Gå til innhold

barn som reiser alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har "erfaring"med å sende poden med fly alene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet er 7 år.

Trur ikke barn under 5 år kan reise alene på fly.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Min sønn har reist alene mellom Bergen og Göteborg, siden han var 5 år gammel. Ingen problemer, for de følger han hele veien, og passer på barnet til mor eller far kommer og henter.

Skrevet

Noen 7 åringer fikser det helt utmerket .. andre blir helt fortvilet - selv om de blir passet godt på.

Du kjenner selv barnet ditt og vet om det er modent nok til å reise alene.

Skrevet

Hvor mye ekstra koster det å sende barn alene?

Trur mitt barn vil klare det helt fint å reise alene men er vel mer jeg som er redd for å slippe han avgårde,lider av flyskrekk :oops:

Kanskje likså greit å reise alene uten å ha en hysterisk mor med på tur :ler:

Skrevet

Har to barn som reiser "alene" Den eldste reiste alene i to år før yngste kunne reise med fly alene også. Dette gikk utrolig greit. Vi forberedte barnet på den reisen hun skulle gjennom. Yngste mann var fylt 5 år da han reiste alene. Gikk veldig fint her også.

Ungene er i sikkerhet også fordi den som henter barnet MÅ vise legitimasjon. Nå reiser de sammen og gleder seg stort hver gang.

Skrevet

Egentlig er det enda en grunn til å få et barn til :wink:

Har man søsken så har man noen å dele det meste med :)

Gjest Madam Felle
Skrevet
Hvor mye ekstra koster det å sende barn alene?

Trur mitt barn vil klare det helt fint å reise alene men er vel mer jeg som er redd for å slippe han avgårde,lider av flyskrekk :oops:

Kanskje likså greit å reise alene uten å ha en hysterisk mor med på tur :ler:

Du betaler ca 200-300 kr pr vei, for hjelpen til flyvertinnen.

Skrevet

Min sønn har reist alene med fly siden han var 5 år. Jeg forberedte ham på å fly alene ved å reise sammen med ham ca 1/2 år først. Han er veldig glad i å fly, så det fungerer kjempefint :)

Pris (mellom 2 byer i Sør-Norge) varierer avhengig av plass på flyet, mellom 1000 - 1900 har jeg betalt tur retur.

Barna blir tatt meget godt vare på på reisen... :-)

Marpessa

Skrevet

Har ikke sendt egne barn alene, men har en (mye) yngre søster som har reist en del alene til meg.

Det har ikke kostet noe utover vanlig billettpris (SAS), og billettene er selvsagt billigere jo tidligere man bestiller. De tar også bare et max. antall barn som reiser alene pr. avgang, så rundt høytider bør man være tidlig ute.

Må bestilles pr. telefon (måtte ihvertfall det før...)

Gjest lilletroll
Skrevet

Innenlands koster det ikke noe ekstra med "barn reiser alene" og utenlands er den en hundrelapp eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...