Gå til innhold

"Jeg elsker deg, mamma!"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres sikkert ut som et skikkelig "luksus-problem"- og det er jo egentlig heller ikke noe problem, men jeg vil bare høre om dere tenker at det er helt "normalt". Gutten min på fire år sier "jeg elsker deg!" til meg nærmest i tide og utide, og har gjort dette i litt over et års tid. Han sier det flere ganger om dagen, han kan si det mens vi står i kø i matbutikken, mens vi ser på barne-TV og han kan finne på å rope det til meg tvers over en overfylt lekeplass.

Det er jo veldig hyggelig å høre, og jeg svarer han også alltid med "og jeg elsker deg også!" Men jeg merker at folk, og kanskje spesielt andre foreldre, ofte glaner litt på ham/oss, som om de tenker at det er noe "rart" med ham. Har heller aldri sett/hørt andre barn som holder på sånn som min sønn. Hva tenker dere? Hadde dere syntes det var rart hvis deres fireåring proklamerte sin kjærlighet til dere flere ganger hver dag?

Anonymkode: 4c1e4...9dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min gjorde det, jeg syntes det var utrolig koselig, jeg svarte det samme tilbake som du gjør: og jeg elsker deg også! Tror det var det han var ute etter! Drit i hva andre tenker...

• Liker 5
Skrevet

Synes det er koselig jeg, har selv en liten en på snart 5 som ofte kan finne på å si det når vi står i kø på legoland eller rope det mens han løper rundt på fotballbanen. :rodmer: Og jeg roper selvfølgelig tilbake at jeg elsker han og med et smil. :) Har aldri tenkt en gang på å bry meg om hva noen andre skulle tenke om det.

• Liker 2
Skrevet

Gutten min på 4 gjør også sånt. Jeg syns ikke det er veldig mystisk, siden vi voksne overøser barna med kos og kjærlighetserklæringer, og han tar jo etter oss. Inntil han syns det blir flaut, antar jeg. De er jo veldig spontane, da, og tenker ennå ikke så mye over hva som er flaut. Dvs. sønnen min har nå nettopp begynt å vise at han blir flau over ting, men generelt tenker han lite på hva andre måtte mene.

AnonymBruker
Skrevet

For meg høres dette helt naturlig ut.

Jeg og mannensier  flere ganger om dagen at vi elsker hverandre. Det samme gjør vi til barnet vårt, selv om han er for liten til å gi noen verbal respons enda. 

Anonymkode: 82950...5e4

Gjest insta72
Skrevet

Det gir seg etter vært og da kommer du være desperat til å høre det igjen. Så nyt det. Bare koselig det da 

AnonymBruker
Skrevet

Gir folk deg blikk på det? Hva slags blikk da? Rart synes jeg. Det er jo bare herligt sagt.

Anonymkode: 713e6...e1e

Skrevet

Barn er barn.. Dønn ærlige i tide og utide 😉 synes du skal verdsette denne tiden og rope tilbake til han akkurat som du gjør nå... Plutselig en dag er han stor, og da er det plutselig blitt utrolig flaut å si sånt til mamma. Snakker av erfaring 😉

Så bare kos dere, å ikke bry deg om det hvis noen kikker på dere.. De skulle sikkert bare ønske at deres barn viste like åpent å ærlig at de er glad i mammaen/pappaen sin 😊

Skrevet

Høres ikke noe unormalt ut syntes jeg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en fireåring som sier dette stadig vekk. Gjerne i en litt dramatisk tone med trykk på Eeeeeelsker. Jeg synes det er veldig koselig! Men når han står midt inne på IKEA på en lørdag og omtrent roper det ut helt uten videre så må jeg innrømme at jeg synes det blir litt i overkant og da får man gjerne også noen blikk 🙈

Anonymkode: 48740...c02

AnonymBruker
Skrevet

Takk for så mange svar, koselig å se at det ikke bare er min fireåring som er så inderlig i sin kjærlighet til mamma :hjerte: Han har jo hele livet, helt fra han var helt nyfødt, hørt oss si flere ganger daglig at vi elsker ham, så det er jo sånn sett ikke så rart at han synes det er en helt naturlig ting å si. 

Og ja, jeg innser jo at det (dessverre) kommer til å ta slutt en dag, så jeg får jammen prøve å nyte det enda mer enn hva jeg allerede gjør :)

TS

Anonymkode: 4c1e4...9dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...