Gjest Pet Skrevet 10. november 2004 #21 Del Skrevet 10. november 2004 Sykt barn som må være hjemme fra bhg/skole slipper også å reise land og strand rundt for å ha samvær. Det er ikke alle som trenger å reise land og strand rundt for å komme til pappa. Og hvis barnet blir sykt mens det er hos pappa, blir det da der til det blir friskt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 10. november 2004 #22 Del Skrevet 10. november 2004 Hvorfor sende ungen vekk når h*n er syk? Er det ikke bedre med hvile og ro enn å bli kavet opp med pakking og reising og alt det som følger med? Nå er ikke jeg alenemor, men jeg hadde latt barna blitt hos meg hvis de hadde vært syk. Da hadde det ikke vært snakk om å reise til far. Da får far og barn ta det igjen når barnet er friskt. Greit nok, det kommer også an på allmenntilstanden, men selv i dag lar jeg ikke barna gå ut selv om de har 39 i feber og er oppegående og hoppende glad. Kanskje en kort tur i butikken, men det er bare hvis jeg må ha med barnet og ikke har noen mulighet til å få barnevakt. Men det er svært sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 10. november 2004 #23 Del Skrevet 10. november 2004 Dette går da begge veier - er barnet hos far og blir sykt (såpass at det ikke kan gå på skole etc) så er det vel også naturlig at det blir der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. november 2004 #24 Del Skrevet 10. november 2004 ...Nå er ikke jeg alenemor, men jeg hadde latt barna blitt hos meg hvis de hadde vært syk. Da hadde det ikke vært snakk om å reise til far. Da får far og barn ta det igjen når barnet er friskt..... ville det samme gjeldt dersom barnet fikk feber/ble sykt når det var hos far? altså, skulle selvfølgelig barnet blitt hos far til det var friskt selv om det egentlig skulle kommet hjem til deg igjen mens det var sykt? regner jo med det, men vil bare spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 10. november 2004 #25 Del Skrevet 10. november 2004 ville det samme gjeldt dersom barnet fikk feber/ble sykt når det var hos far? altså, skulle selvfølgelig barnet blitt hos far til det var friskt selv om det egentlig skulle kommet hjem til deg igjen mens det var sykt? regner jo med det, men vil bare spør. Ja, det hadde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. november 2004 #26 Del Skrevet 10. november 2004 bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 10. november 2004 #27 Del Skrevet 10. november 2004 Hvis allmenntilstanden er ok, og det ikke er en påkjenning å sitte 8 minutter i bil (det er avstanden det er snakk om i vårt tilfelle), så flyttes ungene som avtalt, ja. Hvis de har høy feber, er ordentlig dårlige, kaster opp konstant osv, så får de bli der de er - uavhengig av om de er hos mamma'n eller hos pappa'n og meg (stemor) når de blir syke. Vårt spørsmål er: ville JEG likt å kjøre bil/flytte på meg i den tilstanden h*n er i nå? Er svaret nei, blir ungen der den er til den er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. november 2004 #28 Del Skrevet 10. november 2004 Litt ettersom hvor sykt barnet er. Min sønn har som regel vært hjemme når han har vært syk, men det er fordi det er for langt å kjøre, ca 1,5 time i bil en veg, når man ikke er i form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 10. november 2004 #29 Del Skrevet 10. november 2004 Det burde være opp til barnet selv. Jeg har alltid hatt mitt eget rom både hos mamma og pappa, men når jeg var syk, hadde jeg mye mer lyst til å ligge under dyna hos mamma enn å dra til pappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 10. november 2004 #30 Del Skrevet 10. november 2004 Sist barnet ble syk hos far skjønte ikke far at paracet var en lur ting. Så barnet blit hjemme til mor og fars store lettelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #31 Del Skrevet 11. november 2004 Med den holdningen vil jeg si at du har et stort problem Marpessa Jeg har ikke noe problem skal jeg fortelle deg. Etter å i flere år har prøvd å ha tro på at mine barns far gir den samme omsorgen som meg så er jeg i dag kommet til at det er helt feil. Jeg har fått hjem meget syke barn med bl.a høy feber, lungebetennelse og ubehandlet astma (selv om han har medisin med) uten at faren har registrert at noe var galt. Eller han kan ha beskrevet det som litt forkjølelse. At faren er like god på omsorg som jeg er - det er helt, helt feil kjære du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marpessa Skrevet 11. november 2004 #32 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg kjenner jo ikke din situasjon, idet du ikke beskrev hva som var "feil" med fars omsorg når barna er syke. Du virket veldig bastant og hovmodig, og det var det jeg reagerte på. Marpessa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #33 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg kjenner jo ikke din situasjon, idet du ikke beskrev hva som var "feil" med fars omsorg når barna er syke. Du virket veldig bastant og hovmodig, og det var det jeg reagerte på. Marpessa Og det jeg reagerte på var at jeg, uten at du var klar over min situasjon, ble beskylt for å ha et problem. Det som er litt rart her synes jeg, er at de aller fleste her inne står fram og "skriker opp om" at far er en like god omsorgsperson som mor. Faktisk så er mitt hovedinntrykk fra den virkelige verden at de aller fleste har det på samme måte som meg. Det er greit å være moralistisk og beskrive en situasjon slik den burde være - men man kan ikke dermed stå fram og si at det er virkelighet. Hvorfor skal så mange kvinner beskytte mannen??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #34 Del Skrevet 11. november 2004 [. Det er greit å være moralistisk og beskrive en situasjon slik den burde være - men man kan ikke dermed stå fram og si at det er virkelighet. Hvorfor skal så mange kvinner beskytte mannen??? Fordi vi ikke alle er så bittre som deg og faktisk har menn som er en like god omsorgs person som oss :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #35 Del Skrevet 11. november 2004 Fordi vi ikke alle er så bittre som deg og faktisk har menn som er en like god omsorgs person som oss :-) Jeg er hellig overbevist om at du lever i en drømmeverden Gamle Alex. Det ligger i naturen at kvinner er mer omsorgsfull enn menn. Og hvor har du det egentlig fra at jeg er bitter? Jeg innser at det jeg ønsket å tro ikke holdt stikk, men jeg er da ikke bitter av den grunn. Jeg har bare innrettet meg etter virkeligheten. Kanskje er det flere som kommer til det punktet en gang. Men det har jo ikke jeg noe med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå