Gå til innhold

Kjørelærer satt oppkjøring FØR langkjøring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det an?  Jeg har fått dato for oppkjøring men har ikke tatt langkjøring enda. Det kan jo kjørelærer se,  men han vet jeg ønsker å få lappen fort. Bør jeg si fra /spørre om han har satt opp feil eller bare møte opp til oppkjøring uten å ha tatt langkjøringa?

Jeg har purret på dato for langkjøring før han tok ferie og fikk sms om oppkjøringsdato nå når han var tilbake på jobb men har ikke hatt noen kjøretimer i mellom.

Lurer også på om kjørelærer sender en til oppkjøring kun fordi man maser men egentlig ikke er flink nok (vil jo ikke kaste pengene ut av vinduet å stryke)  eller om de bare sender helt klare elever til oppkjøringsprøven?  Lurer fordi han kun har sett meg kjøre to ganger da jeg tilhørte en annen kjøreskole før. 

Anonymkode: 163e9...a3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville spurt. Det er selvsagt ikke lov å ta oppkjøring før det obligatoriske er tatt. Dog er det lite som hindrer en trafikklærer for å melde inn opplæring som ikke er utført. Bortsett fra faren for å miste autorisasjonen da.

Det er godt mulig at hun bare surrer, eller kanskje hun er useriøs og har meldt inn opplæring som ikke er gjennomført, eller kanskje du har hatt langkjøring uten å få det med deg.

Når du går fra trinn 3 til trinn 4 skal du være i stand til å bestå en oppkjøring. Å sende elever som ikke er klar til oppkjøring er ikke fordelaktig, da får man flere tilsyn. 

Skrevet

Det går an å sette dato for oppkjøring før du har utført langkjøring, det er faktisk ganske vanlig å bestille oppkjøring før langkjøringa er utført, men hvis du ikke får utført langkjøringa før oppkjøringsdatoen, får du ikke ta oppkjøringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...