AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1 Skrevet 28. juli 2016 Jeg har et barn på 9 år. Og har hatt kontakt med barnevernet siden jeg gikk gravid. Det var jeg som selv valgte å kontakte de da jeg tidligere hadde slitt psykisk og halveis i graviditeten innså at jeg kom til å bli aleine med barnet. Jeg hadde og et begrenset nettverk. De to første årene hadde vi et supert samarbeid. Jeg har hele tiden hatt barnet hos meg, men har hatt avlastning 1-2 helger i mnd. Så etter 2 år fikk jeg ny saksbehandler og marerittet begynte. Hun har flere ganger prøvd å få til omsorgsovertakelse. Begrunnelsen var at barnet begynte å vise tegn til å slite med konsentrasjon, hyperaktivitet og følelseregulering. Saksbehandler har sagt rett ut og skrevet i referat at jeg ønsker å utrede gutten hos bup/ppt, men det ser hun ingen vits med for hun mente min omsorg gjorde at barnet hadde de utfordringene. Dette har blitt en kamp fra barnet var 4 år og frem til i dag. Jeg har blitt trykt så langt ned at jeg møtte veggen og måtte be om at de midlertidig plasserte han i avlastningsfamilien for to år siden. Der var han i 5 uker mens jeg kom meg på beina igjen. Jeg har samarbeidet 100% og hvor mange kameler jeg har svelget i løpet av de siste 7 årene har jeg ikke tall på. Men nå er utredningen hos bup endelig over og de har satt to diagnoser som ikke kommer av omsorgssvikt. Barnet får den hjelpen den trenger og jeg er lettet over å endelig nådd frem med den bekymring over barnets utfordringer. Men jeg sitter og med en bitterhet ovenfor denne saksbehandleren, og vet ikke helt hvordan jeg skal klare å samarbeide videre med dette mennesket uten å si noe til dette menneske som jeg kanskje ville angret på i ettertid. Så hva ville dere gjort? Bedt om ny saksbehandler eller vært ærlig med vedkommende om hvordan det jeg har opplevd denne prosessen (på en rolig måte).og så prøvd å fortsette samarbeidet? Grunnen til at jeg forsatt ønsker bv samarbeid er at denne avlastningsfamilien er en viktig ressurs for barnet, så å avslutte kontakt med bv er uaktuelt. Anonymkode: 6e5b9...42e 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #2 Skrevet 28. juli 2016 Hadde nok forklart henne på en rolig og saklig(!) måte at du ikke syns at samarbeidet dere imellom har vært konstruktivt og at du på bakgrunn av det ønsker ny saksbehandler. Så altså; begge deler Anonymkode: 9a0ef...de1 11
mjauritz Skrevet 28. juli 2016 #3 Skrevet 28. juli 2016 Jeg tror det vil sende ut feil signaler å bytte saksbehandler. Da tror jeg neste behandler vil bli mer skeptisk, og kanskje (dessverre) tenke at du bytter hvis du ikke får det som du vil. Er det en mulighet å be om et møte med saksbehandleren og en tredjepart? En annen som jobber der? Be rolig og hyggelig om å få høre hvorfor hun mener barnet har det bedre i en annen familie og prøv å komme frem til en enighet. Jeg har aldri hatt noe med barnevernet å gjøre, men har en venninne som har det. Hun kom veldig skjeis ut med saksbehandleren sin, selv om hun (som deg) tok selv kontakt. Hun ba om et møte og endret holdningen sin mot saksbehandleren og det løste seg. Jeg tror dog det er viktig å ikke gå til angrep på saksbehandleren og anklage for ditt og datt, men heller sammen prøve å komme frem til en god tone. Ønsker deg uansett lykke til! Bra du tok kontakt og får hjelp
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #4 Skrevet 28. juli 2016 All ære til deg som har satt barnets ve og vel foran egen prestisje, og kjempebra at du vant denne kampen og samarbeider godt med avlastningsfamilien. Jeg ville skiftet saksbehandler med begrunnelse i slitasje og feilvurderinger som har ført til manglende tillit etter disse årene. Er usikker på om jeg ville tatt det opp med henne - vil hun kunne påvirke prosessen? Hvis hun ikke vil kunne påvirke, ville jeg nok sagt fra. Men håper hun er ung og har lært sv denne saken, for hennes tilnærming kan jo ramme andre. Anonymkode: 62089...8ec 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #5 Skrevet 28. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: All ære til deg som har satt barnets ve og vel foran egen prestisje, og kjempebra at du vant denne kampen og samarbeider godt med avlastningsfamilien. Jeg ville skiftet saksbehandler med begrunnelse i slitasje og feilvurderinger som har ført til manglende tillit etter disse årene. Er usikker på om jeg ville tatt det opp med henne - vil hun kunne påvirke prosessen? Hvis hun ikke vil kunne påvirke, ville jeg nok sagt fra. Men håper hun er ung og har lært sv denne saken, for hennes tilnærming kan jo ramme andre. Anonymkode: 62089...8ec Og grunnen til at jeg ville skiftet er at det kan være sunt for alle parter etter noen tøffe tak. Anonymkode: 62089...8ec
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #6 Skrevet 28. juli 2016 Jeg jobber i barneverntjenesten. Be om møte med saksbehandler og nærmeste leder og vær ærlig. Du kan også klage til Fylkesmannen. Anonymkode: 3fd80...d68 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #7 Skrevet 28. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: All ære til deg som har satt barnets ve og vel foran egen prestisje, og kjempebra at du vant denne kampen og samarbeider godt med avlastningsfamilien. Jeg ville skiftet saksbehandler med begrunnelse i slitasje og feilvurderinger som har ført til manglende tillit etter disse årene. Er usikker på om jeg ville tatt det opp med henne - vil hun kunne påvirke prosessen? Hvis hun ikke vil kunne påvirke, ville jeg nok sagt fra. Men håper hun er ung og har lært sv denne saken, for hennes tilnærming kan jo ramme andre. Anonymkode: 62089...8ec Jeg vet ikke om hun har noe innvirkning på et eventuelt bytte. Men ung det er hun og våres sak var den første hun fikk som nyutdannet. TS Anonymkode: 6e5b9...42e
Gjest NotNaomi Skrevet 28. juli 2016 #8 Skrevet 28. juli 2016 Syns det var merkelig av henne å si at det ikke var noen vits i utredning! Det var enda godt at det ble gjort. Ville tatt det opp på en rolig og ærlig måte,tror det er viktig for deg å få det ut av systemet. Egentlig burde hun sagt at hun beklaget at hun tok feil,for hun i hennes posisjon burde vite at det ville lettet samarbeidet! Du kan jo se om denne samtalen blir ok før du bestemmer deg om du vil bytte saksbehandler. Stå på,og Lykke til!
Gjest Chroma Skrevet 29. juli 2016 #9 Skrevet 29. juli 2016 Jeg ville først tatt det opp med henne med en annen til stede, og så byttet hvis ting ikke ble bedre. Forstår deg veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #10 Skrevet 29. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde nok forklart henne på en rolig og saklig(!) måte at du ikke syns at samarbeidet dere imellom har vært konstruktivt og at du på bakgrunn av det ønsker ny saksbehandler. Så altså; begge deler Anonymkode: 9a0ef...de1 Denne. Ikke bli hos henne, du kan vinne så mye på bytte. Men å bli tape så mye. Anonymkode: fcbeb...739 1
Gjest moreno Skrevet 29. juli 2016 #11 Skrevet 29. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i barneverntjenesten. Be om møte med saksbehandler og nærmeste leder og vær ærlig. Du kan også klage til Fylkesmannen. Anonymkode: 3fd80...d68 Ingen vits i å klage til Fylkesmannen dersom klager gjelder en saksbehandler, det er som hovedregel kommunens ansvar når det går på enkeltansatte. Be om et møte med bvleder og saksbehandler du TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå