Gå til innhold

Kortfilmen Theo Van Gogh ble myrdet for

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla
Skrevet

De fleste har vel fått med seg at Van Gogh ble myrdet på grunn av en kortfilm han laget. Filmen er på ca. 11 minutter og ligger nå på nettet. Jeg vil anbefale alle som er interesert i ytringsfrihet og kvinnerettigheter å se den.

Click på bildet for å starte download.

Kun første minutt er arabisk, resten er engelsk

http://www.genoeg.nu/

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Yepp, dessverre en del av virkeligheten for en del kvinner og menn i en del muslimske land.

Gjest Valhalla
Skrevet

Budskapet er en ting. Det som er sjokkerende er at han faktisk ble myrdet for filmen. Jeg har så vanskelig for å forstå tankegangen. Det er også veldig trist at mordet har ført til angrep på moskeer i Nederland. Det er en utvikling jeg har sett komme og jeg liker det svært dårlig.

Gjest Anonymous
Skrevet
Budskapet er en ting. Det som er sjokkerende er at han faktisk ble myrdet for filmen. Jeg har så vanskelig for å forstå tankegangen. Det er også veldig trist at mordet har ført til angrep på moskeer i Nederland. Det er en utvikling jeg har sett komme og jeg liker det svært dårlig.

Desto større grunn for oss til å holde hodet kaldt og ikke generalisere. Det kan virke som de har tatt gjerningsmennene - og da kan man forvente at de får den behandlingen de skal ha i rettsapparatet.

Gjest Valhalla
Skrevet

Feil. Kirker har blitt angrepet tilbake og nye trusler har kommet. Det er fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...