AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1 Skrevet 27. juli 2016 Det må jo være på grunn av hetrofile menn så lenge kvinner vil ha barn og leve sammen med menn, hvis ikke ville det ikke vært noe konkurranse mellom kvinner når det gjelder å få den mannen man vil ha, for menn er mest opptatt av utseende til kvinner. Enig? Anonymkode: f831d...ea3
Turbofaen Skrevet 27. juli 2016 #2 Skrevet 27. juli 2016 Selvfølgelig. Akkurat som dere har skyld i at vi menn kom oss ut av hulen og bygde en sivilisasjon. Vi måtte nemlig imponere dere for å få sex. For eksempel finne skinnende metall vi kunne bytte mot sex. Men hvorfor snakke om skyld? Det er jo bra å ville se bra ut. Alle liker å se på estetisk vakre ting. Skal man snakke om skyld, så er det de som neglisjerer eget utseende som må skamme seg. Kvinner som ikke ønsker å se bra ut står jo fritt til det, men må da ta til takke med en mindre attraktiv mann eventuelt en traktorlesbe eller enslighet. Det at begge kjønn gjør sitt beste for å være attraktiv for det andre kjønn gjør at vi som mennesker får utviklet oss og brukt våre høyere evner. Men veldig mange foretrekker å finne unnskyldninger for ikke å trenge å se bra ut. Å forbinde det å se bra ut med skyld er jo helt hinsides. Det er stygge og overvektige som må skamme seg. Alle vil jo egentlig se bra ut, men de som er for late til å gjøre noe med seg selv eller er født katastrofe finner på en egen moral/etikk hvor det er umoralsk å være pen. For noen tapere slike mennesker er. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #3 Skrevet 27. juli 2016 Kvinner oppmuntrer hverandre til å bruke sminke og se pene og søte ut. Hvor ofte komplimenterer en venninne av deg utseende vs personligheten din? Hvor ofte sier hun fine ting om klærne dine? Å kommentere og snakke om, selv om det er ment positivt, om klær og utseende gjør at man automatisk tenker og fokuserer mer på det. Kvinner står også bak blader der man gir sminke- og slanketips, der de tar for seg overfladisk platt om gutter og 10 ting gutter tenker og ikke tenker. Om ingen kvinner brukte sminke, så hadde de fortsatt fått seg kjærester. Menn og gutter går som regel etter kvinner de er forelsket i, og de forelsker seg ikke i alle som er pene bare fordi de er pene. Noen menn og gutter går selvsagt etter sexy babes så de har noe å vise frem til kompisene sine, men det er unntak. På samme måte er noen kvinner golddiggere Anonymkode: 0fceb...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #4 Skrevet 27. juli 2016 Nja,men de er ikke helt uskyldige de heller. Nå er jo de fleste vant til å se kvinner med sminke,og det som blir sett på som naturlig er stort sett ganske mye sminke. De som går uten sminke blir jo ofte ikke sett på som spesielt pene. Jeg er klar over at noen er pene uten sminke også,men jeg har inntrykk av at de som er helt sminkefrie blir sett på som litt kjedelige. Så ja selvsagt er menn med på at bidra når de helst vil se kvinner med sminke. Menn er jo opptatt av kropp og utseendet til kvinner. Sånn som kvinner med veldig små bryster blir jo fortalt at det liker ikke menn,og menn selv vil ikke ha en flatbrystet jente. Der bidrar de jo til at flere tar silikon. Menn ønsker seg også unge og stramme damer. Jeg tror ikke det er kun kvinners feil at kvinner opererer seg,bruker masse behandlinger for å få finere hud osv eller at de bruker masse tid på treningssenteret for å få stor rumpe eller for å få stram kropp. Selvsagt er kvinner også med på å opprettholde skjønnhetstyraniet,men jeg synes det er merkelig at menn ofte fraskriver seg totalt fra at de også har en påvirkning når det gjelder det. Dessuten tror jeg ikke at det nødvendigvis ville blitt tatt godt imot om kvinner plutselig sluttet å sminke seg. Nå er jo både menn og kvinner blitt påvirket i årevis til at sminke=pen. Selv om menn ikke klarer å se om en kvinne har sminket seg så betyr det ikke at de ikke er blitt påvirket til å tro at et spesielt utseende er penere enn et annet. Anonymkode: 2141f...fc6 1
Gladius Veritatis Skrevet 27. juli 2016 #5 Skrevet 27. juli 2016 Så overfladiske de er! Livet er så mykje meir enn den forgjengelege utsjånaden. Det vert ikkje meir venleikstyranni enn de skaper det sjølve!
WubWub Skrevet 27. juli 2016 #6 Skrevet 27. juli 2016 At folk ønsker ta seg bra ut handler nok mer om personlig velvære. De fleste ønsker se bra ut for egen del. Kvinner måler også hverandre opp å konkurrerer seg imellom. Det er slettes ikke uvanlig at kvinner er misunnelig på andre kvinner som de føler ser bedre ut enn de. Det samme gjelder jo selvfølgelig også for menn.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #7 Skrevet 27. juli 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja,men de er ikke helt uskyldige de heller. Nå er jo de fleste vant til å se kvinner med sminke,og det som blir sett på som naturlig er stort sett ganske mye sminke. De som går uten sminke blir jo ofte ikke sett på som spesielt pene. Jeg er klar over at noen er pene uten sminke også,men jeg har inntrykk av at de som er helt sminkefrie blir sett på som litt kjedelige. Så ja selvsagt er menn med på at bidra når de helst vil se kvinner med sminke. Anonymkode: 2141f...fc6 Men det er du som velger å bry deg. Det er du som velger å bry deg om andre syns du er pen eller ei, om menn liker deg eller ei. Dette er det bare du som kan endre. Du kan velge å gå ut sminkeløs i morgen og ikke bry deg om menn ser etter deg fordi du er sexy eller ikke. Du kan velge å like deg selv for den du er og innse at du ikke trenger være sentrum for oppmerksomhet mtp utseende for å ha et bra liv. Selv er jeg ikke pen og går uten sminke. Får ikke kompliment på utseende og menn ser ikke i min retning. Men det er heller ikke viktig for meg. Jeg er trygg på den jeg er og at jeg ikke er søt og pen spiller ingen rolle for min glede i livet. Jeg fikk etter hvert en kjæreste som liker den jeg er allikevel. Anonymkode: 0fceb...8c6
Gjest 123Sol Skrevet 27. juli 2016 #8 Skrevet 27. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er du som velger å bry deg. Det er du som velger å bry deg om andre syns du er pen eller ei, om menn liker deg eller ei. Dette er det bare du som kan endre. Du kan velge å gå ut sminkeløs i morgen og ikke bry deg om menn ser etter deg fordi du er sexy eller ikke. Du kan velge å like deg selv for den du er og innse at du ikke trenger være sentrum for oppmerksomhet mtp utseende for å ha et bra liv. Selv er jeg ikke pen og går uten sminke. Får ikke kompliment på utseende og menn ser ikke i min retning. Men det er heller ikke viktig for meg. Jeg er trygg på den jeg er og at jeg ikke er søt og pen spiller ingen rolle for min glede i livet. Jeg fikk etter hvert en kjæreste som liker den jeg er allikevel. Anonymkode: 0fceb...8c6 This.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #9 Skrevet 27. juli 2016 Ja, på samme måte som kvinner er ansvarlige for karriere- og statusjaget blandt menn siden kvinner foretrekker menn som har penger og makt. Anonymkode: 274e7...669
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #10 Skrevet 27. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er du som velger å bry deg. Det er du som velger å bry deg om andre syns du er pen eller ei, om menn liker deg eller ei. Dette er det bare du som kan endre. Du kan velge å gå ut sminkeløs i morgen og ikke bry deg om menn ser etter deg fordi du er sexy eller ikke. Du kan velge å like deg selv for den du er og innse at du ikke trenger være sentrum for oppmerksomhet mtp utseende for å ha et bra liv. Selv er jeg ikke pen og går uten sminke. Får ikke kompliment på utseende og menn ser ikke i min retning. Men det er heller ikke viktig for meg. Jeg er trygg på den jeg er og at jeg ikke er søt og pen spiller ingen rolle for min glede i livet. Jeg fikk etter hvert en kjæreste som liker den jeg er allikevel. Anonymkode: 0fceb...8c6 Hvor har jeg skrevet noe om meg? Jeg prøvde bare å få frem at dette er noe menn har like mye skyld i som kvinner. Dette gjelder nok også mest unge og/eller usikre jenter/kvinner og gutter/menn(ja,for menn har også dette presset),og ja,alle kan la være å bry seg. Allikevel så vet jo vi alle at dette ikke nødvendigvis er så lett alltid. Selv så går jeg både med og uten sminke. Jeg er ikke pen,men gidder ikke stresse med sminken hver dag. Ikke har jeg små pupper heller. Anonymkode: 2141f...fc6
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 27. juli 2016 #11 Skrevet 27. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må jo være på grunn av hetrofile menn så lenge kvinner vil ha barn og leve sammen med menn, hvis ikke ville det ikke vært noe konkurranse mellom kvinner når det gjelder å få den mannen man vil ha, for menn er mest opptatt av utseende til kvinner. Enig? Anonymkode: f831d...ea3 Jada alle menn er drittsekker vi vet det.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #12 Skrevet 27. juli 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må jo være på grunn av hetrofile menn så lenge kvinner vil ha barn og leve sammen med menn, hvis ikke ville det ikke vært noe konkurranse mellom kvinner når det gjelder å få den mannen man vil ha, for menn er mest opptatt av utseende til kvinner. Enig? Anonymkode: f831d...ea3 Det vil alltid være konkurranse mellom kvinner for å få den mannen de vil ha, fordi kvinner som oftest har ganske like tiltrekkingsmønstre. Om det er en mann av ti kvinner vil ha, og det er ti menn. Da vil det være en konkurranse om den ene mannen mellom de ti kvinnene. Anonymkode: 0ee5b...fb3
Gjest PetterPanne Skrevet 27. juli 2016 #13 Skrevet 27. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vil alltid være konkurranse mellom kvinner for å få den mannen de vil ha, fordi kvinner som oftest har ganske like tiltrekkingsmønstre. Om det er en mann av ti kvinner vil ha, og det er ti menn. Da vil det være en konkurranse om den ene mannen mellom de ti kvinnene. Anonymkode: 0ee5b...fb3 Bingo.
applestories Skrevet 27. juli 2016 #14 Skrevet 27. juli 2016 9 timer siden, Turbofaen skrev: Det er stygge og overvektige som må skamme seg. "Stygge og overvektige", eller både stygge og overvektige? Hva gjør at noen er stygg?
debatant Skrevet 29. juli 2016 #15 Skrevet 29. juli 2016 Den 27.7.2016 at 11.47, AnonymBruker skrev: Det må jo være på grunn av hetrofile menn så lenge kvinner vil ha barn og leve sammen med menn, hvis ikke ville det ikke vært noe konkurranse mellom kvinner når det gjelder å få den mannen man vil ha, for menn er mest opptatt av utseende til kvinner. Enig? Anonymkode: f831d...ea3 Jeg tror påfuglen burde ilegges all skyld for skjønnhetstyraniet, da den setter en så høy standard. At ingen noensinne, uansett, vil nå opp til dens skjønnhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå