AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Alle åndene som disse klarsynte får opp er jo bare gamle, trauste og barnevennlige. Skikkelig besteforeldre. Og en og annen tysk soldat da. Men det har aldri vært noen ond ånd. Litt kjedelig. Hvorfor er det så forskjellig i åndenes makt vs amerikanske Haunted? Anonymkode: e2034...27a 1
KittenOfDoom Skrevet 26. juli 2016 #2 Skrevet 26. juli 2016 Jeg har en teori om at det er mer "marked" for litt mer hardcore spøkelsesjakt på onde ånder sammen med et medium i skinnjakke og eyeliner i USA, mens i Norge hadde det liksom blitt litt "teit" og dårlig mottatt. Hvis du skjønner hva jeg mener? 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #3 Skrevet 26. juli 2016 Åndenes Makt er jo bare søppel og sprøyt uansett da! Finnes det virkelig noen som tror på dette tullet?! Anonymkode: 06466...353 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #4 Skrevet 29. juli 2016 Fordi ånder ikke finnes. Anonymkode: 2a2d3...6a6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #6 Skrevet 29. juli 2016 Da koster produksjonen mye mer. Anonymkode: 9ddeb...5ab
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #8 Skrevet 29. juli 2016 4 minutter siden, Cermet skrev: De vil ikke være på tv. Anonymkode: 9ddeb...5ab
PaperFlower Skrevet 29. juli 2016 #9 Skrevet 29. juli 2016 Den 26.7.2016 at 19.59, KittenOfDoom skrev: Jeg har en teori om at det er mer "marked" for litt mer hardcore spøkelsesjakt på onde ånder sammen med et medium i skinnjakke og eyeliner i USA, mens i Norge hadde det liksom blitt litt "teit" og dårlig mottatt. Hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg er helt enig der. I USA er det "alltid" en demon eller noe som lever i huset ditt, i Norge er det bestefar som går igjen for å passe på huset. I og med at det er forventet at det er en demon eller noe annet skummel/farlig, så tror jeg de lettere hopper til den konklusjonen der enn de gjør i Norge. Det er jo også viktig å huske på at religion, da spesielt kristendommen, er mye større i USA enn i Norge. Hvis noe ikke er som det skal blir det jo også lettere av den grunn å hoppe rett til demoner og andre onde ting, da de andre som er døde allerede burde være i himmelen. Bare min mening. 3
Gjest Uhumskheter Skrevet 29. juli 2016 #10 Skrevet 29. juli 2016 Nordmenn er generelt veldig trauste. Ingen overraskelse at spøkelsene er det også. De skikkelig onde åndene i norge finner du i kjellere hvor det er en datamaskin med internettilkobling.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #11 Skrevet 29. juli 2016 3 minutter siden, PaperFlower skrev: Jeg er helt enig der. I USA er det "alltid" en demon eller noe som lever i huset ditt, i Norge er det bestefar som går igjen for å passe på huset. I og med at det er forventet at det er en demon eller noe annet skummel/farlig, så tror jeg de lettere hopper til den konklusjonen der enn de gjør i Norge. Det er jo også viktig å huske på at religion, da spesielt kristendommen, er mye større i USA enn i Norge. Hvis noe ikke er som det skal blir det jo også lettere av den grunn å hoppe rett til demoner og andre onde ting, da de andre som er døde allerede burde være i himmelen. Bare min mening. Tror gjelder det at produsjonen kommer koster mye mer, flere ansatte både forann og bak kamera, flere spesial effekter, osv. Det krever mye mer enn den billig produksjonen de har nå,som TVN betaler minium for. Det funker. hvorfor betale mer da? Anonymkode: 9ddeb...5ab
Forundret.. Skrevet 29. juli 2016 #12 Skrevet 29. juli 2016 Alle disse årene med alle de sesongene og så har de ikke en episode som faktisk har en ånd å vise til..??
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #13 Skrevet 29. juli 2016 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Alle disse årene med alle de sesongene og så har de ikke en episode som faktisk har en ånd å vise til..?? Det koster penger å framstille "ånden(e)" på kamera. Anonymkode: 9ddeb...5ab 2
Mari Y Skrevet 29. juli 2016 #14 Skrevet 29. juli 2016 Tror ikke så mye på dette, jeg. Men kan jo ha noe med dette å gjøre: I England, som er beryktet for å huse mange spøkelseshistorier, har det f eks vært en lang og blodig historie. Kanskje derfor mer naturlig, dersom det hadde gått mer historier om onde ånder f eks i land der det har vært mye konflikter om Kongemakten. Norge var jo tross alt okkupert av dansker og svensker i hundrevis av år. Så vi har hvel ikke hatt samme type historie med kongemakt og adelige, som i andre europeiske land? Jeg sier bare hva jeg tror, ikke hva jeg vet. Det er i alle fall mitt inntrykk at brutale spøkelseshistorier og vandrerhistorier gjerne gjenspeiler en brutal tidsepoke, av en eller annen grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #15 Skrevet 29. juli 2016 Det har jeg også reagert på. Norske ånder har en greie for å dytte ned ting fra hyller, flytte på sofaputer og skru på radioen midt på natta. Ikke noe paranormal actvity akkurat, bare erting. Anonymkode: 31b1d...157 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå