Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har i dag fått beskjed om at jeg har PCOS. Har forsøkt en stund å bli gravid, men pga uregelmessige sykluser og manglende eggløsning så har det vært vanskelig. Jeg har krysset fingrene for at det bare har vært tilfeldig, men i dag fikk jeg desverre beskjeden jeg absolutt ikke ønsket. Dette er min første kur med pergotime, og jeg eggløsningstesten viste positiv for ca fem dager siden. Det ble jeg selvfølgelig veldig glad for, men veldig lei meg i dag når jeg fikk brevet i posten fra gynekologen. 

Dere med Pcos? Hvordan går det/gikk det med dere? Hva var/er prosessen? Jeg håper dere kan dele litt erfaringer med meg. Til info så har jeg gått til det private. 

Anonymkode: b2262...11e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :klo:

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har i dag fått beskjed om at jeg har PCOS. Har forsøkt en stund å bli gravid, men pga uregelmessige sykluser og manglende eggløsning så har det vært vanskelig. Jeg har krysset fingrene for at det bare har vært tilfeldig, men i dag fikk jeg desverre beskjeden jeg absolutt ikke ønsket. Dette er min første kur med pergotime, og jeg eggløsningstesten viste positiv for ca fem dager siden. Det ble jeg selvfølgelig veldig glad for, men veldig lei meg i dag når jeg fikk brevet i posten fra gynekologen. 

Dere med Pcos? Hvordan går det/gikk det med dere? Hva var/er prosessen? Jeg håper dere kan dele litt erfaringer med meg. Til info så har jeg gått til det private. 

Jeg har fått diagnosen PCO, og har like symptomer som deg. I hovedsak manglende EL.

Fikk min første pergotimekur i 2009, ble gravid på første kur og gutten fulgte nettopp 6år:-)

I høst fikk jeg på ny pergokur, etter 6 mnd uten EL og med aktiv prøving. Ble igjen gravid på første forsøk, men mistet i uke 10. 

Måtte vente 2 sykluser etter aborten så i april prøvde jeg dobbel kur uten hell. (De to andre gangene gikk jeg på enkel kur). Siste kur i mai, også denne enkel, endte i full klaff og jeg er nå 13 uker på vei med to små nurk i magen:-) Så jeg har hatt veldig hjelp i pergokuren. 3/4 med graviditet.

hvis du har gått på pergo nå, og testene viste EL for 5 dager siden så har det ingenting å si om du har fått svar om PcOS nå. La dere inn aksjer i perioden rundt EL så er det bare å vente ei uke til så satser vi på 2 blå! 😁😁🙈🙈

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, emhanse skrev:

Jeg har fått diagnosen PCO, og har like symptomer som deg. I hovedsak manglende EL.

Fikk min første pergotimekur i 2009, ble gravid på første kur og gutten fulgte nettopp 6år:-)

I høst fikk jeg på ny pergokur, etter 6 mnd uten EL og med aktiv prøving. Ble igjen gravid på første forsøk, men mistet i uke 10. 

Måtte vente 2 sykluser etter aborten så i april prøvde jeg dobbel kur uten hell. (De to andre gangene gikk jeg på enkel kur). Siste kur i mai, også denne enkel, endte i full klaff og jeg er nå 13 uker på vei med to små nurk i magen:-) Så jeg har hatt veldig hjelp i pergokuren. 3/4 med graviditet.

hvis du har gått på pergo nå, og testene viste EL for 5 dager siden så har det ingenting å si om du har fått svar om PcOS nå. La dere inn aksjer i perioden rundt EL så er det bare å vente ei uke til så satser vi på 2 blå! 😁😁🙈🙈

Det var jo en positiv erfaring da! Veldig gøy å høre, gratulerer! Jeg får ha is i magen og satse på at det går bra for meg å 😊 Takk for at du delte! 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo en positiv erfaring da! Veldig gøy å høre, gratulerer! Jeg får ha is i magen og satse på at det går bra for meg å 😊 Takk for at du delte! 

Ingen årsak:-)

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne har PCOS, de prøvde lenge med nummer en men satt til slutt. Så prøvde de noen år på nummer to, de hadde vel nesten gitt opp men plutselig fant hun ut at hun var 8 uker på vei! Og før den gutten fylte to så var hun jammen gravid igjen og venter nå nummer tre til høsten :) 

Lykke til TS, tenkte det var greit å høre noen positive historier. Min venninne trodde aldri hun skulle bli mor i det hele tatt 

Anonymkode: 217a1...59c

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Jo, veldig bra med positive historier altså. Spesielt når jeg vet så lite om det her. Hehe, har googlet masse da, og heldigvis har jeg en samboer som er med i prosessen og som har like mye lyst på at ting skal gå bra  som meg. 

Jeg er som sagt 5dpo nå, og er min første prøveperiode med pergo. Jeg har ømme brustvorter og litt murringer i magen, men det kan både vær bivirkninger på pergo og symptomer på at jeg har eggløsning. Hvem vet, spent på å teste om en uke uansett. 

Men ja, godt å høre. Folk blir gravide med pcos. Kvinneguiden altså, hjelper deg når du er litt rådvill 😂 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har PCOS. 4 mislykkede forsøk i det offentlige, satt på første i det private. vært gravid to ganger etter dette men mistet. Nå prøver vi hjemme med litt drahjelp :) lykke til! 

Skrevet

Hei! 

For det første: pco er dritt, men ingen grunn til å svartmale alt heldigvis. :) Siden du allerede er satt på pergotime går ting slag i slag derifra.

For å dele min erfaring: jeg er av de heldige som fikk det til på naturlig vis. Først etter 8 pp'er, som dessverre endte i SA, deretter satt den i pp 2 etter det. :) Årsaken til at jeg fikk det til er et lite vekttap, var aldri overvektig - men kroppen hadde tydeligvis godt av å kvitte seg med noen kilo (gikk ned totalt 8kg). Lavkarbo er visst fruktbarhetskostholdet for oss PCOere ;-) Vet om flere som har blitt gravide på lavkarbo. :-) Jeg sluttet med lavkarbo når jeg ble gravid, den dietten var kun for å bli gravid, men kommer garantert til å spise lavkarbo når jeg vil ha flere barn. Bedre for kroppen enn all verdens hormonkurer. :) 

Skrevet

Jeg hadde ingen symptomer, men ble ikke gravid. Det ble da funnet mer cyster enn normalt. Jeg trengte 3 prøverørsforsøk før jeg fikk barn, 1 ufrivillig abort i prosessen. Jeg var over 35, hadde jeg vært ung hadde vi muligens prøvd mer på egenhånd, siden jeg hadde eggløsninger. Av samme grunner prøvde vi ikke Pergo først. Vi fikk en herlig unge, dette løser seg som oftest på den ene eller den andre måten. Lykke til☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...