Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser på lista fra tidligere, så er det ofte 1-2 plasser opp, jeg tror derfor at hvis man har fått endring på ventelista, at suppleringsopptaket er ferdig og man ikke har kommet inn, dessverre.

Anonymkode: 0356e...b1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir gal :bond:

Studiet jeg venter på tok visst bare 5 stk i supplering i fjor.. Og jeg er 0,12 under snittet, så sjansene er små :P

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe dårlig opplegg. Du vet at det har skjedd en oppdatering liksom, men du vet ikke om that's it og det var der du havna etter suppleringsopptaket eller om de fortsetter å oppdatere. Regner vel med det er førstnevnte da, at de som ser en oppdatering på søknaden sin uten å ha fått nytt tilbud ikke har kommet inn.

Noen forandring på forsiden din under søknad? Hos meg står det stadig "Du har svart på tilbudet ditt. Fristen for å endre svaret gikk ut 27.07.16 kl. 14:00. "

Anonymkode: 406a9...986

Nei, ingen forandring...

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. er det noen som vet hvorvidt man får muligheten til å melde seg av evt venteliste etter suppleringsopptaket eller om man er på ventelista hele veien inn så lenge man takka ja på hoveopptaket

Skrevet

Men om det var alt for meg, så betyr det at de kun har tatt inn 2 stk på suppleringa i år fra 50 stk i fjor.  Og det hadde jo vært ganske sjukt. Jeg gidder ikke å gi opp, jeg. De får sende meg en mail hvor det står at jeg ikke har blitt tatt ut på suppleringa.  Når jeg får den SÅ skal jeg gi opp. For en jævlig helg egntlig 

• Liker 2
Skrevet

jeg titta på suppleringa fra ifjor på linja jeg vil inn på og der hadde de tatt in 13 og hittil har de bare tatt 2 inn. Det kan ikke være så drastisk forskjell at det ene året tar de inn 15 og neste år 3 for eksempel.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Andersg skrev:

jeg titta på suppleringa fra ifjor på linja jeg vil inn på og der hadde de tatt in 13 og hittil har de bare tatt 2 inn. Det kan ikke være så drastisk forskjell at det ene året tar de inn 15 og neste år 3 for eksempel.

Det kan dessverre variere veldig, da det kommer an på hvor mange som takker ja eller nei hvert år. Helt tilfeldig :/ Men håper selv!

Anonymkode: e1337...1f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Bonobo skrev:

Men om det var alt for meg, så betyr det at de kun har tatt inn 2 stk på suppleringa i år fra 50 stk i fjor.  Og det hadde jo vært ganske sjukt. Jeg gidder ikke å gi opp, jeg. De får sende meg en mail hvor det står at jeg ikke har blitt tatt ut på suppleringa.  Når jeg får den SÅ skal jeg gi opp. For en jævlig helg egntlig 

Tror vi skal fortsette å håpe til SO melder at alt er klart. Virker som det har blitt mye krøll som de nå retter opp i. Man vet jo aldri, men joa, hvis søkertallene og studieplassene på studiet ditt stort sett matcher fjorårets og de tok inn 50 på supp i fjor så er det vel gode muligheter for at du får en bra beskjed i løpet av dagen.

Men det jeg lurer mest på er jo om man bare blir stående på unummerert ventelisteplass uten noen forandringer på søknaden om man ikke kommer inn. Eller om man får beskjed om at man ikke kom inn og evt får mulighet til å fjerne seg fra ventelista.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått tilbud om plass og takket ja i allefall :) Men lå veldig høyt opp på ventelisten. Derimot ikke fått noe på SMS/mail...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På 1. Valget mitt så står jeg fremdeles som nr 5, som er samme nr som førstegangsopptaket. Jeg ser for øvrig at jeg har gått opp fra 65 til 38 på 2. valget og fra 78 til 35 på 3. valget, så noe har jo skjedd da... men syns det er rart at jeg ikke har fått NOE beskjed..? Søkte barnehagelærer og snittet har jo gått opp 9 (!) Poeng fra I fjor... ligger 1,4 poeng under grensa... ufattelig kjipt.

Anonymkode: 8b0bb...a3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På 1. Valget mitt så står jeg fremdeles som nr 5, som er samme nr som førstegangsopptaket. Jeg ser for øvrig at jeg har gått opp fra 65 til 38 på 2. valget og fra 78 til 35 på 3. valget, så noe har jo skjedd da... men syns det er rart at jeg ikke har fått NOE beskjed..? Søkte barnehagelærer og snittet har jo gått opp 9 (!) Poeng fra I fjor... ligger 1,4 poeng under grensa... ufattelig kjipt.

Anonymkode: 8b0bb...a3c

Ser ut som snittet på flere studier har gått kraftig opp i år uten at søkertallene har forandra seg så mye. Jeg har jo ikke sjekket alle studiene selvfølgelig, men ser at samtlige av de jeg søkte på har færre søkere, både totalt og førstevalg, enn i fjor, men høyere poengsum hos søkerne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enda ikke noen oppdatering... Er løpet kjørt nå? :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har de tenkt å legge ut en beskjed når alt er i orden? Det er jo lørdagskveld nå, sitter de og jobber enda liksom?

AnonymBruker
Skrevet

Kom inn for et par timer siden. Kjempe lykkelig! 😊

Anonymkode: c1d0d...f81

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Løpet er ikke kjørt for dere som ikke har kommet inn enda! Noen skoler tar inn folk etter studiestart til og med. En jeg kjenner kom inn på førstevalget en uke etter studiestart. Men UiO har jeg hørt at så godt som aldri tar inn folk fra venteliste. De bare overbooker helt vilt i hovedopptaket siden de har så store klasser uansett. 

Anonymkode: 02217...03c

AnonymBruker
Skrevet

UiO tar visst ikke inn folk etterpå nei :'( Men jeg har kommet inn på et språkstudie på UiO, og takket ja, bare ikke språket som var førstevalget mitt. Håper at jeg kan klare å "lure" meg over på 1. valget mitt etter skolestart, siden jeg alikevel er student ved samme fakultet... :D

Skrevet
1 time siden, Nuttery skrev:

Jeg har fått tilbud om plass og takket ja i allefall :) Men lå veldig høyt opp på ventelisten. Derimot ikke fått noe på SMS/mail...

Gratulerer😁

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom inn for et par timer siden. Kjempe lykkelig! 😊

Nå fikk jeg sms og epost med svar. Gratulerer til alle som kom inn i dag og lykke til videre dere andre! 

Dette har vært sykt nervepirrende alt for lenge :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...