Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 10. november 2004 #1 Del Skrevet 10. november 2004 kan de egentlig skylde seg selv? Er det bare meg som irriterer meg over at de "feite" bruker så lang tid foran meg når de går? er det bare meg som irriterer meg over at de kjøper cola light OG en snickers king size i lunsjen? Kan ikke mange av dem egentlig skylde seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 10. november 2004 #2 Del Skrevet 10. november 2004 Mange av dem kan skylde seg selv, men så gjelder det å ikke dra alle over en kam heller. det er som kjent mange andre grunner til at man kan være overvektig enn feil kosthold og lite mosjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 10. november 2004 #3 Del Skrevet 10. november 2004 Jo veldig veldig mange kan skylde seg selv. De klarer ikke å holde seg til sunt kosthold og trening over lengre tid bl.a. Dårlig viljestyrke er det vel... Men som mylian sier, vi kan ikke dra alle over en kam da, for det finnes andre grunner til at fok er overvektige også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. november 2004 #4 Del Skrevet 10. november 2004 kan de egentlig skylde seg selv? Er det bare meg som irriterer meg over at de "feite" bruker så lang tid foran meg når de går? er det bare meg som irriterer meg over at de kjøper cola light OG en snickers king size i lunsjen? Kan ikke mange av dem egentlig skylde seg selv? Jeg begynner å lure litt på deg... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. november 2004 #5 Del Skrevet 10. november 2004 De fleste overvektige kan selvfølgelig skylde seg selv - er det noen som har påstått noe annet? Men hvorfor i huleste irriterer du deg over hva overvektige kjøper i lunsjen? Irriterer du deg over hva tynne mennesker kjøper i lunsjen? Og irriterer du deg like mye over gamle folk som går sakte? Eller er du irritert på feite folk generelt? Og du, er det nå så sikkert at alle overvektige har det så innmari vondt - er det sikkert at de er svake mennesker, uten viljestyrke, fornuft og personlighet? Er overvektige mennesker egentlig bare en kropp - som det faktisk er lov å gå og irriterer seg over? K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 10. november 2004 #6 Del Skrevet 10. november 2004 Hvorfor vil du på liv og død fordele skyld? Bare det i seg selv er tvilsomt i mine øyne. Overvekt har mange årsaker, også andre enn det du vil kalle latskap. Og selv om jeg selv er ganske opphengt i trening og kosthold, og har bestemt meg for en måte å leve MITT LIV på, vil jeg ikke dømme andre og sette grenser for hvordan de bestemmer å leve sitt liv. Hvorfor skal du irritere deg over at de kjøper cola og Snickers? Hva vet du i det hele tatt om deres liv? De kan for eksempel være sunne og trene masse, selv om det ikke vises utenpå. Har du svaret på hvordan man SKAL leve og oppføre seg, og er ditt svar nødvendigvis riktig også for alle andre individer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ung mor Skrevet 10. november 2004 #7 Del Skrevet 10. november 2004 Selvsagt! Har de vanligvis Kun seg selv og takke! Og selvsagt finnes det folk med sykdommer som gjør det vanskeligere å holde en sunn vekt. og SELVSAGT er det Mange som både tenker og snakker om alle de feite som kjøper usunn mat! Folk Er dømmende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #8 Del Skrevet 10. november 2004 Hvsi DU føler deg bedre av og dømme de og legge skylden over på de, så sier det vel egentlig mer om deg enn de :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. november 2004 #9 Del Skrevet 10. november 2004 Selvsagt! Har de vanligvis Kun seg selv og takke! Og selvsagt finnes det folk med sykdommer som gjør det vanskeligere å holde en sunn vekt. og SELVSAGT er det Mange som både tenker og snakker om alle de feite som kjøper usunn mat! Folk Er dømmende! Men hva med alle de slanke som spiser usunn mat - ungdommen for eksempel? Og syns du det er greit at folk ser på hva du kjøper i butikken og dømmer deg ut i fra det? "Ikke rart hun ser ut som hun gjør, hun som kjøper lettmelk, hun kunne da ha vært mye flottere om hun kjøpte skumma melk. At det går an!" Jeg skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal mene så mye om overvektige hele tiden. :klø: K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 10. november 2004 #10 Del Skrevet 10. november 2004 Beklageligvis er du ikke den eneste, som irriterer deg over hva de overvektige kjøper. Men har du egentlig noe med hva de spiser? Det finnes "tynne" mennesker som går sakte også, er de like irriterende? Ta å gå inn i deg selv, for holdningen din irriterer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest feit - slank Skrevet 10. november 2004 #11 Del Skrevet 10. november 2004 Det må være utrolig deilig å være så perfekt at man kan sitte å dømme alle andre som ikke er som deg nord og ned. Hva hvis du prøvde å bli kjent med personen i steden for å fokusere på kroppen, da hadde du nok fått deg en overraskelse. En av mine beste venninner har alltid vært stor og frodig (feit i ditt vokabular) men hun har alltid hatt den sjansen på mannfolka, hun har en utrolig utstråling den dama. Det er til å bli misunnelig av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. november 2004 #12 Del Skrevet 10. november 2004 kan de egentlig skylde seg selv? Er det bare meg som irriterer meg over at de "feite" bruker så lang tid foran meg når de går? er det bare meg som irriterer meg over at de kjøper cola light OG en snickers king size i lunsjen? Kan ikke mange av dem egentlig skylde seg selv? . og så da .. skal vi fordele skyld ... Får du det mye bedre om jeg har skylden selv???? ... og er det bare de tykke som går sakte som irriterer .. eller er det like irriterende med tynne som ikke gidder å flytte bena?? At du orker å irritere deg over hva andre kjøper i lunsjen - det må da virkelig være bortkatstet energi. Jeg er kanskje for tykk .. og det kan jeg kanskje gjøre noe med ... du er muligens dum og intolerant .. det er det opplagt vanskeligere å endre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. november 2004 #13 Del Skrevet 10. november 2004 Det må være utrolig deilig å være så perfekt at man kan sitte å dømme alle andre som ikke er som deg nord og ned. .. men tenk så kjedelig å allitd være perfekt da.. Det vil jo si at man aldri kan gjøre noe eller si noe som ikke er korrekt... For et trist liv det ville bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mo Skrevet 10. november 2004 #14 Del Skrevet 10. november 2004 Unnskyld meg..... men dette blir for kvalmt!!!!!!!!!!!!!! Du som startet denne tråden kan jammen ikke ha noe særlig innhold i livet ditt, tenk noe så "smålig" å irritere seg over hva "feite" folk kjøper i lunsjen, og at de går for sakte, du må da for guds skyld gå forbi dem da!!! Eller så må du påpeke til vedkommende som kjøper såkalt "feil" mat at han / hun må se til å spise sunnere fordi det er så frastøtende for deg å se på feite folk, men det har du ikke mot til tenker jeg!!! Må være klar over det at overspising er på lik linje med anoreksia en sykdom, ikke bare det ,men mange overvektige tyr til f eks mat som trøst, mange kan ha andre problemer som gjør at de bruker mat for å døyve det vonde, istedenfor feks alkohol. Dette blir en vond sirkel som er veldig vanskelig å komme ut av. Men jeg skjønner faktisk ikke hva problemet ditt er i dette henseende, kanskje du burde søke hjelp for din trangsynthet. Jeg kjenner deg ikke , men inntrykket du gir meg er at du ikke er noe godt varmt menneske, kanskje du burde søke hjelp for problemet ditt, må da være en slags fobi for feite mennesker. G.... forby at du havner i den situasjonen selv der kiloene kommer smygende på å ikke greier å få dem av igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. november 2004 #15 Del Skrevet 10. november 2004 kan de egentlig skylde seg selv?? Noen kan skylde bare på seg selv, noen kan skylde på feil vaner fra barndommen, noen kan skylde på sykdom, andre trenger ikke skylde på noe fordi de ikke ser sin overvekt som ett problem og dermed ikke trenger fordele skyld. Ikke alle du synes er overvektige, misstrives med slik de er. Er det bare meg som irriterer meg over at de "feite" bruker så lang tid foran meg når de går?? Jeg deler ikke din irritasjon der ihvertfall, jeg irriterer meg derimot over normale mennesker som BØR klare å enten gå i ett greit tempo eller gå på siden slik at andre kan passere!! jeg har irritert meg maaaange ganger over normalt slanke jenter/kvinner som MÅ gå saaaakte og skravle tre i bredden slik at andre som ikke har tenkt å rusle tur må ut i veien for å klare å komme seg forbi! er det bare meg som irriterer meg over at de kjøper cola light OG en snickers king size i lunsjen?? jeg deler ikke den heller, jeg driter i hva andre spiser! Det gjør MITT liv verken bedre eller værre om andre mennesker kjøper lettbrus + ikke-lett-sjokolade, og det er flere overvektige i mitt liv som gir meg mye pga hvem de er, så da driter jeg faktisk i hva de putter i seg! Kan ikke mange av dem egentlig skylde seg selv? Har mange av dem noen gang sagt noe annet? Og hva gjør det DEG om de tar skylden selv? Gir det DEG ett bedre liv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. november 2004 #16 Del Skrevet 10. november 2004 .. Venter i spenning på om *Sexy*Cat* får et bedre liv om vi overvektige skylder oss selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 10. november 2004 #17 Del Skrevet 10. november 2004 Til tråd starter. :o Si meg en ting har ikke folk andre ting å gjøre på enn å irritere seg over overvektige folk? :-x Det kan være flere grunner til at folk er overvektige og andre folk har overhode ingen rett til å dømme. Noen som har tenkt på at det kan være hormonforstyrrelser, psykisk betinget, feilkosthold eller lite mosjon? Overvektige folk har også rett på å kose seg, og om de gjør det mer enn andre er for noen bare en løsaktig påstand. Jeg ser mangen tynne som fråtser i seg rett som det er. Og for meg ser det minst like kvalmende ut. Flisen i øyet til andre ser du, men bjelken i din egen ser du ikke. Jeg blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2004 #18 Del Skrevet 10. november 2004 Ingen som tar med i betraktningen at overvekt faktisk er et stort og voksende helse- og samfunnsproblem? Så ja, jeg synes det må være greit å irritere seg over overvektige som stapper i seg mat. Deres helseregning skal faktisk betales av oss alle. Si meg en ting har ikke folk andre ting å gjøre på enn å irritere seg over overvektige folk? Joda, jeg har masse annet å gjøre, og det er mange andre ting som irriterer meg også. Men det ene utelukker vel ikke det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
natasha Skrevet 10. november 2004 #19 Del Skrevet 10. november 2004 er det bare meg som irriterer meg over at de kjøper cola light OG en snickers king size i lunsjen? Jeg irriterer meg over de som irriterer seg over hva andre spiser til lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. november 2004 #20 Del Skrevet 10. november 2004 Ingen som tar med i betraktningen at overvekt faktisk er et stort og voksende helse- og samfunnsproblem? Så ja, jeg synes det må være greit å irritere seg over overvektige som stapper i seg mat. Deres helseregning skal faktisk betales av oss alle. .... helseregningen for anorektikere, bulemikere og andre syke betales også av oss, og ikke minst røykerne. skal vi gå rundt å irritere oss over alt fremmede gjør som kan ressultere i bruk av våre skattepenger, så får vi søren meg lite annet å gjøre. og en overvektig trenger ikke nødvendigvis bli sykere en deg heller. psykisk syke er også ett økende problem, som mye av regningen betales av oss, hjelper det å misslike dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå