Gå til innhold

Min mor fyller 50år! Gavetips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som dere leste så trenger jeg gavetips til min mor som fyller 50år nå i August. 

Jeg har i år kommet i min første faste jobb, det betyr at dette året er det året jeg kan gi hun en riktig bra gave. Da jeg på tidligere bursdager ikke har kunne gitt henne så mye som jeg ønsket. 
Men nå som hun fyller 50 år så har jeg lyst til å gi henne noe hun kommer til å huske i mange år framover, noe hun vil sette veldig stor pris på. 
Det er veldig lite hjelp å få fra hennes side, da hun ikke sier hun ønsker seg noe spesielt. 
Og jeg klarer virkelig ikke å finne en gave til henne selv, da jeg er en mann og dere jenter vet hvordan vi menn er i å kjøpe gaver.  :P 

Anonymkode: 22cac...46d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da min mor ble 50 tok jeg med henne til et sted et stykke bort, vi overnattet på et fint hotell. Tenkte å spandere spabehandling også, men det var ikke noe for henne. Vi var på kafe, sightseeing, museum, spiste god mat og koste oss. Det ble tatt masse bilder som jeg laget fotobok av senere. Stas!

Hun fikk også en bok. Og noen dager senere samlet vi sammen hennes nærmeste venner og familie til en bedre middag.

Tenker en opplevelse av noe slag, gjerne med deg, og evt. andre i familien, sikkert faller i smak.

Anonymkode: 33712...df9

Skrevet

Gi henne en opplevelse. Hva slags opplevelse kommer an på hennes interesser.

Selv blir jeg 50 om et par år og kunne tenkt meg mye forskjellig. En kjøredag på Nürburgring f.eks eller Formula offroad på Island. Raftingtur eller juving hadde også vært gøy. Eller tur til Irland med ølsmaking på Guinness osv. Eller om du har et mindre budsjett og ikke vil spleise med andre så kan det jo være lignende ting i Norge.

Men du er den som vet hvilken interesser hun har. Om hun foretrekker å sitte og strikke ved peisen så vil jo ikke det jeg har lyst på passe for henne.

AnonymBruker
Skrevet

TS her :)

Jeg ser det blir tatt opp at jeg skal ta henne med på opplevelser, dette vil bli vanskelig da jeg jobber i ukedagene og hun jobber i helgene. Og det er ikke mulighet for at hun kan ta seg fri :S Da hun driver et lite sted selv og hun er den eneste ansatte.. 

Anonymkode: 22cac...46d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det er ikke mulighet for at hun kan ta seg fri :S Da hun driver et lite sted selv og hun er den eneste ansatte.. 

Hva med et gavekort på massasje? Hun kan kanskje trenge det om hun jobber masse?

Eller et smykke.. Evt. noe annet varig.

Hørt om Elkjøp fotoservice? Det er kanskje mest damer som diller med fotobok. Men der kan man enkelt legge alle bilder fra en mappe, og så får man opp forslag til hvordan sidene i boka blir seende ut. Det pleier å bli bra. Tror mange mødre ville satt pris på noe sånt. Jeg tar masse bilder på ferier, i selskaper, og litt i hverdagen, men alle gjør jo ikke det. Kanskje du kan høre med noen andre som kan ha bilder som passer. Kanskje hun har bilder på sin pc, som hadde vært fint å ha i fysisk bok?

Skrevet

Hvis du skal gi en ting og ikke en opplevelse, så sats for all del på kvalitet. Et skjerf eller en morgenkåpe i kasjmir, en eksklusiv parfyme, et fint (originalt) bilde, et par flotte øredobber, lekre vinglass eller annen kunst/brukskunst. Eventuelt ta utgangspunkt i en hobby eller interesse hun har, for eksempel hagearbeid, bøker, matlaging eller friluftsliv, og kjøp noe utstyr eller en opplevelse knyttet til det som hun aldri ville kjøpt selv. ( For eksempel sous vide, en lekker piknikkurv med innhold, en førsteutgave av en bok, høykvalitet hageredskaper eller liknende). Og så - uansett hva du velger - en vakker bukett med et personlig kort, eventuelt en rosa champagneflaske. (Ja, champagne, ikke musserende). Hvis du har stramt budsjett ville jeg faktisk kun satset på blomstene og droppet gaven. Morshjertet vil smelte!

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med et gavekort på massasje? Hun kan kanskje trenge det om hun jobber masse?

Eller et smykke.. Evt. noe annet varig.

Hørt om Elkjøp fotoservice? Det er kanskje mest damer som diller med fotobok. Men der kan man enkelt legge alle bilder fra en mappe, og så får man opp forslag til hvordan sidene i boka blir seende ut. Det pleier å bli bra. Tror mange mødre ville satt pris på noe sånt. Jeg tar masse bilder på ferier, i selskaper, og litt i hverdagen, men alle gjør jo ikke det. Kanskje du kan høre med noen andre som kan ha bilder som passer. Kanskje hun har bilder på sin pc, som hadde vært fint å ha i fysisk bok?

Støtter fotobok forslaget, hvis du har tilgang til bilder. Min svigerinne lagde en slik bok til sine foreldre for noen år siden, det ble litt livshistorien deres (og barnas og barnebarnas) i bilder de siste 20-30 årene. De ble superlykkelige :)

Anonymkode: 01a39...b81

AnonymBruker
Skrevet

Det første åretjeh var i full jobb så ønsket jeg å hi min mor en fin gave som takk for at hun et fantastisk menneske (og en god venn).

Jeg fant et smykke av en designer jeg vet hun liker veldig godt. Et smykke som var like velegnet til hverdags som til fest (det er flest hverdager). Enkelt og stilrent, med detaljer som den designeren er kjent for.

I dag, flere 10år senere, bruker min mor det smykket fordi jeg var heldig og traff hennes smak midt i blinken.

Anonymkode: b8e73...305

Skrevet

Du kan jo gi henne en opplevelse selv om du ikke kan være med. Hun kan jo ta med ei venninne eller en mann. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte tur til Island. Det hadde hun og veninnene tenkt på lenge så de ville gjerne dra med henne :)

Anonymkode: 23dc7...64b

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo ikke noe her om hobbyer hun eventuelt har, eller hvilket yrke hun har. Heller ikke noe om hva sm er makspris som du ønsker å bruke.

Har hun kanskje ett fast merke hun sverger til når det gjelder parfyme? Min mor er slik, så om det var til min mor hadde jeg kunnet finne på å kjøpe flere produkter av samme merke til henne. 

Anonymkode: 2d06d...105

AnonymBruker
Skrevet

Tur med Hurtigruten :-)

Anonymkode: 30cf7...671

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...