AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #1 Skrevet 29. juli 2016 Vesla skal starte i barnehage og innkjøp wr i gang. Vil dere anbefale å kjøpe ren ull i body genser og bukse ? Tilbud så lurer på om man faktisk trenger det Anonymkode: a0548...1b7
Gjest solavskjerming Skrevet 29. juli 2016 #2 Skrevet 29. juli 2016 Har to barnehagebarn og begge bruker mye ull. I år faktisk også en del i juni da vi har hatt en begredelig sommer. Ville absolutt ikke vært foruten ull.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #3 Skrevet 29. juli 2016 Med mindre man ikke har økonomi til å kjøpe ull så er det nokså essensielt på våte høster og kalde vintre. Man overlever selvsagt fint uten, men barna blir fort klamme/våte og ull holder bedre på varme. Anonymkode: e1c57...763 1
Fillifjong Skrevet 29. juli 2016 #4 Skrevet 29. juli 2016 Jeg synes at barna trenger det. Mine går i ull fra september - mai sånn omtrent, med noen dager i sommermånedene også. Ull i flere lag er det beste når det blir kaldere ☺️ da kan det veldig enkelt reguleres når temperaturen endres i løpet av en dag. Bomull og syntetiske stoffer blir fort kaldt og vått. Fleece putter jeg ikke på mine barn som er mye i nærheten av bål. Vi heier på ull ☺️
atropos Skrevet 29. juli 2016 #5 Skrevet 29. juli 2016 Vi bruker stort sett ull fra september-mai, og ville ikke vært foruten. Ull er gull, og er ikke til å diskutere. Piere Robert ulla man finner i butikken er helt fin, ikke så dyr og ganske slitesterk, og hvis man ikke er så kresen selger det ofte ullpakker på Finn.no og kjøp og salg av ullklær på Facebook. Man vil jo at barnet skal trives i bhg, og hvis barnet er kaldt, klamt og våt pga bommullstøy og fleece er det et dårlig utgangspunkt for trivsel.
skruf Skrevet 29. juli 2016 #6 Skrevet 29. juli 2016 Ull er et must synes jeg. Ulltrøye, ullstilongs og ullsokker, da er barna gode og varme hele dagen. 13-åringen min bruker fortsatt ulltrøye innerst på kalde høstdager og om vinteren. Ull trenger ikke være så dyrt. Selv har jeg vært veldig fornøyd med ullundertøyet de selger på Sparkjøp. Både til barna og meg selv. Pierre Robert sine ullplagg har jeg dårlig erfaring med. Ikke så slitesterkt og taper seg fort etter noen vasker. Jeg har også kjøpt mye Devold og Kari Traa på salg (jenta her brukte ifjor Kari Traa sine ulltrøyer som vanlig genser på skolen, var veldig "in" blant jentene i klassen).
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #7 Skrevet 29. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vesla skal starte i barnehage og innkjøp wr i gang. Vil dere anbefale å kjøpe ren ull i body genser og bukse ? Tilbud så lurer på om man faktisk trenger det Anonymkode: a0548...1b7 Ull er gull for både store og små. Bruker mye Janus i alle varianter kjøpt på Coop Obs, spesielt når de har tilbud. Pierre Robert er ogs gode i mange plagg, men ikke like bra holdbarthet som Janus. Du støtter og Norske arbeidsplasser og kjøper noe som er produsert i Norge. Det spørs jo litt hvor du bor hvor mye ull du trenger tidlig på høsten. Anonymkode: efd82...bf6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #8 Skrevet 29. juli 2016 Jeg er ingen ullfantast, men allikevel syns jeg det er nødvendig fra høst til vår. Er ikke spesielt kalde vintre her jeg bor, men det mye vått og da er ull bedre enn bomull/syntetisk når de blir våte. Jeg kjøper ull på salg gjennom hele året. Er liksom konstant på jakt når jeg går i butikker. Jeg syns de aller fleste merker duger godt. Var en periode jeg syns det var dårlig kvalitet på Pierre Robert, men nå syns jeg det er blitt bedre og jeg har kjøpt en del å¨salg de siste mnd. Anonymkode: 0eaae...ab2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #9 Skrevet 29. juli 2016 Hva med reflex sitt merke med ull ? Anbefales det ? Anonymkode: a0548...1b7
Fillifjong Skrevet 29. juli 2016 #10 Skrevet 29. juli 2016 Både Pierre Robert, Janus, Name-it, Reflex og SparKjøp sin ull gjør jobben godt synes jeg. Devold er også flott, men litt dyrere. Barnas hus har salg på reflex-ull nå ☺️
maria.magdalena83 Skrevet 29. juli 2016 #11 Skrevet 29. juli 2016 Jeg kjøper Devold, synes Reflex er dårlig kvalitet. Det blir fort hull, spesielt på knærne, og holder seg dårligere i vask. Ull er et must for min del🤗
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #12 Skrevet 29. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med reflex sitt merke med ull ? Anbefales det ? Anonymkode: a0548...1b7 Syns Reflex er helt ok. Men har mest erfaring med overdeler, så kan ikke si noe om kvalitet på strømpebukse/stillongs(siden det nevnes at det fort blir hull over her) Anonymkode: 0eaae...ab2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå