AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1 Skrevet 28. juli 2016 Noen som har erfaring med å gi miniform til små babyer? Fikk det anbefalt på apoteket mot luft i magen (ikke kolikk) til min fem uker gamle baby, men er generelt litt skeptisk til å bruke "medisiner" til så små. Noen som har erfaringer? Min lille sliter veldig med luft i magen, særlig på natt, ligger og presser og presser og blir svett og rød i ansiktet, og får ut masse luft til slutt - så vil gjerne hjelpe hvis dette fungerer! Anonymkode: be6cc...948
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #2 Skrevet 28. juli 2016 Har brukt det til begge mine. Det er såvidt jeg har forstått ikke en medisin som blir tatt opp i tarmen. Den virker direkte på luftboblene som dannes når babyen svelger luft og skal derfor være trygg å bruke selv på små babyer. Jeg har hatt god effekt på mine barn:) Anonymkode: 141f0...571
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #3 Skrevet 28. juli 2016 For ordets skyld så heter det forresten minifom ikke form;) Anonymkode: 141f0...571 1
Gjest Keikolina Skrevet 28. juli 2016 #4 Skrevet 28. juli 2016 Bor du ikke langt unna Sverige ville jeg heller kjøpt magedroppar, skal bare tas 1 gang om dagen mener jeg. Mine hadde bedre effekt av den.
Lykkehjerte Skrevet 28. juli 2016 #5 Skrevet 28. juli 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med å gi miniform til små babyer? Fikk det anbefalt på apoteket mot luft i magen (ikke kolikk) til min fem uker gamle baby, men er generelt litt skeptisk til å bruke "medisiner" til så små. Noen som har erfaringer? Min lille sliter veldig med luft i magen, særlig på natt, ligger og presser og presser og blir svett og rød i ansiktet, og får ut masse luft til slutt - så vil gjerne hjelpe hvis dette fungerer! Anonymkode: be6cc...948 Gratulerer med baby! Dette er sikkert noe du gjør, men når du merker at babyen jobber, løft beina opp forsiktig mot magen, kan hjelpe godt for å få ut luften. Hørt om sukkervann (kanskje utgått på dato det trikset, som skulle ære ufarlig og hjelpe bra. Kanskje de har funnet ut nytt om det nå.) og det du nevner, ville selv ha hørt på helsestasjon/lege før jeg startet behandlingen, dersom jeg var usikker. Man skal jo kunne stole på de ansatte på apoteket, har likevel opplevd at ikke alle er like erfarne, og føler det tryggeste er å få klarsignal fra helsestasjon/lege. Helsestasjonen er ofte de mest oppdaterte på dette, er i alle fall min erfaring! Din baby er bare 5uker, er det ikke slik at du da kan ringe din fødeavdeling og spørre? Det var slik før, og sikkert ulik praksis fra sted til sted, men trodde det var slik mht kontakt inntil baby er 6uker, eller var det de første to mnd, husker ikke, og så fastlege etter det. Mulig det er feil nå. Får babyen morsmelk eller erstatning? Får den det sistnevnte, er det lurt å røre maltekstrakt ut i melken, er det ikke det det heter? Lurt å ha i, ellers kan de få forstoppelse og luftplager av erstatningen. Sånn brunt opplegg på glass, minner litt opp honning, syns jeg. Egen bæreteknikk på dagen, der babyen ligger på magen i grepet, kan hjelpe, men dette vet du nok fra før og har nok prøvd alt! Får baby morsmelk, kan du også prøve å kartlegge hva du selv spiser og drikker. babyene kan reagere på så mye forskjellig og få luft i magen av mat som ikke er de typiske luftgivende maten også. Brus, kaffedrikker, te og mange matvarer. Kjekt å loggføre litt for seg selv, om det er noe som påvirker. (Disse tingene visste du nok fra før, ville si det i tilfelle ikke.) I mellomtiden skjønner jeg at du ønsker hjelp til din lille, håper du finner ut av det raskt, så både babyen og du får det bedre!
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #6 Skrevet 28. juli 2016 1 minutt siden, Lykkehjerte skrev: Gratulerer med baby! Dette er sikkert noe du gjør, men når du merker at babyen jobber, løft beina opp forsiktig mot magen, kan hjelpe godt for å få ut luften. Hørt om sukkervann (kanskje utgått på dato det trikset, som skulle ære ufarlig og hjelpe bra. Kanskje de har funnet ut nytt om det nå.) og det du nevner, ville selv ha hørt på helsestasjon/lege før jeg startet behandlingen, dersom jeg var usikker. Man skal jo kunne stole på de ansatte på apoteket, har likevel opplevd at ikke alle er like erfarne, og føler det tryggeste er å få klarsignal fra helsestasjon/lege. Helsestasjonen er ofte de mest oppdaterte på dette, er i alle fall min erfaring! Din baby er bare 5uker, er det ikke slik at du da kan ringe din fødeavdeling og spørre? Det var slik før, og sikkert ulik praksis fra sted til sted, men trodde det var slik mht kontakt inntil baby er 6uker, eller var det de første to mnd, husker ikke, og så fastlege etter det. Mulig det er feil nå. Får babyen morsmelk eller erstatning? Får den det sistnevnte, er det lurt å røre maltekstrakt ut i melken, er det ikke det det heter? Lurt å ha i, ellers kan de få forstoppelse og luftplager av erstatningen. Sånn brunt opplegg på glass, minner litt opp honning, syns jeg. Egen bæreteknikk på dagen, der babyen ligger på magen i grepet, kan hjelpe, men dette vet du nok fra før og har nok prøvd alt! Får baby morsmelk, kan du også prøve å kartlegge hva du selv spiser og drikker. babyene kan reagere på så mye forskjellig og få luft i magen av mat som ikke er de typiske luftgivende maten også. Brus, kaffedrikker, te og mange matvarer. Kjekt å loggføre litt for seg selv, om det er noe som påvirker. (Disse tingene visste du nok fra før, ville si det i tilfelle ikke.) I mellomtiden skjønner jeg at du ønsker hjelp til din lille, håper du finner ut av det raskt, så både babyen og du får det bedre! Tusen takk for mange gode tips! Har prøvd det meste, baby får kun morsmelk og jeg har prøvd å finne ut om det kan ha sammenheng med hva jeg spiser og drikker uten hell så langt :/ Men jeg ringer helsestasjonen imorgen jeg, sikkert greit å forhøre seg☺️ Igjen, tusen takk for fint svar! ☺️ TS Anonymkode: be6cc...948
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #7 Skrevet 28. juli 2016 33 minutter siden, Keikolina skrev: Bor du ikke langt unna Sverige ville jeg heller kjøpt magedroppar, skal bare tas 1 gang om dagen mener jeg. Mine hadde bedre effekt av den. Er stadig i Sverige faktisk, så det skal jeg ta med meg neste gang! Tusen takk for tips! TS Anonymkode: be6cc...948
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #8 Skrevet 28. juli 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har brukt det til begge mine. Det er såvidt jeg har forstått ikke en medisin som blir tatt opp i tarmen. Den virker direkte på luftboblene som dannes når babyen svelger luft og skal derfor være trygg å bruke selv på små babyer. Jeg har hatt god effekt på mine barn:) Anonymkode: 141f0...571 Tusen takk for svar! Og ja, Minifom var det visst ja😂 Anonymkode: be6cc...948
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #9 Skrevet 28. juli 2016 Minifom er ikke medisin i den forstand, det sprekker luftbobler men tas ikke opp av kroppen. Vi brukte maks dose i 3 mnd, funket bra men tok ikke alt av luft selvsagt. Anonymkode: 66a12...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå