ida Skrevet 21. juli 2002 #1 Skrevet 21. juli 2002 Huff, litt lei meg... :cry: I går var utdrikkningslaget til min samboer/tilkommende. Kvelden før ringte hans forlover meg og lurte på om de kunne ha vorspielet i vår leilighet, jeg svarte ja selv om jeg synes det var litt dumt, men jeg ville jo ikke være vrang. Jeg fikk beskjed om å forsvinne fra kl 15-23 og han sa at de skulle rydde opp slik at jeg "skulle slippe det i allefall". Selvsagt viste det seg at alle mine venninder var opptatt med andre ting den kvelden, så jeg tusla rundt alene (moro på en lørdagskveld i oslo)! Klokka var over tolv da jeg endelig kunne snu nesa hjemover, og da var det bare å begynne å rydde! Forlover`n hadde innbilt min tilkommende at jeg hadde tilbudt meg å rydde etter dem!?! Leiligheten så helt bomba ut (selv om elsklingen hadde rydda det værste likevel). Selvsagt kunne jeg latt alt stå slik at min kjære kunne rydde opp etter dem dagen etter, men jeg var så sinna at jeg ikke ville fått sove likevel. :x Spesielt siden jeg hadde hatt en jævlig kjip kveld fra før. Dessuten synes jeg ikke elsklingen skulle ha den jobben heller... Føler meg så utrolig teit nå. Lånte bort leiligheten til festen, tusla rundt alene og kjeda meg i 9t som en idiot - og som takk fikk jeg lov til å rydde opp etter et kalas jeg ikke var med på?!? Så: Overreagerer jeg? Burde jeg ofra meg med et lindt smil? Hvis ikke - hvordan takler jeg Forlover-gutt? Takknemlig for innspill! mvh Ida
Gjest sandix Skrevet 21. juli 2002 #2 Skrevet 21. juli 2002 I forhold til dette med å tilbringe kvelden med å kjede seg, så overreagerer du. Du sa ja til å skygge banen, og det er ikke forloverens feil at du hadde en kjip kveld. Når det gjelder den avtalte ryddinga, så har du grunn til å reagere. En avtale er en avtale.
jbkaarud Skrevet 21. juli 2002 #3 Skrevet 21. juli 2002 Du har selvsagt lov til å reagere på dette, og det er absolutt lov til å si i fra til din samboers forlover. Det er nok allikevel ikke så mye annet å gjøre enn å rydde opp allikevel. Jeg hadde nå ventet på samboeren slik at han også kunne være med å rydde opp - han har jo tross alt vært med på kalaset, selv om forloveren hans har gitt ham inntrykk av at du skulle rydde og vaske etterpå.
Gjest ewr ikke innlog Skrevet 21. juli 2002 #4 Skrevet 21. juli 2002 Noe så dårlig gjort! At du får en dårlig lørdag er det ingen andre enn din egen "feil". Jeg synes alikevel synd på deg, det er jo dritkjedelig å går rundt helt alene. Jeg for min del hadde gjort akuratt det samme som du, blitt forbanna og rydda. Men jeg hadde tatt en telefon til forloveren for å fortelle hva jeg mente om oppførselen hans. Det er jo direkte frekt. At forloveden din var snill å ryddet mens det hele sto på, gjør bare at jeg lurer på hva slags utdrikningslag som var stelt i stand. Nei si i fra du.
Gjest George Cleany Skrevet 25. juli 2002 #5 Skrevet 25. juli 2002 Det var kanskje aldri helt i planen hans å rydde opp samme kveld? Kanskje fortsatte utdrikningslaget andre steder, eller de var så berusede/søvnige når de avsluttet at de fant det best å komme tilbake for å rydde opp senere, i stedet for å gjøre en dårlig jobb samme dag, også snakk om å komme seg hjem med siste buss/bane/sitte på med andre osv. Selvsagt ikke morsomt å bo i en bombet leilighet for kortere tid, men det er ofte best å rydde opp etter fester dagen etter, kjedelig arbeide er greit i bakrus Prøv å bytt oppryddingen din inn i en middag på byen, støvsuging, rensing av vask eller lignende, og fortell du ikke klarte å vente til de kom tilbake for å rydde opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå