Gjest 1111 Skrevet 9. november 2004 #1 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg søkte på stipend i år, bare for å ha gjort det egentlig. regnet ikke med å få en krone. men så kom det i posten igår et brev om at jeg hadde fått 6650 kroner i halvåret! det er masse penger, og langt over noe jeg trodde jeg ville få. Nå har det seg sånn at både mamma og hennes nye mann (de er gift) har god inntekt. jeg bor fortsatt hos dem, så jeg forstår ikke helt hvordan de har regnet ut at jeg får så mye. (min far har overhodet ingen inntekt). Så det jeg lurer på er om det er noen mulighet for at de trekker tilbake stipendet? på papiret jeg fikk sto det at de kunne trekke det tilbake om jeg hadde skrevet ned feil opplysninger, men det har jeg da altså ikke gjort. Litt redd for å bruke pengene (selv om jeg trenger dem til å dekke bøker og de svindyre kalkulatorene man må ha), for at det skal bli trukket tilbake igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2004 #2 Del Skrevet 9. november 2004 Grunnen til at du får stipend er nok fordi foreldrene dine ikke bor sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #3 Del Skrevet 9. november 2004 eller at d er gitt ut som lån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 9. november 2004 #4 Del Skrevet 9. november 2004 så lenge du har fylt ut alt rett med foreldre og inntekt på søknadskjema så kan du kose deg med pengene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 10. november 2004 #5 Del Skrevet 10. november 2004 Jepp, grunnen til at du får så mykje er nok at foreldra dine er skilt/ ikkje bur ilag. Fint for deg! :-) Har alltid syns den regel er litt rar, for å vere heilt ærlig. Folk med to foreldre som bur ilag og har dårlig råd = null stipend. Har du 2 foreldre og 2 steforeldre, alle med god råd= masse stipend. Hehe.. Satt litt på spissen kanskje, men ikkje langt ifrå sannheten. Koko! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 10. november 2004 #6 Del Skrevet 10. november 2004 Har fått læremiddelstipend og grunnstipend og det står: Lån i Lånekassen kr 0 Da betyr det at jeg har stipend og ikke lån ikke sant? hrmf. vanskelige greier dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 13. november 2004 #7 Del Skrevet 13. november 2004 Noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 13. november 2004 #8 Del Skrevet 13. november 2004 0 i lån betyr 0 i lån Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 13. november 2004 #9 Del Skrevet 13. november 2004 Nybegynner på dette jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 13. november 2004 #10 Del Skrevet 13. november 2004 Grattis med stipend! :D I fjord fant jeg ut at jeg kunne få 32.000kr i stipend som lærling.. Hadde ikke tenkt på det før.. Hihi.. (Dermed mista jeg 32.000kr året før..) Alltid smart å søke, selv om man ikke tror man får noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 13. november 2004 #11 Del Skrevet 13. november 2004 Ja, jeg angrer på at jeg ikke søkte i fjor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 15. november 2004 #12 Del Skrevet 15. november 2004 Da jeg bodde alene med mor fikk jeg aldri noe stipend fordi hun tjente for mye. Andre som bodde med kun mor eller kun far fikk det. Prøvde å søke to ganger men fikk begge gangene avslag pga mors lønn, så det er nok ikke fordi moren og faren din er skilt at du fikk det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsey Skrevet 15. november 2004 #13 Del Skrevet 15. november 2004 Tror reglene har blitt forandret noe ogsaa. Da jeg gikk paa vgs. soekte jeg men fikk ingenting. Naa er det soestera mi som gaar paa vgs, hun soekte ogsaa, og fikk en god del i stipend (husker ikke hvor mye). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 18. november 2004 #14 Del Skrevet 18. november 2004 Da jeg gikk på vgs. beregnet lånekassen etter husstandens inntekt 2 år tilbake. Altså for beregning av stipend for 2004, tar de ligningen fra 2002 til grunn. Dette kan jo være en mulig årsak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. november 2004 #15 Del Skrevet 19. november 2004 Hei Har selv stipend, litt over 17000 kr halvåret fordi jeg har adresse og til tider bor ett annet sted en foreldrene mine. Ved meitt stipend legges mine foreldres inntekt til grunn, og hvor langt unna jeg bor unna foreldrene mine, og fikk ikke maksimalt fordi mamma og pappa har god lønn, men bor langt borte fra dem. Det som legges til grunn for stipend er foreldrenes lønn først og fremst, men også hvis foreldre som er skilt, bort langt fra foreldrene etc, kommer ann på hva slags stipend man søker. Så søker du men bor hjemme hos en mor som tjener masse, så er det ikke sikkert man får stipend. Bor man hos en alenemor med dårlig råd, så er det sannsynlig at man får stipend. Men størrelsen på stipendene varierer jo selvsagt etter hvor omfattende det du søker om er. Og 0 kr i lån, er 0 kr i lån. Alle kriterier kan man finne på www.lanekassen.no Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå