Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på medisin ved UiB, og jeg er så spent at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg! Jeg gleder meg like mye som jeg gruer meg, hehe. Om det er noen her som også skal studere medisin ved UiB, eller som allerede studerer der, så hadde det vært artig å få høre deres tanker! Helt ærlig, så er jeg livredd for å ikke trives og for å ikke klare å bli kjent med noen. Vil man oppleve utestenging og ekskludering under fadderuken dersom man ikke er den typen som snakker høyest og som drikker mest? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ikke medisinstudent, og skal heller ikke studere medisin. Likevel har jeg noen kommentarer.

Det er to fadderopplegg. Et inkludert alkohol og et rusfritt, og du kan velge å bli med litt på hver om du ønsker. Jeg har to veninner som begynner på medisin på UiB nå til høsten, og begge to er kjempegreie og inkluderende. Jeg har også ei venninne som begynner på tredje året nå. Medisin er et studie som krever høye karakterer, og jeg tror derfor at de fleste setter studiet såpass høyt at de ikke vil risikere noe ved å drikke seg sørpefull i fadderuka. Det er jo også en utdannelse som krever medmenneskelighet, noe som ofte viser igjen i personene og bidrar til et godt miljø. Jeg har også en kompis som skal studere medisin (ntnu) utelukkende på grunnlag av karakterene har. Han har en eller annen form for autisme og har veldig lite tålmodighet ovenfor folk, men er egentlig veldig grei. 

Anonymkode: e2e7a...02a

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er ikke medisinstudent, og skal heller ikke studere medisin. Likevel har jeg noen kommentarer.

Det er to fadderopplegg. Et inkludert alkohol og et rusfritt, og du kan velge å bli med litt på hver om du ønsker. Jeg har to veninner som begynner på medisin på UiB nå til høsten, og begge to er kjempegreie og inkluderende. Jeg har også ei venninne som begynner på tredje året nå. Medisin er et studie som krever høye karakterer, og jeg tror derfor at de fleste setter studiet såpass høyt at de ikke vil risikere noe ved å drikke seg sørpefull i fadderuka. Det er jo også en utdannelse som krever medmenneskelighet, noe som ofte viser igjen i personene og bidrar til et godt miljø. Jeg har også en kompis som skal studere medisin (ntnu) utelukkende på grunnlag av karakterene har. Han har en eller annen form for autisme og har veldig lite tålmodighet ovenfor folk, men er egentlig veldig grei. 

Anonymkode: e2e7a...02a

Tusen takk for svar! Jeg har hørt noen rykter om at medisinstudentene er selvgode, kritiske ovenfor andre, egoistiske og en gjeng med spisse albuer. Men jeg håper at dette bare er rykter som ikke stemmer overrens med realiteten. Det var i hvert fall beroligende å lese ditt svar :-)  

AnonymBruker
Skrevet

Opptaket til Medisinerforeningen i Bergen (linjeforeningen) har vel litt av et rykte på seg... Men de jeg kjenner som har studert medisin i Bergen har trivdes veldig godt, selv om linjeforeningsopptaket var kjipt. Men nå begynner det her å bli noen år siden, da, så mulig de har "besnillet" seg de senere årene.

Anonymkode: e2397...413

AnonymBruker
Skrevet

Under studietiden min var medisinstudentene de som festet mest og hardest.

Anonymkode: d4689...fe4

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Under studietiden min var medisinstudentene de som festet mest og hardest.

Anonymkode: d4689...fe4

Men de er veldig flinke til å passe på seg selv i fylla og drikke mye vann! I hvert fall de med.studentene jeg har bevitnet :P

Skrevet

Ja, jeg har også hørt at medisinstudentene er de som fester mest og hardest! Er litt bekymret for å ikke passe inn i det miljøet for å si det sånn... :roll: 

AnonymBruker
Skrevet
Den 27. juli 2016 at 14.06, AnonymBruker skrev:

Opptaket til Medisinerforeningen i Bergen (linjeforeningen) har vel litt av et rykte på seg... Men de jeg kjenner som har studert medisin i Bergen har trivdes veldig godt, selv om linjeforeningsopptaket var kjipt. Men nå begynner det her å bli noen år siden, da, så mulig de har "besnillet" seg de senere årene.

Anonymkode: e2397...413

Hva slags linjeforeningsopptak? 

Anonymkode: 98cd7...cef

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, fremtidigstudent skrev:

Ja, jeg har også hørt at medisinstudentene er de som fester mest og hardest! Er litt bekymret for å ikke passe inn i det miljøet for å si det sånn... :roll: 

De fleste er slik, men det er også mange som ikke er festmennesker. :) Etter min erfaring er det lettere å finne disse etter fadderukene, eller på de aktivitetene i fadderuken som ikke involverer alkohol. Det er lurt å gå på alle de alkoholfrie arrangementene. Det er gjerne da man blir kjent med andre når man ikke er så begeistret for fyll og fest. 

Anonymkode: 195d3...851

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...