Gå til innhold

Baby som kaver om natten

yabbadoo

Anbefalte innlegg

Ligger her i natten og blir SPRØ! baby er snart 4 mnd og har begynt å sove litt lengre om natten. Legger han i 21.30-tiden og da sover han til ca 03.00. Da spiser han i 10-20 minutter og så ligger han i sengen i minst en time oh presser og jobber med å prompe og bæsje. Det skjer alltid om natten og jeg få ikke sove mens han holder på sånn. Må hele tiden stå opp og ta på han teppene som han sparker av seg og putte inn igjen smokken osv. Han er trøtt, men blir forhindret i å sovne pga jobbingen. Han stønner og puster raskt og spreller. 

Det er kun om natten han holder på sånn.. Jeg mister jo utrolig mye søvn pga dette her. Bruker over 3 timer til sammen på natten på to matinger. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget.. Få ut frustrasjon kanskje? Høre erfaringer? Er det noen andre som har opplevd dette? Når gikk det over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

:hoho:unnskyld at jeg ler, men jeg ser for meg situasjonen godt! Og jeg kan kjenne frustrasjonen din da jeg også har en liten en som har sine våketider om nettene. Har du prøvd å legge ham på et eget rom, eller i nærheten? Kanskje det vil forbedre søvnkvaliteten?

Anonymkode: 0c2b2...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jupp, har ei sånn ei ;) Perioder bedre enn andre... Ikke promp/bæsj oftest, bare generell sprelling. Verst når hun utvikler nye ferdigheter, tar helt av. Spreller i søvne og slår beina i madrassen halve natta. Umulig å sove gjennom, men hun er ikke helt våken, så må bare la henne holde på... Vært urolig sover helt siden fødsel. Ikke gråt da, så ikke vondt, virker ikke til å være ubehag heller. Bare som om kroppen må bevege seg :P 

Flytter uansett ikke på eget rom før ca 1 år pga fare for krybbedød. Søvnløshet hører med babytiden, og er for meg ikke en grunn til å bryte anbefalingene ang hvor lenge hun bør sove inne hos oss... Bare holder det ut og nyter de roligere periodene. 4 og nå 5 mnd har vært veldig urolige! Så klarte hun endelig å rulle... Da roet det seg veldig. Bare jeg passer på å la henne få utløp for rulletrangen ila dagen. Masse sprell på lekematta på dagtid! Gir roligere netter virker det som. Men nå skal visst føttene i munnen, gjerne i søvne... Har babycam, trenger ikke TV for å få underholdning på kvelden her, haha ;)

Har ikke så mange råd, noen er bare slik. Men virker det til at det er ubehag kan det være en ide å besøke eks en kiropraktor, for noen sliter med låsninger. Vurderer det selv, bare for å utelukke, selv om jeg ikke tror det er noe galt. 

Anonymkode: 82546...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

:hoho:unnskyld at jeg ler, men jeg ser for meg situasjonen godt! Og jeg kan kjenne frustrasjonen din da jeg også har en liten en som har sine våketider om nettene. Har du prøvd å legge ham på et eget rom, eller i nærheten? Kanskje det vil forbedre søvnkvaliteten?

Anonymkode: 0c2b2...bca

Takk for at du ler! Hahah! Takket være deg klarte jeg (til en viss grad) å se humoren i det i natt :-p 

gleder meg til å få han på eget rom, men føler det er for tidlig enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jupp, har ei sånn ei ;) Perioder bedre enn andre... Ikke promp/bæsj oftest, bare generell sprelling. Verst når hun utvikler nye ferdigheter, tar helt av. Spreller i søvne og slår beina i madrassen halve natta. Umulig å sove gjennom, men hun er ikke helt våken, så må bare la henne holde på... Vært urolig sover helt siden fødsel. Ikke gråt da, så ikke vondt, virker ikke til å være ubehag heller. Bare som om kroppen må bevege seg :P 

Flytter uansett ikke på eget rom før ca 1 år pga fare for krybbedød. Søvnløshet hører med babytiden, og er for meg ikke en grunn til å bryte anbefalingene ang hvor lenge hun bør sove inne hos oss... Bare holder det ut og nyter de roligere periodene. 4 og nå 5 mnd har vært veldig urolige! Så klarte hun endelig å rulle... Da roet det seg veldig. Bare jeg passer på å la henne få utløp for rulletrangen ila dagen. Masse sprell på lekematta på dagtid! Gir roligere netter virker det som. Men nå skal visst føttene i munnen, gjerne i søvne... Har babycam, trenger ikke TV for å få underholdning på kvelden her, haha ;)

Har ikke så mange råd, noen er bare slik. Men virker det til at det er ubehag kan det være en ide å besøke eks en kiropraktor, for noen sliter med låsninger. Vurderer det selv, bare for å utelukke, selv om jeg ikke tror det er noe galt. 

Anonymkode: 82546...47a

Vi har gått til kiropraktor i to 3 mnd allerede :-p han har ingen låsninger, men er stiv i nakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det hvis du trekker babyen inntil deg? :) Nå er babyen min ganske mye yngre enn din, men når min baby kaver om natta slik at jeg ikke får sove trekker jeg henne inntil meg (i sin egen dyne), slik at hun ligger med siden mot min side og hodet i armkroken. Da roer hun seg og spreller mindre, og vi får begge sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her ble løsningen eget rom. Han fant roen fort der. Ble lagt på eget rom da han var 4 mnd. :) 

Anonymkode: 76c66...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i hvert fall bytte ut tepper/dyne med nattpose, så slipper du i det minste å stå opp for å fikse det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med nattpose rundt 4 mnd her! Voldsomt mye kaving og sparking 😊 det hjalp med pose under dyna. Eller bare pose når det var varmt. Nå nektes det pose, men kaver lite til gjengjeld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. juli 2016 at 15.24, Surriball skrev:

Hvordan er det hvis du trekker babyen inntil deg? :) Nå er babyen min ganske mye yngre enn din, men når min baby kaver om natta slik at jeg ikke får sove trekker jeg henne inntil meg (i sin egen dyne), slik at hun ligger med siden mot min side og hodet i armkroken. Da roer hun seg og spreller mindre, og vi får begge sove. 

Det funker ganske godt ja, men da sover jeg så ufattelig dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. juli 2016 at 20.59, ss82 skrev:

Du kan i hvert fall bytte ut tepper/dyne med nattpose, så slipper du i det minste å stå opp for å fikse det. 

Den 30. juli 2016 at 21.21, Pearl2.0 skrev:

Vi begynte med nattpose rundt 4 mnd her! Voldsomt mye kaving og sparking 😊 det hjalp med pose under dyna. Eller bare pose når det var varmt. Nå nektes det pose, men kaver lite til gjengjeld. 

Smart! De jeg har sett er ganske tynne da.. Har dere noen anbefalinger? Hvor mange bør man ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvis han må prompe og bæsje, så må jo han kanskje det? Jeg minnes at min også hadde en sånn periode, da vi våknet kl 5-6 for å bæsje. Da gikk jeg på do med ham, holdt han over vasken, han gjorde sitt og vi kunne gå tilbake og legge oss og sove videre. Var bare en kort periode da, gikk over til å bære kl 7 istedenfor etterhvert. Og det gjør han ofte fortsatt, to år gammel nå hehe... 

Anonymkode: b7d47...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...