AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Neste år(tidlig planlegging) skal jeg og en venn på roadtrip gjennom hele Norge. Vi har hele sommeren på oss, og vil i løpet av turen få med oss alt Norge har å by på! Har dere tips? Tenker da på fjellturer, museum, severdigheter, gamle kirker og bygninger, cafeer. Alt! Vil ikke gå glipp av noe. Spiller ingen rolle om stedene/museene er lite kjente og ikke typisk turiststeder. Vi tar i mot alt. Anonymkode: 336e3...5d7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #2 Skrevet 26. juli 2016 I nord må dere ta turen innom Lofoten:) Hamningberg utenfor Vardø er også et must. Veien mot både Havøysund og Magerøya er fantastisk. Juuls sølvsmie i Kautokeino. Helleristningene i Alta. I Pasvik ser dere kanskje bjørn (møtte på bjørn der for noen år siden). Sørøya og Seiland er fantastisk. Kapellet i Grense Jakobselv er verd å oppleve. Nord i nord og Finnmark har mye å by på:) Anonymkode: af9cf...041
Byjenta! Skrevet 29. juli 2016 #3 Skrevet 29. juli 2016 Dra innom sommerbyen Sandefjord, hvalfangstmuseet f.eks, cafeer osv der. Vil du se nydelig natur burde du kjøre gjennom møre og romsdal, geiranger, trollstigen, dalsnibba, ørnesvingene, trollveggen, atlanterhavsveien osv... Nydelig.
Aviale Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Geiranger og Sunnmøre er et must på en slik tur! I Geiranger kan dere kjøre opp til Dalsnibba, et fjell på 1500 m med fin utsikt. Er dere interesserte i fjelltur, kan jeg anbefale en tur opp til Skageflå nær Geiranger. Da må man ta båt ut i fjorden, og så går man rett opp fjellet derfra. Turen tar ca 3-4 timer hvis man går tilbake til Geiranger. Til eller fra Geiranger bør dere kjøre over Trollstigen. Den ligger mellom Romsdalen (Åndalsnes) og Sunnmøre (Valldal). Her er det også et annet turiststopp, Gudbrandsjuvet. I Valldalen får du kjøpt Norges beste jordbær når de er i sesong, verdt å stikke innom butikken der og kjøpe det. I Romsdalen ligger også Trollveggen. Ålesund er også verdt et besøk. Gå bytrappene opp til Aksla og få en flott utsikt over øyene utenfor byen. Akvariet i Ålesund er veldig bra, de har pingviner og mange andre dyr/fisker. Ble skuffet da jeg besøkte akvariet i Bergen etter å ha vært i Ålesund... Skal dere fra f.eks Bergen og nordover mot Sunnmøre kan jeg anbefale å kjøre via Sogndal og Stryn. Nær Sogndal, eller i Stryn, kan dere se brearmer fra Jostedalsbreen (hhv Nigardsbreen og Briksdalsbreen). Fra Sogndal via Stryn til Ålesund er det mange fine fjorder og fjell langs ruta. I Loen (nær Stryn) driver de å bygger en gondolbane opp fjellet, kanskje den er ferdig til neste år? Apropos gondolbane har de faktisk en på Strandafjellet. Dere kan kjøre innom der fra Stryn til Ålesund. Fantastisk utsikt over fjell og fjord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå