AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Det er ei jeg har datet i noen uker (før vi ble sammen for en uke siden). Hun er veldig sjenert og har vansker for å åpne opp, samt holde blikket når vi snakker sammen. Når hun tekster meg derimot så er hun mye mer åpen, og vi kan snakke om alt via tekst (men når vi er sammen så er det en annen låt). Er hun veldig sjenert, eller er det snakk om vansker med å stole på meg? Jeg har ikke møtt noen av hennes venner og sett hvordan hun er med dem, så jeg vet ikke om det er på grunn av meg eller om det er hun som gjør at hun er så lukket. Anonymkode: a8ebb...fc1
applestories Skrevet 26. juli 2016 #3 Skrevet 26. juli 2016 Jeg er også sånn. Føler at de blir så seriøst når man snakker ansikt til ansikt, det blir følelser og alt der som jeg ikke er komfortabel med å snakke om. Sånt er så lettere på nett, både å snakke om og snakke bort. Og når du nevner det - ja, for meg er det nok litt fordi jeg ikke tror på at folk nødvendigvis mener det de sier. Og jeg vil ikke innrømme at jeg føler noe for dem. Dårlig selvtillit og alt det der
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #4 Skrevet 26. juli 2016 Jeg er akkurat slik. Treffer en mann for tiden og jeg har veldig vansker med å åpne meg. Jeg er så redd for å bli såret. Rett og slett. Og hver gang han sier fine ting til meg blir jeg så satt ut at jeg ikke vet hva jeg skal svare. Jeg får ikke til å si takk, og jeg får heller ikke til å si til han hvordan jeg egentlig føler det. Jeg er liksom redd for at han skal se på meg og si at det var ikke på den måten han likte meg eller noe slikt. Anonymkode: 62e44...e19
Zouk Skrevet 26. juli 2016 #5 Skrevet 26. juli 2016 I og med at forholdet bare er en uke gammelt, gi henne litt mer tid. Men hvis dette vedvarer blir det vanskelig å tenke seg å bygge opp et felles liv, der kommunikasjon ikke kan foregå med meldinger. Hvordan er hun ellers mot deg? Oppsøker hun fysisk nærhet? Jeg var også veldig lite pratsom da jeg var yngre, men veldig fysisk "på" med klemmer, sitte inntil etc. Hvor gamle er dere? Hva med å spørre forsiktig om grunnen til at hun synes det er vanskelig å prate? Understrek at du setter pris på åpenheten hun viser på meldinger etc. (og det viser jo at hun stoler på deg) Og hvis hun prater veldig lite, prøv å still ikke-invaderende spørsmål. (i en periode, du kan jo ikke være ansvarlig for all samtale alene hele tiden)
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #6 Skrevet 26. juli 2016 Jeg er sjenert og jeg trenger endel tid før jeg åpner meg for en mann. Er da gjerne mer åpen i tekstmeldinger og elektronisk, men om man har litt tålmodighet så er jeg ganske så pratsom. Det tar bare litt ekstra tid. Jeg tror forresten ingen forventer å kunne ha et forhold med noen kun gjennom tekstmeldinger. Prøv å finn på noe der dere ikke bare sitter og prater sammen hele tiden. Jeg synes det kan være ganske gøy å gjøre noe sammen og da kan man gjerne prate om det man holder på med. Det blir liksom ikke så intenst som når man bare sitter og ser på hverandre hele tiden. Alkohol kan også være med å åpne litt opp. Jeg og nåværende kjæreste er begge veldig sjenerte, så i begynnelsen åpnet vi oss begge litt mer om vi drakk litt. Trenger ikke å bli dritings,men litt brisen er bra. Ellers gjelder det å være tålmodig og bruk gjerne tekstmeldinger til å bli bedre kjent. Etterhvert vil hun jo føle seg mer komfortabel sammen med deg og da blir det lettere. Kun en uke har gått så gi henne litt mer tid. Anonymkode: 649a7...c3b
Gjest Minesveiper Skrevet 26. juli 2016 #7 Skrevet 26. juli 2016 Du trenger bare mer tid med henne ts
Paradoxx Skrevet 26. juli 2016 #8 Skrevet 26. juli 2016 Gi henne tid, prøv å hver ærlig og prat som vanlig, ta intiativet, men ikke push eller kjeft på henne, det vil mest sannsynlig gjøre alt værre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå