AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1 Skrevet 28. juli 2016 Noen som starter med forsøk i august og har lyst å slenge seg med på her? Skrive litt om hvor mange forsøk og medisiner og tanker rundt dette. Jeg starter igjen på mitt andre forsøk og er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå denne gang. Tenker det blir veldig spennende å følge med andre i samme situasjon. Anonymkode: daa60...405
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #2 Skrevet 28. juli 2016 Vi starter i starten av september. Gleder oss veldig, men jeg kjenner at jeg også er spent på medisiner og div. Skal ha lang protokoll. Sliter med endometriose og det et grunnen til at vi ikke får det til selv. Håper det klaffer for oss alle😊 Anonymkode: 81a47...bc3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #3 Skrevet 28. juli 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi starter i starten av september. Gleder oss veldig, men jeg kjenner at jeg også er spent på medisiner og div. Skal ha lang protokoll. Sliter med endometriose og det et grunnen til at vi ikke får det til selv. Håper det klaffer for oss alle😊 Anonymkode: 81a47...bc3 Takk for at du deler😊 Veldig spennende og håper det klaffer for oss alle. Masse lykke til. Skriv gjerne mer underveis. Anonymkode: daa60...405
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #4 Skrevet 28. juli 2016 Vi skal ha innsett i starten av september av egg som har vært totalt nedfryset er vår første gang, og vi er veldig spente! Gleder meg kjempe masse, men er også redd for at det ikke går på første forsøk, ettersom jeg har så store forhåpninger for det. Anonymkode: 9319f...1f9 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2016 #5 Skrevet 30. juli 2016 Noen fler som planlegger forsøk neste måned og vil dele? Anonymkode: daa60...405
miore Skrevet 30. juli 2016 #6 Skrevet 30. juli 2016 Heisann! Inviterer deg inn hit: Her er vi flere som diskuterer løst og fast og skal ha forsøk i løpet av de nærmeste månedene. Jeg skal ha i august, innsett sannsynligvis i slutten av august eller tidlig september om alt går etter planen. 1
glassmanet Skrevet 30. juli 2016 #7 Skrevet 30. juli 2016 Jeg og samboeren er i gang med vårt første forsøk ☺ har ingen diagnose. Vi har prøvd aktivt i over to år. Håper veldig at det skal klaffe, men har av en eller annen grunn ikke en god følelse. Er på spraydag 12 nå. Men har ikke fått mensen. Skal egentlig starte på sprøyter til uken, men blir utsatt om mensen ikke kommer 😡
FlyBabe Skrevet 31. juli 2016 #8 Skrevet 31. juli 2016 15 timer siden, miore skrev: Heisann! Inviterer deg inn hit: Her er vi flere som diskuterer løst og fast og skal ha forsøk i løpet av de nærmeste månedene. Jeg skal ha i august, innsett sannsynligvis i slutten av august eller tidlig september om alt går etter planen. Du er velkommen på denne tråden, ja! =) Etter totalfrys rett før fellesferien, skal jeg ringe i morgen for å få ny time for innsett. Så i løpet av august er det innsett for oss! Spent og litt redd!
FlyBabe Skrevet 31. juli 2016 #9 Skrevet 31. juli 2016 Den 28.7.2016 at 0.46, AnonymBruker skrev: Vi skal ha innsett i starten av september av egg som har vært totalt nedfryset er vår første gang, og vi er veldig spente! Gleder meg kjempe masse, men er også redd for at det ikke går på første forsøk, ettersom jeg har så store forhåpninger for det. Anonymkode: 9319f...1f9 Samme som oss! Hadde vært fint å få kontakt med deg
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #10 Skrevet 31. juli 2016 Den 28.7.2016 at 17.45, AnonymBruker skrev: Takk for at du deler😊 Veldig spennende og håper det klaffer for oss alle. Masse lykke til. Skriv gjerne mer underveis. Anonymkode: daa60...405 Takk for at du deler. Jeg kjenner ingen som har vært igjennom dette. Og det er bare noen få som vet om at vi skal igjennom denne prosessen. Jeg synes det kan være fint å snakke med andre som også går igjennom dette mer eller mindre samtidig. Det er jo en følelsesmessig berg og dalbane og jeg er utrolig dårlig til å holde på egene hemmeligheter, men denne gangen har jeg vært flink😊 Gleder meg til å følge dere andre her inne. Anonymkode: 81a47...bc3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #11 Skrevet 2. august 2016 Den 31. juli 2016 at 10.34, FlyBabe skrev: Samme som oss! Hadde vært fint å få kontakt med deg Ja! Du må oppdatere hvordan det går i september etter innsett, så skal jeg gjøre det samme! Er så fryktelig spent! Krysser alt for at den skal klamre seg fast hos alle prøverør forsøkene her inne Anonymkode: 9319f...1f9 1
FlyBabe Skrevet 2. august 2016 #12 Skrevet 2. august 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja! Du må oppdatere hvordan det går i september etter innsett, så skal jeg gjøre det samme! Er så fryktelig spent! Krysser alt for at den skal klamre seg fast hos alle prøverør forsøkene her inne Anonymkode: 9319f...1f9 Det skal jeg gjøre! Snakka med St.Olavs i går, og I´m on på mensen i august. Spent!
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 Den 2. august 2016 at 14.46, FlyBabe skrev: Det skal jeg gjøre! Snakka med St.Olavs i går, og I´m on på mensen i august. Spent! Jeg er på St.Olavs jeg også! men har ikke de stengt til 6 august? Mulig jeg må vente til starten av oktober istedet, har blitt skikkelig dårlig så må jeg komme meg skikkelig etter jeg har blitt frisk også var sååå dårlig timing nå! Har sett så frem til denne månden! Men er ikke så lenge til oktober heller, blir en syklus ekstra.. Ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: 9319f...1f9
FlyBabe Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på St.Olavs jeg også! men har ikke de stengt til 6 august? Mulig jeg må vente til starten av oktober istedet, har blitt skikkelig dårlig så må jeg komme meg skikkelig etter jeg har blitt frisk også var sååå dårlig timing nå! Har sett så frem til denne månden! Men er ikke så lenge til oktober heller, blir en syklus ekstra.. Ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: 9319f...1f9 Åpna 1. august, tydeligvis. De sa jeg skulle ringe da, og de var jo på jobb siden de ringte meg oppigjen. =) Uff, skikkelig kjipt å bli syk nå håper du blir raskt frisk igjen!
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #15 Skrevet 4. august 2016 Den 30. juli 2016 at 19.30, glassmanet skrev: Jeg og samboeren er i gang med vårt første forsøk ☺ har ingen diagnose. Vi har prøvd aktivt i over to år. Håper veldig at det skal klaffe, men har av en eller annen grunn ikke en god følelse. Er på spraydag 12 nå. Men har ikke fått mensen. Skal egentlig starte på sprøyter til uken, men blir utsatt om mensen ikke kommer 😡 Hvordan går det? Har du fått mensen? Vi skal ha vårt andre forsøk og hadde et avbrutt forsøk i januar. Forstår deg veldig godt når du sier du ikke har en god følelse. Jeg har det på samme måten dessverre. Blir tross alt tredje runde med medisiner og uansett hvor hardt man prøver og legger ting til rette så føles det bare ikke at det vil gå bra. Fint å kunne dele med hverandre våres følelser og erfaringer. Håper det klaffer for dere. Hold oss oppdatert. Anonymkode: daa60...405
glassmanet Skrevet 5. august 2016 #16 Skrevet 5. august 2016 Den 4.8.2016 at 15.48, AnonymBruker skrev: Hvordan går det? Har du fått mensen? Vi skal ha vårt andre forsøk og hadde et avbrutt forsøk i januar. Forstår deg veldig godt når du sier du ikke har en god følelse. Jeg har det på samme måten dessverre. Blir tross alt tredje runde med medisiner og uansett hvor hardt man prøver og legger ting til rette så føles det bare ikke at det vil gå bra. Fint å kunne dele med hverandre våres følelser og erfaringer. Håper det klaffer for dere. Hold oss oppdatert. Anonymkode: daa60...405 Jeg fikk mensen og er nå på sprøytedag to med gonal f. Følelsen er mye bedre nå faktisk. Fikk så god følelse av å prate med sykepleier og lege. Ser fremdeles ikke for meg at jeg er gravid om noen uker (men det er jo veldig vanskelig å se for seg etter år med prøving som ikke har resultert i noe 😉 ) Hvorfor ble forsøket avbrutt? Har dere noen diagnose? Vi har ikke. Uforklarlig barnløse 😕
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #17 Skrevet 5. august 2016 51 minutter siden, glassmanet skrev: Jeg fikk mensen og er nå på sprøytedag to med gonal f. Følelsen er mye bedre nå faktisk. Fikk så god følelse av å prate med sykepleier og lege. Ser fremdeles ikke for meg at jeg er gravid om noen uker (men det er jo veldig vanskelig å se for seg etter år med prøving som ikke har resultert i noe 😉 ) Hvorfor ble forsøket avbrutt? Har dere noen diagnose? Vi har ikke. Uforklarlig barnløse 😕 Forsøket ble avbrutt da jeg ikke responderte på stimuleringen. Første gang startet jeg med 125 ie puregon og det fant vi ut at det var for lavt dose. Andre gang fikk jeg kun 2 egg, hvorav en ble befruktet og satt inn med negativ resultat. Det er lavt sædkvalitet som er årsaken hos oss. Jeg venter spent på hvordan neste runde blir. Skal ha høyere dose og annen type medisin. Prøv å tenke positivt og ta vare på deg selv i den prosessen. Hvor høye doser går du på? Anonymkode: daa60...405
prover87 Skrevet 18. august 2016 #18 Skrevet 18. august 2016 Jeg er i gang med mitt første forsøk. Startet med nesespray 8. august, og er nå på min 11. spraydag. Fikk mensen i dag - heldigvis skal begynne på sprøyter neste fredag, og forhåpentligvis uttak og innsett en gang mellom 5-8.september. De har ikke funnet noe årsak med oss heller til hvorfor vi ikke blir gravide på egen hånd. Men legen på sykehuset spekulerte i at det kan være at fjerning av livmortappen pga. av celleforandringer kan ha laget et arr som gjør det vanskeligere for meg å bli gravid på den naturlige måten. Men dette var bare spekulasjoner.
miore Skrevet 18. august 2016 #19 Skrevet 18. august 2016 Denne tråden hadde jeg helt glemt bort Jeg er nok i sluttfasen av stikkingen nå. Skal på ny kontroll i morgen, og hvis alt går som det skal så håper jeg på uttak i starten av neste uke. Jeg begynte med 125 IE puregon tirsdag i forrige uke, og har økt til 133 IE denne uken. Fra og med med mandag har jeg i tillegg satt orgalutran. Jeg er spent på hvordan kontrollen går i morgen, da får jeg sannsynligvis dato for eggløsningssprøyte og uttak! Sist var jeg inne så de 5-6 folikler på den ene siden og 2-3 stykker på den andre siden som lå godt an. Håper de har blitt store og fine nå, magen min har i alle fall blitt større
thwrbra85 Skrevet 18. august 2016 #20 Skrevet 18. august 2016 Lykke til i morgen håpe det går bra krysse fingrene får deg 😊😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå