showgirl Skrevet 9. november 2004 #1 Skrevet 9. november 2004 Noen som har "erfaring"med å sende poden med fly alene??
Gjest Melk Skrevet 9. november 2004 #2 Skrevet 9. november 2004 Alder? Stor forskjell på 3 år og 11 år.
showgirl Skrevet 9. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2004 Barnet er 7 år. Trur ikke barn under 5 år kan reise alene på fly.
Gjest Madam Felle Skrevet 9. november 2004 #4 Skrevet 9. november 2004 Min sønn har reist alene mellom Bergen og Göteborg, siden han var 5 år gammel. Ingen problemer, for de følger han hele veien, og passer på barnet til mor eller far kommer og henter.
LilleBille Skrevet 9. november 2004 #5 Skrevet 9. november 2004 Noen 7 åringer fikser det helt utmerket .. andre blir helt fortvilet - selv om de blir passet godt på. Du kjenner selv barnet ditt og vet om det er modent nok til å reise alene.
showgirl Skrevet 9. november 2004 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2004 Hvor mye ekstra koster det å sende barn alene? Trur mitt barn vil klare det helt fint å reise alene men er vel mer jeg som er redd for å slippe han avgårde,lider av flyskrekk :oops: Kanskje likså greit å reise alene uten å ha en hysterisk mor med på tur
alisia4 Skrevet 9. november 2004 #7 Skrevet 9. november 2004 Har to barn som reiser "alene" Den eldste reiste alene i to år før yngste kunne reise med fly alene også. Dette gikk utrolig greit. Vi forberedte barnet på den reisen hun skulle gjennom. Yngste mann var fylt 5 år da han reiste alene. Gikk veldig fint her også. Ungene er i sikkerhet også fordi den som henter barnet MÅ vise legitimasjon. Nå reiser de sammen og gleder seg stort hver gang.
showgirl Skrevet 9. november 2004 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2004 Egentlig er det enda en grunn til å få et barn til Har man søsken så har man noen å dele det meste med
Gjest Madam Felle Skrevet 9. november 2004 #9 Skrevet 9. november 2004 Hvor mye ekstra koster det å sende barn alene? Trur mitt barn vil klare det helt fint å reise alene men er vel mer jeg som er redd for å slippe han avgårde,lider av flyskrekk :oops: Kanskje likså greit å reise alene uten å ha en hysterisk mor med på tur Du betaler ca 200-300 kr pr vei, for hjelpen til flyvertinnen.
Marpessa Skrevet 10. november 2004 #10 Skrevet 10. november 2004 Min sønn har reist alene med fly siden han var 5 år. Jeg forberedte ham på å fly alene ved å reise sammen med ham ca 1/2 år først. Han er veldig glad i å fly, så det fungerer kjempefint Pris (mellom 2 byer i Sør-Norge) varierer avhengig av plass på flyet, mellom 1000 - 1900 har jeg betalt tur retur. Barna blir tatt meget godt vare på på reisen... :-) Marpessa
hegehi Skrevet 10. november 2004 #11 Skrevet 10. november 2004 Har ikke sendt egne barn alene, men har en (mye) yngre søster som har reist en del alene til meg. Det har ikke kostet noe utover vanlig billettpris (SAS), og billettene er selvsagt billigere jo tidligere man bestiller. De tar også bare et max. antall barn som reiser alene pr. avgang, så rundt høytider bør man være tidlig ute. Må bestilles pr. telefon (måtte ihvertfall det før...)
Gjest lilletroll Skrevet 12. november 2004 #12 Skrevet 12. november 2004 Innenlands koster det ikke noe ekstra med "barn reiser alene" og utenlands er den en hundrelapp eller to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå