Gå til innhold

de overvektige...deres egen feil?

Gjest *Sexy*Cat*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det handler forøvrig ikke om at du ikke KAN bry deg. Det handler om at jeg, blant annet, synes du er tåpelig dersom du gjør det.

Det er jo helt tydelig at det er mulig å irritere seg over andre menneskers ulykke (?), men om det er intelligent eller overveid - det er en ganske annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dustete med alle disse overvektighetsdiskusjonene.

Alle kan være pene tynne som feite, men er det en ting jeg ikke tåler på mennesker er det DÅRLIG KROPPSHOLDNING! Får feite til å se enda feitere og slappe/daffe ut og tynne til å se ekle og kronglete og skranglete ut! Det handler bare om å bruke "LITT" energi på å rette seg opp når man skal ut blant folk.

Så du sexy cat, mulig du er perfekt og pen, men har du noengang sjekket ut holdninga di? For hvis den er dårlig sitter du ikke igjen med mye, ikke engang en vakker personlighet hjelper da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan jeg IKKE irritere meg da?

Kan jo hende jeg bare er bekymret for personens ve og vel :sjarmor:

at du bryr deg fordi du er bekymret, kan jeg tro dersom du da kun snakker om mennesker du kjenner og som du vet synes vekta er ett problem!! Men det var ikke slik jeg oppfattet det, og at du er så skrekkelig bekymret for alle tilfeldige overvektige du ser handle, det tror jeg ikke på!! :tunge1:

og klart DU kan irritere deg, men JEG skjønner ikke hva du får ut av det? Hva gir det deg? Har du ikke annet å tenke på en å blande deg i hva andre spiser og handler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sammenligner de fordi de begge er voksende problemer i samfunnet, DET har de til felles!!! JEG tror mye kan gjøres fra samfunnets side på begge problemstilligene, DET er også i mine øyne sammenlignbart!

der slutter likhetene og jeg har aldri sagt noe annet.

dersom jeg ikke yttrykker meg faglig riktig nok for deg, så beklager jeg. Om jeg ikke "kan" sammenligne to voksende problemer fordi di ikke er like, da er det mange brukte sammenligninger i verden som er ubrukelige og som allikevel blir brukt.

Tror du forresten at vi forebygger overvekt ved å gå rundt å se ned på hver enkelt overvektig?

hva er i såfall forebyggende ved det? det er jo de som allerede ER overvektige du missliker og viser det!!

jeg sa ikke at det var lett å forebygge verken overvekt eller psykiske problemer jeg, jeg sa det gikk an å gjøre noe med det!! Begge problemene går det an å gjøre noe med etter at det har blitt ett problem!! DET er også likt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når jeg er hos min mor, er ALLTID Dr.Phil på en eller anne opptakskassett. (hun eeeelsker han)

Og det er mannen sin det!

Han tar mye opp overvekt i sine program (les.fedme), og han mener det ikke handler om mat, viljestyrke og den slags ting, men feil måte å tenke på. At man må lære seg å tenke riktig, så vil kostholdet/livsstilen endres automatisk, men det er en lang prossess. Tror det heter weightloss solution. Blir litt for mye å begynne å forklare her, men trådstarter, prøv å få med deg noen av hans program så vil du kansje endre den dømmende holdningen din.

Irritere seg over at overvektige går sent, spiser snickers :roll: Jøss for ett innholdsrikt liv du må ha :roll::roll::roll:

Ingenting som er så irriterende som folk som har det så travelt til alle tider at dem løper deg over ende, mens du nyter livet og tar det med ro :tunge1:

Det eneste jeg syns er dumt med overvektige, er helsefaren noen kan ha. Men det samme har røykere, underernærte osv.

Man kan vel alle skylde oss selv for de valgene man tar, men ofte, veldig ofte ligger det underliggende aspekter som man ikke er klar over, og som gjør at man tar de valgene man tar.

Ronja_80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan de egentlig skylde seg selv?

Er det bare meg som irriterer meg over at de "feite" bruker så lang tid foran meg når de går?

er det bare meg som irriterer meg over at de kjøper cola light OG en snickers king size i lunsjen?

Kan ikke mange av dem egentlig skylde seg selv?

Jeg kan skylde meg selv for flesket mitt..

Men jeg er sjeldent ute blant folk, nettopp fordi jeg ikke vil irritere noen som går bak meg og må se den feite rumpa mi :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er forskjellige grader av fedme. Den vanligste somatiske årsak til at en legger på seg er nok lavt stoffskifte. Lavt stoffskifte har imidlertid flere tydelige symptomer annet enn vektøkning - og disse symptomene i seg selv burde være grunn god nok til å oppsøke lege og få medisin. Dette behandles godt i dag. Min oppfatning er at mange overvektige "skjuler" seg bak en somatisk sykdommsom f.eks lavt stoffskifte.

Min mening er at de aller fleste (selvsagt er det unntak) overvektige er helt og holdent skyld i det selv. De har et problem på lik linje med røykere og alkoholikere - de vet de ikke burde, men de klarer ikke la være.

Overvekt kommer til å bli et stort problem i tiden fremover. Bare se på alle overvektige barn i dag. Jeg blir fordømt av mange her på forumet for mine synspunkt her, men jeg mener faktisk at det er feil å "forsvare og akseptere" overvekt. Overvekt er helseskadelig. Jeg må si at også jeg legger merke til hva de "feite" plukker med seg i handlekurven. Selv om jeg gjør det så har jeg et rikt og aktivt liv. Jeg ser i handlekurvene bl.a for å forsøke å forstå hvordan ting henger sammen. Cola og potetgull = fedme. SÅNN ER DET BARE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Min mening er at de aller fleste (selvsagt er det unntak) overvektige er helt og holdent skyld i det selv. De har et problem på lik linje med røykere og alkoholikere - de vet de ikke burde, men de klarer ikke la være.

Jeg mener at det er motstridende å si noe sånt. har man skyld i det selv dersom man ikke klarer å la være?

Både alkoholisme og fedme er forøvrig noe folk kan være arvelig disponert for. Miljø spiller også inn. Noen trøstespiser fordi de er deprimerte og har opplevd mye vondt. Det samme gjelder for alkoholikere. Holdningen "det er deres egen feil" som mange har er skummel og kan føre til at folk som trenger hjelp ikke får det fordi omgivelsene mener de ikke fortjener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er forskjell på å forstå og å akseptere. Jeg klarer å forstå at folk pga deres oppvekst kan begå grusomme handlinger, men jeg kan ikke akseptere det. Det samme er det med mye annet og blandt annet fedme og alkoholisme. Jeg kan forstå at det blir slik, men jeg kan ikke akseptere det. Dersom det blir aksept for fedme (kraftig overvekt!) i samfunnet så har vi snart et meget stort helseproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerert
Jeg bryr meg hva jeg vil bry meg om.

tydeligvis mange overvektige som svarer her...eller? :hoho:

Strakkars deg. Ikke alle har personlige motiver for å skrive det de skriver.

Hva mente du med den første setningen? Var det et svar på mitt innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Sexy*Cat*

Strakkars deg. Ikke alle har personlige motiver for å skrive det de skriver. Noen er mest interessert i å komme til bunns i hvordan verden forholder seg og lære noe nytt.

Hva mente du med den første setningen? Var det et svar på mitt innlegg?

Kunne nesten virke sånn.

Og nei det var ikke bare et svar til deg.

var et svar til folk her som mente jeg ikke hadde noe med hva overvektige folk spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ikke overvektig. Må man være det for å mene noe annet enn deg?

Syns bare det er trangsynt å dømme folk av utseende messige årsaker.

Ronja_80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Jeg er ikke overvektig. Må man være det for å mene noe annet enn deg?

Syns bare det er trangsynt å dømme folk av utseende messige årsaker.

Ronja_80

Når noen er FEIT så er det ikke bare utseende. Det lyser jo av personen at h*n har et psykisk problem - som her gir seg utslag i matinntak. Og i de tilfellene der det ikke er tilfelle så har iallefall personen selv stått for problemet. Om dette problemet ikke blir tatt på alvor så blir det etter hvert et stort fysisk problem. Om ingen bryr seg om at folk flest blir feite så må vi snart få en egen avdeling på sykehusene for feite mennesker. KULT HVA? :roll:

Av denne grunn synes jeg ikke det skal være legitimt

å være feit. Jeg blir litt småkvalm av alle her som skal være så moralsk og skånende overfor de feite :kvalm:

Fete mennesker som ønsker hjelp må, akkurat som alkoholikerne, erkjenne sin tilstand. Først da nytter det.

Dersom vi slanke aldri sier noe om overvekten så vil det bli enda lettere å forbli feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen er FEIT så er det ikke bare utseende. Det lyser jo av personen at h*n har et psykisk problem - som her gir seg utslag i matinntak.

Hvis du tror at alle som er feite har psykiske problemer tar du rett og slett feil.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du tror at alle som er feite har psykiske problemer tar du rett og slett feil.

K

Om du leser videre i innlegget mitt så ser du at jeg heller ikke sier det :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...