Gå til innhold

Skal barna reise til pappa når de er syke?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det var meg som startet den andre tråden om når steforeldre er syke. Jeg lurer også på om dere som har den daglige omsorgen for barna til den andre foreldren når barnet er sykt? Jeg vet endel synes barnet har det best hjemme, men jeg tror barnet kan ha godt å komme seg vekk litt selv om det er sykt, så lenge den andre forelderen har vett på å ta seg av det syke barnet på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min er hos faren når han er syk så sant han ikke er så syk så an ikke kan komme seg dit. Faren kan da også ta vare på et sykt barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det. Hvorfor er det bare mamma som skal ta seg av syke barn og pappa slippe unna med bare friske og raske smårollinger? :wink:

Så sant det ikke innebærer anstrengelser for det syke barnet, så syns jeg det er en selvfølge.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Stort sett kommer ungene selv om de er syke, men det kommer jo an på hvor sykt barnet er. Nå er det også sånn at vi bor i en 2-roms leilighet og da kan det bli vanskelig for barnet og få hvile her nå det i tillegg er flere søsken som lager liv. Moren bor i en stor villa der barnet vil få fred og ro. Altså mener jeg at barnet skal komme i utgangspåunktet, med mindre det på alle måter er det beste for barnet å bli hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjuke unger bør få være hjemme i sin egen seng. Jeg hadde ikke likt å reise bort når jeg var syk.

Hjemme er hos pappa også. Og han har sin egen seng der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var liten så ble jeg alltid syk når jeg kom til faren min jeg - var så mammajente at jeg aldri klarte å sove borte en eneste natt, da endte det alltid med at jeg lå å kastet opp... :rosasmil: Og selv om faren min bodde 30 mil unna så måtte han alltid pent bare kjøre meg hjem til mor... Er nok ikke alltid like lett for små barn og bli kjørt hit og dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestekimmi

stort sett (ja, nå er jo ikke sykdom noe stort problem da...) så tror jeg min stesønn har blitt hos sin mor når han har vært syk. det er ikke for at vi ikke vil han skal komme, men mer fordi jeg tror moren hans gjerne vil han skal være i ro - hvilket jeg jo forstår. men han er alltid velkommen alikevel!

han har vel (?) blitt syk her også - men vi har aldri kjørt han hjem av den grunn. det har han heller aldri insinuert.

jeg mener generelt sett at dersom et barn har dårlig almenntilstand så bør det ha det rolig, og ikke flyttes på.

ellers vil jeg bare nevne at vår datter har vannkopper nå, og er absolutt ikke noe syk av den grunn. dersom spørsmålet hadde vært om hun skulle avgårde til sin far hadde jeg garantert sendt henne. hun bare klør og det kan hun gjøre hvor som helst.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart far (eller samværsforelder) like godt kan ta vare på et sykt barn - men mine barn velger selv å være hjemme i sin vante seng når de er syke. Kunne ikke falle meg inn å "true" dem avgårde.

Men er de friske nok til å ville dra .. men likevel syke nok til at de ikke skal på skole etc. drar de selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min slipper også å dra til faren når han er syk hvis han ber om det. Men at han er syk betyr ikke automatisk at han kke kan være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mine barn blir alltid hjemme hos meg når de er syke. Det er min helt klare formening at jeg tar meg bedre av barna enn deres far. Selv om han er en far som stiller opp så kan han ikke gi den samme omsorgen som jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Selv om han er en far som stiller opp så kan han ikke gi den samme omsorgen som jeg kan.
Herregud, enkelte mødre tror så godt om seg selv at jeg spyr!!! Omsorg er ikke noe som er oppfunnet av mødre, om du tror det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn blir alltid hjemme hos meg når de er syke. Det er min helt klare formening at jeg tar meg bedre av barna enn deres far. Selv om han er en far som stiller opp så kan han ikke gi den samme omsorgen som jeg kan.

Med den holdningen vil jeg si at du har et stort problem :riste:

Marpessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om datteren min er syk blir hun nok hjemme her os meg. Men årsaken til det er at pappan og jeg bor 20 mil unna hverandre og å ta en syk 6 åring og kjøre 20 mil syns jeg er uforsvarlig. Hadde vi bodd i nærheten av hverandre hadde hun vært hos pappan sin uansett sykdom eller ikke.

Hun er da hjemme der også! Med eget rom og seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble alltid syk når jeg var hos pappa når jeg var liten, det var da for guds skyld aldri snakk om at jeg skulle hjem til mamma fordet!!

det kommer selvsagt an på både sykdommen og avstanden mellom foreldrene.

jeg ble sendt til pappa selv om jeg var syk, det var ikke snakk om hva JEG ville der!! men vi var ikke hos pappa mer en ett par-tre ganger i året heller da, pga avstanden.

har barnet en mor som synes hun er den eneste som kan ta vare på barnet når det er sykt, så gir hun verken faren eller barnet en sjans til å virkelig kunne fungere sammen på alle plan!!

hva om mor blir syk (eller gud forby værre) og barnet MÅ være hos far, er det da best at det bare er mor som har vært bra nok?

jeg tror ikke mor er bedre en far når det kommer til syke barn, så lenge far ikke er en dust da. Men dersom mor lærer barnet at hun er den beste da, så blir hun det. men det er selvlagd! Ikke faktisk! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjuke unger bør få være hjemme i sin egen seng. Jeg hadde ikke likt å reise bort når jeg var syk.

Samme her!

En vanlig forkjølelse er en ting, men er man sengeliggende med oppkast eller feber eller sånt, så bør man få lov å bli i sengen sin. Og det har ingen ting med at far ikke bare skal ha friske barn. Det er barnet som er i sentrum, ikke verken mor eller far!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si at man må se på tilstanden til barnet før man sender det til faren eller andre steder. Det kommer også annpå hvor langt barnet i utgangspunkt skal reise.

Ville ikke hatt i mot å sende en unge som "bare" var forkjølet og hoster litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er enige med Mysan og tex i at er det alvorlig så er det best og få være hjemme .

men hva hvis man har 50/50 og barnet føler seg like hjemme hos begge to :klø:

Da mener vel jeg at man blir det man blir syk.

Det jeg reagerer sterkt på er de som sier at far ikke kan stelle sitt syke barn- Det er tull og tøys det :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Sissi

Burde ikke dette handle om barnet?

Sykt barn som må være hjemme fra bhg/skole slipper også å reise land og strand rundt for å ha samvær.

Personlig kunne heller ikke jeg tenkt meg å måtte reise hit eller dit om jeg var syk! Men unger skal man utsette for det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart far kan stelle sitt syke barn. Men jeg tror mange mødre tror at de ikke kan det. Mødre vil ofte gjerne ha den fulle og hele kontroll.

Og selvfølgelig finnes det fedre i fleng som helst ikke vil ha bryet med syke barn, fordi de tror de ikke kan fikse det. Man ser jo ofte på barn som mors. Ubevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...