AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1 Skrevet 28. juli 2016 Vi har en kattunge på 5 mnd som jeg har tatt med ut i bånd de siste dagene, men i dag greide han å snuse seg borti noe som gjorde at han skvatt til, kastet seg voldsomt rundt i luften og stanget hode sitt i en murkant. Jeg tok da med katten inn igjen, og da jeg fjernet selen så jeg at han ikke hadde munnen sin helt lukket. Var redd det var skjedd noe med hode hans etter det noe kraftige sammenstøtet med murkanten. Det viste seg så da jeg tittet inn i munnen hans at den ene hjørnetannen hans nede var knekt helt av..Han blør ikke eller noe slikt og virker ikke å være i smerter, men burde jeg ringe veterinær å høre? Anonymkode: 49c1e...de6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #2 Skrevet 28. juli 2016 Ja, ta den med til veterinæren. Anonymkode: 8eebb...488 4
Gjest Elnah Skrevet 28. juli 2016 #3 Skrevet 28. juli 2016 Det samme skjedde med min katt, hjørnetanna knakk i to. Det ble tann-trekking hos veterinær, og en god dose smertestillende. Katter er egentlig flinke til å skjule at de har vondt, så ordne med et tannlegebesøk så fort du kan.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #4 Skrevet 28. juli 2016 Ta med pus til tannlege det kan sette seg betennelser selv om det ikke blør. Anonymkode: 70e67...40e
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 28. juli 2016 #5 Skrevet 28. juli 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #6 Skrevet 28. juli 2016 Selvsagt drar TS til veterinær ! Fatter ikke at det går ann å spørre en gang! Anonymkode: 57d3a...c21
Minya Skrevet 28. juli 2016 #7 Skrevet 28. juli 2016 Er han fem måneder kan han ha vært heldig i og med at han ikke er ferdig med tannfellingen enda og at den tanna som knakk kan ha vært en melketann. Noe som betyr at det vokser en ny ut igjen. Men ta pus til veterinær og trekk den tanna, en knekt hjørnetann gjør vondt, råtner og dør, går som regel betennelse i og er bare til plage seinere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå