Gå til innhold

Student/Alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en jente på 21, som neste uke skal flytte til Bergen for å starte studier. Jeg gruer meg. Veldig. 

Jeg har tidligere hatt ett år borte fra hjemstedet hvor jeg trivdes godt, men opplevde selvfølgelig en del lengsel hjem til familie og kjæreste. 

Jeg er redd for å starte på ett helt nytt sted, med helt nye mennesker. Uten å være trygg på noen. Jeg er redd for å ikke komme til å trives, og måtte flytte hjem. Er det flere i samme situasjon som skal flytte til et helt nytt sted? Noen som kanskje har noen erfaringer?

Merker at jo nærmere dagene kommer, jo verre blir det. Nå skal det sies at jeg kjenner flere i Bergen, og har en kjæreste der (Han har dessverre ikke så altfor mye tid til å være med meg dette semesteret) Så jeg er ikke helt alene. Det føles så rart og skummelt!

Anonymkode: 36e74...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg! Hadde det likt som deg. Mitt tips er å få seg en deltidsjobb, delta i frivilligarbeid osv, og være masse rundt mennesker så du ikke blir sittende alene! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er i samme båt! Har flyttet en del tidligere og bodd litt i andre land, men dette blir første gang jeg flytter uten å kjenne noen. Blir veldig rart, og kjenner jeg er spent på hvordan det blir å komme seg inn i ny hybel helt alene på nytt studie. Nytt hjem, nytt sted laaangt borte fra kjente, nye mennesker og nye omgivelser. Kjenner jeg småstresser over sånne småting som hvordan jeg skal klare å finne frem i starten for å kjøpe inn blant annet møbler o.l ("hmm må jeg betale oen for å hjelpe meg å bære"?. 

Men regner med at dette ordner seg, godt å høre man ikke er alene! - Jente 20 

Anonymkode: 04c26...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på de over, skaff deg deltidsjobb og bli med på arrangementer, gjerne start å tren også, da vil du få flere kontakter og ikke sitte så mye alene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tuttifrutty skrev:

hvor kan en være frivillig i bergen?

Studentpuber eller studentkafeer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tuttifrutty skrev:

hvor kan en være frivillig i bergen?

Hulen, kvarteret og ad fontes er der de fleste studenter jobber frivillig. Jeg jobber på hulen, bare å ta kontakt om du lurer på noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja,du er ikke alene. Selv om jeg er litt eldre enn deg så har jeg det på samme måten. Jeg skal flytte langt vekk,og kjenner ingen der jeg skal studere. Nå har jeg bodd med kjæresten min,og så skal jeg plutselig flytte vekk fra han. Det blir så rart,og det kjennes litt skummelt ut.

Det går seg nok til. Har jo gjort dette før,og stort sett går det jo bra. Støtter de andre. Hold deg opptatt og bli med på forskjellige sosiale ting. Om du ikke har noen sosiale ting så går det jo an å ta seg en tur ut og sjekke ut byen alene. Det verste er gjerne om man blir sittende mye alene,men det er jo fadderuke og slike ting nå i begynnelsen :)

Anonymkode: 17127...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet frivillig på Kvarteret, var der i 3-4 år. Det var kjempegøy, og jeg har møtt mange helt fantastiske mennesker der. Fikk veldig mange venner veldig fort. :)

Anonymkode: 57484...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...