^me^ Skrevet 28. juli 2016 #1 Skrevet 28. juli 2016 hva tenker dere om å reise til Paris i disse terrortider?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #2 Skrevet 28. juli 2016 Det er ikke noe skummelt med Paris. Frankrike og resten av Europa er ok. Fordi om media overfokuserer på "terror" (psykisk syke folk som gjør grusomme ting - la oss ikke kalle det "terror" når det ikke er motivert av noe annet enn "jeg vil begå selvmord med et bang") betyr ikke at det faktisk er mer uro enn før. Verden er på sitt tryggeste noensinne. All statistikk viser at vi er kjempetrygge. Anonymkode: e270d...f9d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #3 Skrevet 28. juli 2016 Var nettopp i Paris, synes det var en ordentlig partypooper å se soldater med store geværer åpenlyst gå rundt i byene. 😐 Men ellers ville jeg sagt det var helt likt som før terroren. Anonymkode: 8d568...d2c 1
Christiane_W Skrevet 29. juli 2016 #4 Skrevet 29. juli 2016 Kom akkurat hjem etter en uke i Paris. Vi merket at det var økte sikkerhetstiltak. Det var mye politi overalt i byen og vi møtte også på tungt bevæpnede soldater jevnlig. Opplevde også å måtte vise innholdet i veska mi da jeg gikk inn i noen større butikker/handlesentre og det var mer sikkerhetstiltak rundt severdighetene enn sist vi var der. Bl.a. var det ikke lenger mulig å gå innunder Eiffeltårnet uten å gå gjennom sikkerhetskontroll (mulig man måtte ha billett også, vi prøvde ikke å komme inn) og ved Musée Rodin ble veska min gjennomsøkt og vi ble sveipet med metalldetektor. Måtte også gennom sikkerhetskontroll på Musée d'Orsay og i Tour Montparnasse: metalldetektor a'la flyplass og veska mi ble gjennomlyst. Bortsett fra dette føltes byen lik som da vi var der for noen år siden, vi koste oss med god mat og drikke og nøt atmosfæren. Vi lot ikke sikkerhetstiltakene legge en demper på ting for oss og vi følte oss ikke overhodet ikke utrygge i løpet av oppholdet.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #5 Skrevet 29. juli 2016 Var også nettopp i Paris. Terrorberedskapen er på topp der. Som en over her sa er det litt ubehagelig med alle maskingeværene i gatene, men på en annen side er det litt betryggende også. Dessuten er Paris en enorm by, så selv hvis det verst tenkelige skulle skjedd og det hadde blitt et terrorangrep der er sjangsen liten for at man befinner seg på åstedet. Anonymkode: 1f1f8...25a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #7 Skrevet 1. august 2016 Kom nettopp hjem derfra. Var ikke noe problem. Jeg elsker at man ser økte sikkerhetstiltak og politi med våpen. Da føler jeg meg tryggere. Uten at jeg egentlig er noe nervøs fra før. Det er heller ingen råd fra utenriksdepartementet som sier at msn bør unngå Paris. Terror kan skje hvor som helst. Ikke glem at det også har skjedd her i Norge. Anonymkode: 34996...f8c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå