Melissa Gioberti Skrevet 9. november 2004 #1 Skrevet 9. november 2004 Hvordan kan man forstå menn som er: - Streng, moralsk, konsekvent og prinsippfast - A4 - Drar store enorme veksler på det å være smørblid og sint - Tåler ingen diskusjoner om forholdet what so ever - Orker ikke prat og samtaler - Opptatt av å argumentere for å vinne i samtaler med kjæresten - Svært opptatt av hva andre måtte tro og mene om ham/"oss"/kjæresten - Opptrer med masker: smørblid utad, jatter med alle, nikker og smiler (men får ikke alltid med seg hva som faktisk sies). Kverulerende og argumentativ hjemme med kjæresten - Vil styre og dominere - Rastløs og svært irritert på kjæresten (som han sier han er glad i) Sum: svært miksede og forvirrende signaler Er det mange som er slik og derfor er det vanlig? Eller kom jeg bare bort i et kultur-krasj?
MorningStar Skrevet 9. november 2004 #2 Skrevet 9. november 2004 Litt kultur krasj. Sånne menn er vel lette å gjennomskue nettopp gjennom ved å observere handlingene hans. Jeg ville aldri hatt en slik en. Slike mennesker som beskrevet er egentlig de som lar seg dytte rundt og formes etter slik verden forventer å se dem. De prøver å kompensere den frykten de har for hvordan verden ser på dem med å undertrykke andre. Oh yes I look good to the world and I still got the power.
Gjest Hillary.. Skrevet 9. november 2004 #3 Skrevet 9. november 2004 Kan være kultur-kræsj uten at jeg vet hvordan du er (men tydeligvis ikke sånn). Han høres veldig "fin" og "bourgois" ut, opptatt av fasade og veldig kald. Overfladisk, spirituelt og psykologisk åpenbart ganske umoden. Hvis du opplever at mange er sånn, så må du skifte miljø. Jeg tror ikke det er så vanskelig å treffe en mann som er mer jordnær og varm og åpen. Men du, han kan også være psykopat. Jeg tenkte raskt på det når jeg så den beskrivelsen. Det ene utelukker ikke det andre. Hva tror du? Er du kvitt han skikkelig?
Melissa Gioberti Skrevet 9. november 2004 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2004 Ja, noe sånt. Dere treffer ganske bra begge to! Man lærer vel forhåpentligvis av feilene.. Han var vel ikke psykopat (?!), men jeg er enig at at en del av trekkene høres slik ut.. Jeg møtte ham i et studentmiljø ved UiO, og bodde med ham en god stund...men heldigvis ikke mer! Fysj, vil ikke møte flere selvgode, arrogante, selvhøytidelige og oppblåste ego-menn. Det gjelder nok å sikte inn mot andre miljøer..men det er litt vanskelig også- det å "stille inn radaren" til andre typer av mennesker. Det er jo grusomt dersom det viser seg at jeg tiltrekker meg slike..Får ikke håpe det!
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #5 Skrevet 9. november 2004 Det er jo grusomt dersom det viser seg at jeg tiltrekker meg slike..Får ikke håpe det! Eller at du tiltrekkes av dem.
Gjest Melissa Gioberti utl. Skrevet 9. november 2004 #6 Skrevet 9. november 2004 Eller at du tiltrekkes av dem. Ja, like forferdelig! Skrekk og gru..
Gjest jo'a Skrevet 10. november 2004 #7 Skrevet 10. november 2004 tror dere bør kikke vekk i fra det punktet med a4. Det er vel heller mindretallet av folk, dvs folk i jobb med hus, bil og gjeld som ikke lever et typisk a4 liv?
Gjest *Fiona* Skrevet 10. november 2004 #8 Skrevet 10. november 2004 A4 oppfattet jeg som beskrivelse på at han var trangsynt, begrenset av visse rammer i måten å tenke på. Har også hatt en tendens til å treffe sånne. Eller egentlig ikke, det var to etter hverandre og derfor er jeg vaksinert for en stund... Men jeg har jo kamerater heldigvis som virker annerledes og jobber i et mannsdominert miljø med mange oppegående gode menn, så det finnes vel kanskje en eller annen der ute :-) Det er er for øvrig mange menn, hvis de ikke har utviklet seg bra følelsesmessig og modnet under "gode vilkår", som har en del psykopatiske trekk. Dritskummelt, for du er under støvelen før du vet ordet av det, og hele omverdenen skjønner ingenting, "så sympatisk som han er!" Vel, han er sympatisk for DEM fordi han bryr seg om hva de mener - og det blir jo helt feil for de fleste av oss MED sjelsevner... Styr unna :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå