faa de inngravert i Norge. Noen som vet om steder som inngraverer slik at vi kan faa litt fler tegn enn "Din navn' date=' dato"?[/quote']

Gjør ikke de fleste det? Da vi sjekket ringer og inngravering fikk vi velge fritt selv i både tekst og utførelse. (de hadde eksempler da)

Men størrelsen på skriften og ringen har endel å si for hvor mye skrift det blir plass til da.

(så for en gang skyld er det bra med pølsefingrene mine altså :ler: )

-Smilepia-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...