Gå til innhold

Dere som sier retten aldri har satt 50/50

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere linke til dette?

Familievernkontoret her var ikke enig i min påstand om dette som (har hatt to meklere), heller ikke to saksbehandlere hos BV.

Anonymkode: 051e1...792

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ganske kjent sak at kvinner nesten alltid vinner fram i retten.

Anonymkode: 41c15...aa9

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke like stor selvfølge nå som før at ikke far ikke får mer en vanlig samvær. 

• Liker 1
Skrevet

Det har blitt dømt 50/50, men det er svært, svært sjelden!! (Har dessverre ikke linkene til dommene) Så vidt jeg vet har det aldri blitt gjort i saker der barna er under 7 år. 

Status quo prinsippet står sterkt, uavhengig om det er i mors eller fars favør".

AnonymBruker
Skrevet

Ok, for det er Ikke lenge siden det ble skrevet av flere i en tråd her at det har aldri blitt dømt 50/50 i Norge, så ønsker dokumentasjon på dette da de vet mer enn det jeg har fått bekreftet til nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var noe lignende dette jeg refererte til " Ingen rett har noen gang dømt 50/50 når det ikke er praktisert fra før, og forutsetningene for 50/50 er at barnet er over skolealder, at foreldrene bor i nærheten av hverandre og at de samarbeider godt.

• Liker 1
Skrevet

Barnelova 

§ 36.Kvar barnet skal bu fast

Foreldra kan gjere avtale om at barnet skal bu fast hos anten ein av dei eller begge.

Er foreldra usamde, må retten avgjere at barnet skal bu fast hos ein av dei. Dersom det ligg føre særlege grunnar, kan retten likevel avgjere at barnet skal bu fast hos begge.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en av partene eller begge partnere ikke makter å sette seg selv til side og gjøre det beste for barna sine så er det ikke ofte det blir idømt 50% nei. Fordi da ødelegger foreldrene enda mer for barna ved å bli tvunget til å samarbeide.

Anonymkode: 89b88...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er intr. i å høre fra de som påsto at 50/50 aldri har blitt dømt i Norge

AnonymBruker
Skrevet

Det har blitt dømt slik dersom det har vært praktisert tidligere. 

Et av grunnprinsippene for at en 50/50-deling skal være til barnets beste er at foreldrene samarbeider. Når saken ender i retten tyder det på at foreldrene gjør alt annet enn å samarbeide. Dermed er det ikke et godt grunnlag for barnet med en slik fordeling. Det vet også retten. 

Anonymkode: 6a42c...70e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere linke til dette?

Familievernkontoret her var ikke enig i min påstand om dette som (har hatt to meklere), heller ikke to saksbehandlere hos BV.

De fleste barnvernssaker som går for retten er unntatt offentligheten. Så slike påstander som du her viser til er umulig å verifisere. Hva folk vet fordi de kjenner en som kjenner det skal du ikke vektlegge. 

Å gå til søksmål er en risikosport ingen bør gjøre med mindre alt annet er håpløst. I rettsaker er det bare tapere og det er et lotteri hvilken gevinst man går ut igjen med, om man i det hele tatt klarer å se noen som helst gevinst av en slik sak, etterpå. Det er og en enorm psykisk påkjenning for alle. 

Anonymkode: 36db7...e50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun høyesterettsdommer er offentlige i Norge. Dem kan du lese på domstol.no (tror jeg adressen var??), der er partene også anonymisert.

Tingrettsdommer i sivile søkmål er ikke offentlig. Barnefordelingssaker er sivile saker...

Anonymkode: 2b778...f0e

AnonymBruker
Skrevet

Selv om enkeltsaker er unntatt offentligheten kan man be om innsyn i statistikken, hvor mange saker som har resultert i 50/50.

Anonymkode: 33632...b3b

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun høyesterettsdommer er offentlige i Norge. Dem kan du lese på domstol.no (tror jeg adressen var??), der er partene også anonymisert.

Tingrettsdommer i sivile søkmål er ikke offentlig. Barnefordelingssaker er sivile saker...

Anonymkode: 2b778...f0e

Alle dommer i alle instanser i Norge er offentlige

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan mener TS at man skal bevise dette?

Bevis at drager ikke finnes..

Nv vet svært lite om utfallet i folka rettssaker. Folk inngår forlik i møte med dommer; må IKKE forveksles med faktisk dom!

Anonymkode: b1194...ebe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rettelse BV.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener TS at man skal bevise dette?

Bevis at drager ikke finnes..

Nv vet svært lite om utfallet i folka rettssaker. Folk inngår forlik i møte med dommer; må IKKE forveksles med faktisk dom!

Dessuten kommer de fleste til enighet i rettsmøte, så de færreste går faktisk til rettsak.

Anonymkode: 741f9...e80

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...