Gå til innhold

Hvor kan jeg dra? Ferie alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hele denne sommeren har jeg bare jobbet, ettersom jeg var på ferie en måned i jula ifjor. De jeg reiste med ifjor har tenkt seg på en lignende tur i jula i år. For min del blir det vanskelig ettersom jeg ikke har nok penger allerede til jul + at jeg vil feire jul hjemme med familien i år. Derfor ser jeg på muligheten for å reise alene, noe jeg aldri har gjort før. Venninner av meg som har reist alene før anbefaler meg sørøst-asia. Billig og trygt for førstegangs "backpacker". Men det er vel regntid i sørøst-asia om sommeren? Noen som har noen forslag? Har tenkt å være borte en måned. 

Dette er hva jeg kunne tenkt meg:

- Peru! Har ikke hørt så veldig mye om Peru, bortsett fra Machu Picchu, som er en stor drøm å besøke! Vil gå opp hele veien. 

- Dykking. Har dykket en gang og er helt frelst! Kunne tenkt meg å ta dykkesertifikat. Har hørt at Mexico har bra dykkemuligheter?

- Sol, varme, strender, bra backbackermiljø (lett å bli kjent med både likesinnede og lokale)

Så ja, kunne vel egentlig mest tenkt meg Sør-Amerika ut fra det jeg har skrevet. Men er det trygt å reise alene som "nybegynner"? Har vært i Brasil før, men da som en stor vennegjeng, der noen av de andre kunne mye spansk og litt portugisisk. Selv kan jeg bare engelsk. 

Anonymkode: 51563...951

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Mexico er amazing! Venninna mi tok dykkerlappen på Cozumel da vi var der. Rundt Yucatan-halvøya er det mange turiststeder der de snakker engelsk. Playa del Carmen f.eks :) Går masse båtturer der og er mange aktiviteter å være med på. Jeg hadde lett reist dit alene. 

AnonymBruker
Skrevet

Sør-øst asia er ikke trygt for kvinner som er alene, og hvertfall ikke når man er uerfaren med å reise alene. Prøv deg frem i Europa først, så kan du bruke tid på å planlegge en større tur neste år. 

Det er mye som kan gå galt uten nok planlegging, og du vil helst unngå det når du er så langt vekk hjemmefra.

Anonymkode: 857fa...6bc

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg kom nettopp hjem fra tre uker i Sør-Amerika (Chile, Argentina, Uruguay). Har ei veninne i Chile, men ellers reiste jeg alene. Synes ikke det var spesielt skummelt. Anbefaler virkelig å reise der! Uruguay var fantastisk! Anbefaler selvfølgelig å bo på vandrerhjem, hvor man blir kjent med andre reisende. Folk man treffer der ee ofte utrolig kule og har samme syn på reise som en selv, og alle har en historie å fortelle. 

I sørlige Sør-Amerika er det vinter når det er sommer her, men blir virkelig ikke for kaldt. De fleste dagene var det rundt 15 grader, noe jeg synes passer ypperlig når man reiser mye rundt. Liker ikke at det er alt for varmt på slike turer :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...