AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1 Skrevet 28. juli 2016 Vil anmeldelser komme på en persons rulleblad? Hvis det feks er snakk om anmeldelse av trakassering eller mobbing på nett, eventuelt hvis det er blitt gitt bot i den forbindelse? Anonymkode: 340d9...dde
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #2 Skrevet 28. juli 2016 Forelegg kommer nok med, men jeg tviler på at anmeldelser lagres her. Anonymkode: 59f8e...c8e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #3 Skrevet 28. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil anmeldelser komme på en persons rulleblad? Hvis det feks er snakk om anmeldelse av trakassering eller mobbing på nett, eventuelt hvis det er blitt gitt bot i den forbindelse? Anonymkode: 340d9...dde Det vil komme på rullebladet. Anonymkode: 14ada...5e4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #4 Skrevet 1. august 2016 Nei. Folk kan jo anmelde hvem som helst for alt mulig rart. Det må få konsekvenser for å bli registrert. Anonymkode: 6e6dd...54a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 Bøter og forelegg (ikke forenklet forelegg) vil komme på rullebladet. Anmeldelser kommer ikke på rullebladet. Hvem som helst kan jo anmelde noen for hva som helst, og det er ikke gitt at man har gjort noe kriminelt selv om man er blitt anmeldt. Det er først når rettsvesenet eller politiet har truffet et vedtak at noe kommer på rullebladet. En bot er et vedtak. En rettsavgjørelse er også et slikt vedtak. Et eksempel på hvorfor anmeldelser ikke kommer på rullebladet: Jeg jobbet som saksbehandler i en kommune tidligere, og der fikk jeg vite av det lokale politiet at jeg var blitt anmeldt, men at saken var henlagt. Grunnen til anmeldelsen var at jeg var saksbehandler i en sak som noen ikke helt var enig i. Jeg var ikke vedtaksmyndighet engang, kun den som hadde skrevet saken. Likevel valgte de som var uenige å politianmelde meg personlig, og ikke kommunen. Når folk for det første ikke klarer å skille mellom saksvurderinger og person, og for det andre ikke klarer å lese hvor klager skal rettes (klageadgang og framgangsmåte sto i brevet), så skulle det virkelig tatt seg ut om anmeldelsen hadde kommet på mitt rulleblad! Anonymkode: f6213...c1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå