Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 10. november 2004 #1 Skrevet 10. november 2004 Hva er så galt med å like seg selv og utseendet sitt? hvorfor snerrer kvinner til deg så fort man åpner munnen om at man faktisk er strålende fornøyd med seg selv og faktisk ikke ville byttet bort utseendet sitt med noen sitt?? Hvorfor klarer vi ikke konkurranse? Hva blir damer redde for når jenter som meg for eksempel VET vi er pene og ikke er redde for å innrømme det. Jeg går ikke rundt å sier dette til alle. Men spør noen meg hva jeg syns om meg selv så sier jeg at jeg er STRÅLENDE fornøyd. Men dette takler ikke kvinner. Er det sjalusi eller misunnelse over utseendet de ikke har? Eller er det sjalusi eller misunnelse over selvtilliten?
Gjest Hel Skrevet 10. november 2004 #2 Skrevet 10. november 2004 Synes det er flott at jenter er strålende fornøyd med utseende sitt, jeg. Men når det blir til, 'Jeg VET jeg er pen' virker de litt høy på pæra i mine øyne.
Litago Skrevet 10. november 2004 #3 Skrevet 10. november 2004 Ingenting er bedre enn at du trives med hvordan du ser ut! :-) Hvis du får mange negative reaksjoner på det så er det kanskje lurt å tenke over hvordan du kommuniserer det.
Gjest 1111 Skrevet 10. november 2004 #4 Skrevet 10. november 2004 Det er bare bra du er fornøyd :-) siden folk reagerer kan det være mer med hvordan du sier det.
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #5 Skrevet 10. november 2004 Det har vel kanskje noe med at de som vet at de er pene, aldri har behov for å si det til andre for å føle seg vel. Andre, som ikke har det så godt med seg selv derimot, har behov for å si det. Forøvrig har dte ven noe med hvordan selve utsagnet lyder. Jeg vet om mange som sier ting som: - "Jeg får mer oppmerksomhet enn andre fordi jeg er så pen", Mitt utseende er over gjennomsnitt". Dette er å hevde seg selv på bekostning av andre, og ikke særlig tiltalende.
Gjest jo'a Skrevet 10. november 2004 #6 Skrevet 10. november 2004 har alltid sett ned på folk, som går rundt og sier høyt hvor pene og vellykkede de er. Synes det blir litt som å gå rundt og skryte over hvor mye man tjener osv. Ikke noe galt med høy selvtillit, men blir helt feil hvis man må skrive at man er pen eller si det høyt. Det blir litt som nicket ditt..som inneholder sexy.
Gjest *Fiona* Skrevet 10. november 2004 #7 Skrevet 10. november 2004 Enig med gjengen, det har med hvordan du sier det å gjøre. Jeg er også "pen". Blir oppfattet som sånn pen-og-vellykket dame. Og det synes jeg har tosidig verdi, når sant skal sies. Det kan være en fordel når man søker jobber - man ser såkalt "representativ" ut. Men det kan være negativt når man skal møte nye mennesker - jeg er sjenert i kombinasjon med å ha et "representativt" utseende (og for en klisjé, forreseten, jeg er høy, slank, blond. Gjeeeesp) så tror folk jeg er "overlegen, høy på pæra" og så videre. Jeg mener, inni meg har jeg like variert følelsesspekter som alle andre. Det fører med seg et sett forventninger som ikke alltid er lett å møte. Og hvis JEG legger på meg et par kilo, er det plutselig voldsomt fokus. "Hun som var så perfekt!" Jeg er fornøyd slik jeg er. Men hvorfor skal jeg kringkaste det? Det at jeg er fornøyd med meg slik jeg er, betyr ikke at jeg føler meg sikker på at ANDRE liker meg. Hvorfor skulle de like meg fordi jeg er pen? Jeg kan jo være et råttent menneske. Og det trådstarter antyder, både med nick og innlegg, synes jeg er typisk oppblåst ego-tendenser. Ikke fordi du er sexy - men fordi du virker som du tror det er interessant for andre at du er det... og det er ikke et sympatisk trekk. Hvis du har behov for å gå rundt og lage et tema av ditt eget utseende, er du ekstremt selvsentrert - og det gjelder enten du er det negativt eller positivt. Hvis en jente synes hun er stygg og har behov for å prate om det hele tiden, er det akkurat samme greia - get over your self, finn noe å bruke huet ditt på! Jeg synes det er toppers med jenter som er trygge på seg selv. Men hvis de har blitt trygge på seg selv og fornøyd med seg selv fordi de tilfeldigvis er skapt med gener som gir godt utseende, så har de jaggu misforstått hva som er viktig... og det er en lite tiltrekkende egenskap. Har ikke med misunnelse å gjøre. For øvrig synes jeg det samme med menn - menn som går rundt og speiler seg beundrende i butikkvinduer med en liten flex på armen, er til å spy av...
Gjest Madam Felle Skrevet 10. november 2004 #8 Skrevet 10. november 2004 En som føler seg fin, og som har god selvtillit behøver ikke å fortelle dette til alle rundt seg. De utstråler skjønnheten i stedet.
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #9 Skrevet 10. november 2004 Ikke noe galt i og føle seg flott og fin og selvtilitt er en flott ting -MEN du viser ganske nedlatende holdninger over for de "ikke så perfekte" i feks trådene din om tykke mennesker - Dette er ikke tiltrekkende egenskap.
