Gå til innhold

Leiligheten til kjæresten er så skitten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

leiligheten til kjæresten min er så ufattelig skitten, hele tiden. Skjønner ikke hvordan den blir sånn. Han er ikke den som vasker mest, for all del, men jeg forstår ikke hvordan det blir såpass ille. Gjenstander blir ekstremt støvet ned, virker som mye greier får et slags fettlag som støvet/skitt setter seg fast i/på.

Trodde tidligere det var pga det var mye tekstiler i leiligheten, husdyr + at mye av leiligheten så ganske shabby ut (ripete gulv, falmede vegger osv) som gjorde at det så mer skittent ut enn det var.

Leiligheten et nylig totalrenovert, blitt mye  mindre tekstiler og overflater som er enklere å vaske. Alle vegger/tak er malt og det er byttet gulv og kjøkkeninnredning + veggplater på kjøkkenet..

men det blir faktisk ikke noe bedre.

er selv oppvokst i et hjem med katter hvor det ikke ble vasket så ofte, og det var på ingen måte så ille som det her. Er kattehår over alt. Gulvet, kjøkkenmaskiner, kommer ut av klesvasken med hår på. Ting lukter rart osv.

vet ikke hvor ofte han vasker, men jeg tar jo ofte over kjøkenet etter vi har spist osv. Likevel blir det helt jævlg igjen ganske radig.

noen tips??? Begynner å bli helt desperat.

Anonymkode: 2fd60...e15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet du hvor huslig han er.

Vil du bo med en slik??

Anonymkode: 9af4c...da7

• Liker 9
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet du hvor huslig han er.

Vil du bo med en slik??

Anonymkode: 9af4c...da7

Altså, han har helt andre vaskestandarder enn meg, men selv der jeg vasker ser det skikkelig ille ut etter et par dager.. 

Hovedproblemet her er vel egentlig ar jeg er veldig allergisk mot kattehår/støvmidd og jeg går rundt og snørrer/klør hver gang jeg er der

Ts

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Kjæresten er på ferie og jeg dro innom for å mate dyrene. Merket at det var VELDIG innestengt luft der, varm og tung.. Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Er det dårlig luftemuligheter eller tette vifter på kjøkkenet, kan det forklare fett og belegg og kanskje også støv. Kanskje du kan vaske gulv og tørke støv for han mens han er på ferie og se hvordan det blir etterhvert?  Og sett opp et par vinduer for gjennomtrekk og lufting. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MadameDeRosa skrev:

Er det dårlig luftemuligheter eller tette vifter på kjøkkenet, kan det forklare fett og belegg og kanskje også støv. Kanskje du kan vaske gulv og tørke støv for han mens han er på ferie og se hvordan det blir etterhvert?  Og sett opp et par vinduer for gjennomtrekk og lufting. 

Er sånn vifte med filter på kjøkkenet, går ikke i noe rør ut. Lurer på om det er grunnen til fettbelegget ja. Er et gammelt bygg fra 1600-tallet. Har blitt modernisert i nyere tid, men er lite luftemuligheter utenom vinduer...

Vasket over kjøkkenet og stuen (tørket over alle overflater, kostet gulv og vasket de), tok oppvasken, tømte tissekassen og satt på en maskinrens på vaskemaskinen m/ kokevask og satt litt vaskemiddel i toalettet til å virke til i morgen (så stygt ut)..Får se om jeg får tatt noe mer i morgen :)

Lurer på om jeg rett og slett skal foreslå vaskehjelp da han har råd til det og det er åpenbart at han ikke mestrer den type renhold hans leilighet krever..

TS

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Det, eller foreslå at dere tar helgevasken sammen. Kanskje han ikke har lært sånt hjemme, og ikke helt funnet ut av hvordan man gjør dette? Så kan han se og lære mens du er der og hjelper til?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MadameDeRosa skrev:

Det, eller foreslå at dere tar helgevasken sammen. Kanskje han ikke har lært sånt hjemme, og ikke helt funnet ut av hvordan man gjør dette? Så kan han se og lære mens du er der og hjelper til?

Når jeg f.eks begynner å vaske sier han at det er hans jobb ettersom det er hans leilighet, men at han bare ikke har "kommet til det enda". Jeg har nok et mye mer strikt syn på hva som er vanlig renhold enn han, og det kan forsåvidt hende det bare er jeg som er litt nøye! Det hender vi vasker sammen ja, men det faller liksom litt tilbake til det "samme gamle" med mindre jeg gjør det jevnlig! Noe som er, som han sier, ikke min jobb da jeg har min egen leilighet å passe på.

TS

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg f.eks begynner å vaske sier han at det er hans jobb ettersom det er hans leilighet, men at han bare ikke har "kommet til det enda". Jeg har nok et mye mer strikt syn på hva som er vanlig renhold enn han, og det kan forsåvidt hende det bare er jeg som er litt nøye! Det hender vi vasker sammen ja, men det faller liksom litt tilbake til det "samme gamle" med mindre jeg gjør det jevnlig! Noe som er, som han sier, ikke min jobb da jeg har min egen leilighet å passe på.

TS

For noen er terskelen litt høyere for å ta i et tak med ting de kanskje kan føle er uoverkommelig og nytteløst. Kanskje det er et noe ukjent og usikkert område for han, sånn at det føles nytteløst når det blir så fort skittent igjen? Han er sikkert også kanskje litt flau når han sier det er hans jobb? Bare en tanke 

Skrevet
1 time siden, MadameDeRosa skrev:

Han er sikkert også kanskje litt flau når han sier det er hans jobb? Bare en tanke 

Eller så er han irritert fordi hun tar seg til rette. Bare en tanke.

• Liker 3
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
1 minutt siden, Jus sanguinis skrev:

Eller så er han irritert fordi hun tar seg til rette. Bare en tanke.

Ok, men hun mener vel bare godt

Skrevet
10 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Ok, men hun mener vel bare godt

Ja, for all del. Jeg har ingenting imot kvinner som vasker for mannen sin. Jeg synes faktisk slike kvinner er gode kvinnelige rollemodeller.

Skrevet
3 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Ja, for all del. Jeg har ingenting imot kvinner som vasker for mannen sin. Jeg synes faktisk slike kvinner er gode kvinnelige rollemodeller.

Hahaha! Det der var en gøyal brannfakkel. Ute etter litt action på forum en lørdagsnatt?

• Liker 12
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
4 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Nei det har vel de færreste noe imot

Skrevet (endret)
6 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Nei det har vel de færreste noe imot

Og joda, bare dette forumet her nærmest flommer over av mennesker som så absolutt har noe i mot det. Enda verre er det på stortinget og i et utall med diverse ikke-statlige organisasjoner. Du vil bli sjokkert over hvor mange som har noe imot kvinner som vasker for mannen sin.

Endret av Jus sanguinis
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, accountdeleted skrev:

Hahaha! Det der var en gøyal brannfakkel. Ute etter litt action på forum en lørdagsnatt?

Tydeligvis :fnise:

Anonymkode: b7236...e1d

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Og joda, bare dette forumet her nærmest flommer over av mennesker som så absolutt har noe i mot det. Enda verre er det på stortinget og i et utall med diverse ikke-statlige organisasjoner. Du vil bli sjokkert over hvor mange som har noe imot kvinner som vasker for mannen sin.

Å vaske for noen er ikke problemet, tvert imot. Det er hyggelig å pusle for dem man er glad i. Noen er flinkere til å vaske enn andre, og tradisjonelt har det vært kvinner som tar disse oppgavene. Problemet oppstår når det forventes at man skal "vaske for mannen sin" bare fordi man er kvinne. (Omtrent her roter man seg farlig fort inn i "hvem gjør hva i hjemmet"-debatten, så jeg avslutter med å nevne at jeg er singel og gjør alt selv.)

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Kjæresten er på ferie og jeg dro innom for å mate dyrene. Merket at det var VELDIG innestengt luft der, varm og tung.. Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Saken er at kjæresten din ikke vasker REGELMESSIG ! 

Fortell ham at du syns det er litt ekkelt og skittent hos ham. Foreslå at dere vasker ned sammen før han begynner klare seg selv. Du kan jo iføre deg et sexy stuepikekostyme med lite under, slik at han får noe deilig å se på mens han holder på. Så vet han vel at han får "belønning" dersom han gjør en god jobb.... ;) Gjør vasken til noe kjekt for ham....

AnonymBruker
Skrevet
Den 30.7.2016 at 23.42, MadameDeRosa skrev:

For noen er terskelen litt høyere for å ta i et tak med ting de kanskje kan føle er uoverkommelig og nytteløst. Kanskje det er et noe ukjent og usikkert område for han, sånn at det føles nytteløst når det blir så fort skittent igjen? Han er sikkert også kanskje litt flau når han sier det er hans jobb? Bare en tanke 

Kan godt være, men jeg har sagt ifra flere ganger at jeg sliter med å være der pga både støvallergi og allergisk mot kattehår. Han sier jaada, han skal vaske. Og han får det til noen ganger. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...