Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir mildt sagt sjokkert over endel personers holdninger her inne. I virkeligheten opplever jeg å møte haugevis av tolerante og koselige mennesker. Derfor reagerer jeg på at de fleste her inne kommer med hatytringer og har rasistiske holdninger. Blir virkelig den slags holdinger sosialt akseptert i din omgangskrets?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, absolutt alle er rasister her inne, uten unntak.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De fleste mennene her inne er det ja. De er ikke vanlige "folk flest" i mine øyne, og de har samlet seg her inne av en grunn. 

Anonymkode: 389b3...012

• Liker 4
Skrevet

Folk er nok mer frittalende på et anonymt debattforum på internett enn i det virkelige liv.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke lest et eneste innlegg her om rasisme som jeg kan huske. Kanskje de er skjult for moderering, men jeg leste om det også - så nei. Da er det ingen her som er det. :ler:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste mennene her inne er det ja. De er ikke vanlige "folk flest" i mine øyne, og de har samlet seg her inne av en grunn. 

Anonymkode: 389b3...012

Hvorfor tror du at det er utelukkende menn som oppfører seg slik da?

Anonymkode: 5bb68...c4a

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at det er utelukkende menn som oppfører seg slik da?

Fordi hu tydeligvis er like fordomsfull som personene hu kritiserer. Bra greier!

• Liker 4
Skrevet

Enig med Turbofaen.

En annen ting er jo at mange av de med rasistiske holdninger mener de ikke er rasister selv.

• Liker 3
Skrevet

De fleste her inne er ikke det. Det er noen få, og de skriver gjerne mye om det og. Og vi som ikke er rasister, velger vel ofte å bare unngå de trådene, da det er umulig å diskutere med de og.

• Liker 7
Skrevet
Et øyeblikk siden, Paeonia skrev:

Enig med Turbofaen.

En annen ting er jo at mange av de med rasistiske holdninger mener de ikke er rasister selv.

Ehm... Mener du at du veit bedre enn dem selv, om de er rasist eller ikke?

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke huske å ha lest noen rasistiske ytringer her inne. Det er derimot endel som er kritisk mot innvandringspolitikken her inne, akkurat som alle andre plasser men det faller ikke akkurat inn under rasisme begrepet. 

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Jeg har ikke lest et eneste innlegg her om rasisme som jeg kan huske. Kanskje de er skjult for moderering, men jeg leste om det også - så nei. Da er det ingen her som er det. :ler:

Tenker ikke på direkte rasisme, men holdinger som prøver å fremstille alle muslimer som terrorister. Ser den i at rasisme kanskje blir litt feil å bruke med tanke på at det ikke er diskriminering rettet mot etnisk opprinnelse. Tenker egentlig bare at folk her har skremmende "facist-lignende" holdninger.

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, Karen olsen skrev:

Tenker ikke på direkte rasisme, men holdinger som prøver å fremstille alle muslimer som terrorister. Ser den i at rasisme kanskje blir litt feil å bruke med tanke på at det ikke er diskriminering rettet mot etnisk opprinnelse. Tenker egentlig bare at folk her har skremmende "facist-lignende" holdninger.

Okey, men nå spør TS om rasisme og ikke om terrorisme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, WubWub skrev:

Kan ikke huske å ha lest noen rasistiske ytringer her inne. Det er derimot endel som er kritisk mot innvandringspolitikken her inne, akkurat som alle andre plasser men det faller ikke akkurat inn under rasisme begrepet. 

Ifølge en god del venstre-ekstremister, så er alt sammen rasisme. Enten elsker man innvandrere og lykke-jegere, eller så er man rasist (og sannsynligvis nynazist) også.

• Liker 4
Skrevet

Jeg reagerer også på mye rasistiske innlegg her. Men det er vel sånn på sånne foraer.  Lett å sitte bak tastaturet sitt og skrive nedsettende beskrivelser av særskilt muslimer. Nå er det jo blitt sånn i mange nettaviser at de må skrive med egen Facebook profil. Da er det sikkert tryggere å skrive anonymt her. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er "sjokkert" over hvor åpne folk i min krets er om deres fremmedhat. Vil ikke overraske meg om de fleste her i byen er rasister.

Anonymkode: 61fbc...047

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire ting som endret mitt syn på alt overnaturlig:

En afrikaner som lærte meg at mørke mennesker er mer rasistiske enn hvite mennesker

Dr Mengele som viste meg at barnedrap og tortur beviser at det ikke finnes noen guder som hjelper mennesker

Motorsagvideoer på liveleak av narkogjenger som viste menneskers verste sider

IS videoer av halshogging av barn

Hvis dere ikke tror at dette skjer så kan jeg lage noen linker til videoer og biler. Stakkars dere som ikke har sett dette ennå:icon_frown:

Kall meg gjerne rasist, men da er du også blind.

Anonymkode: cf32b...92a

• Liker 3
Gjest HarryDotter
Skrevet

Problemet med enkelte er at de ikke klarer å skille mellom rasisme og det å yttre seg kritisk til holdninger og kulturer. Det har nemlig ingen verdens ting med rasisme å gjøre. Folk må lære seg hva som er hva og lese seg opp om konseptet. I oppegående land som Norge er det svært lite "ekte" rasisme. At noen idag, i ett moderne samfunn går å seriøst tror at en med annen farge på huden er mindre verdt eller mindre intelligent enn andre, hører med til sjeldenhetene og er helt idiotisk.

At noen er bekymret for barna sine og fremtiden til Norge, fordi det kommer ett stort antall mennesker fra Syria, med krig, død, fordervelse og ett ræva kvinnesyn, er ikke rasisme. Uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Men i dette politiske korrekte samfunnet vi lever i er man jo et monster om man uttaler seg kritisk til noe rundt oss.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge en god del venstre-ekstremister, så er alt sammen rasisme. Enten elsker man innvandrere og lykke-jegere, eller så er man rasist (og sannsynligvis nynazist) også.

I følge en del høyreekstremister så er man enten for å hjelpe Norge ved å kaste alle muslimer ut av landet, bygge en mur rundt Norges grenser og forby Islam ellers så fortjener man å bli voldtatt av en asylsøker fordi man er med på å slippe de inn i landet.

Anonymkode: 96f34...41b

• Liker 1
Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet
4 minutter siden, Turbofaen skrev:

Folk er nok mer frittalende på et anonymt debattforum på internett enn i det virkelige liv.

This

and

1 minutt siden, momo skrev:

De fleste her inne er ikke det. Det er noen få, og de skriver gjerne mye om det og. Og vi som ikke er rasister, velger vel ofte å bare unngå de trådene, da det er umulig å diskutere med de og.

This.

Personlig gidder jeg ikke å involvere meg i slike tråder lenger (hvor det er hint av mye rasisme). Alt jeg sier blir uansett snudd opp og ned og brukt mot meg... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...