Gjest ikke-sexy Skrevet 10. november 2004 #10 Skrevet 10. november 2004 Hvorfor skal vi konkurrere? Jeg har iallfall aldri hatt behov for det. Og som innlegget før sier så har de personene som er fornøyde med seg selv og er trygge i seg selv en utstråling som gjør ord overflødige. Fint at du er fornøyd med deg selv, men bli ikke så selvfornøyd at du begynner å se ned på andre som ikke er så flott som deg selv. Mulig jeg er heldig med venneflokken min for ingen der føler seg truet om det er noen som er mere pen enn andre.
LilleBille Skrevet 10. november 2004 #11 Skrevet 10. november 2004 Ingenting er bedre enn at du trives med hvordan du ser ut! :-) Hvis du får mange negative reaksjoner på det så er det kanskje lurt å tenke over hvordan du kommuniserer det. Enig i dette .. Ikke noe galt i og føle seg flott og fin og selvtilitt er en flott ting -MEN du viser ganske nedlatende holdninger over for de "ikke så perfekte" i feks trådene din om tykke mennesker - Dette er ikke tiltrekkende egenskap .. så det er kanskje ikke det at folk rundt deg ikke takler at du er pen ... og trives med det .. men at de reagerer på dine negative utsagn om andre
Gjest Kane Skrevet 10. november 2004 #12 Skrevet 10. november 2004 Det er vel ikke snakk om konkuranse - heller om holdninger man utviser overfor andre.. Det er greit å være fornøyd med seg selv, greit å mene man er pen og tiltrekkende, har draget osv så lenge man vet å begrense seg når man skal fortelle om dette til andre... En som går rundt og mener de er den eneste og beste i sitt slag vil nok gå rundt ensom - og hvis denne tror at det da er på grunn av redselen for konkuranse så sier det alt om personene - men om man alikevel evner se andre for den personen de er uavhengig av ytre, klarer komplimentere det positive og være litt ydmyk i sin holdning til omverden - ja så for all del.. Selv får jeg også oppmerksomhet fra det andre kjønn, jeg vet jeg er like pen som nestemann - vet jeg nok kunne brukt min sjarm til å oppnå hva jeg ville, men mener det må være mitt hode og min oppførsel sammen med min personlighet som gjør at man fatter interesse for meg heller enn mine kroppslige mål..
alisia4 Skrevet 10. november 2004 #13 Skrevet 10. november 2004 Jeg syntes det er fantastisk at folk kan tørre å si at man er fornøyd med seg selg. Ikke noe galt i det. Men det har veldig mye med hvordan du fremstår. Holdningen. Enkelte som blir for høy i hatten, og innbiller seg at de er bedre enn andre. Da har jeg bare en ting å si: jeg blir
aline Skrevet 10. november 2004 #14 Skrevet 10. november 2004 tror kanskje det har med den generelle holdningen du viser som gjør at folk snerrer til deg. Og det kommer ikke av sjalusi, men av irritasjon over at du føler deg bedre med deg selv ved å tråkke andre ned i søla. selv har jeg alltid lurt på om mennesker som hevder seg selv ved å tråkke på andre, virkelig ER så selvsikre som de ofte hevder...... hadde de vært det, hadde de da hatt behovet for å se ned på andre? og dersom man både FAKTISK er veeeeeeldig fornøyd med seg selv OG føler behov for å tråkke på andre, er man ikke da bare en drittsekk? :klø:
Molla Skrevet 10. november 2004 #15 Skrevet 10. november 2004 Ikke noe galt i å være fornøyd med seg selv.. MEN når man er så fornøyd at man selv sier og har den "jeg er så pen og deilig" holdningen, så blir det for mye for meg... Sånne mennesker kan jeg ikke utstå... Jeg også er fornøyd med meg selv. Og det til tross for at jeg er mange kg. overvektig. Jeg liker meg bedre nå enn da jeg var radmager (50 kg)
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #16 Skrevet 10. november 2004 Man kan være så pen og vellykket man bare vill utad, men fryktelig stygg på innsiden.
Mossa Skrevet 10. november 2004 #17 Skrevet 10. november 2004 Jeg er fornøyd med meg selv, men det er ikke noe jeg føler jeg må dele med andre. Det er noe som bare angår meg! Får man negative tilbakemeldinger er det vel mest sannsynilg ikke fordi man er fornøyd...snarere at en uttrykker seg på en måte som gjør at folk reagerer.
Gjest Pet Skrevet 10. november 2004 #18 Skrevet 10. november 2004 Men spør noen meg hva jeg syns om meg selv så sier jeg at jeg er STRÅLENDE fornøyd. Hvem er det som spør om det? Er du i en spesiell bransje? Ingen av mine venner eller kollegaer går rundt og spør hverandre om hva de synes om seg selv og utsendet sitt. Merkelig ting å spørre om :o
LilleBille Skrevet 10. november 2004 #19 Skrevet 10. november 2004 .. jeg er også mer vant til at mine venner etc. spør hvordan jeg har det .. ikke om jeg er fornøyd med utseende mitt etc.
aline Skrevet 10. november 2004 #20 Skrevet 10. november 2004 det er jo fordi vi er så perfekte at det ikke er nødvendig å spør oss.... kan skjønne!! man spør jo ikke en perfekt person om hun/han er fornøyd med utseendet sitt, for hva ellers kan han/hun være lissom!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå