AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Er en kommentar det ble sagt om moren min. Flere som har opplevd dette? Hva vil det si og hvordan kan sånt skje? Har faktisk aldri opplevd moren min som empatisk. Men en person fortalte om da moren min var ungdom, og det fikk meg til å tenke.. moren min sa da jeg var 17 at jeg måtte skynde meg å få barn, før hun ble for gammel til å sitte barnevakt (mamma er 18 år eldre enn meg.) Så tenkte jeg at det var kanskje noe foreldrene hennes sa også.. Moren min var en person som satte egen glede foran alt annet. Hun likte å bli satt i offerrolle ovenfor oss barna. Hun gjorde alt hun kunne for å sette oss opp mot hverandre for å lettere ha kontroll. Vi måtte vaske huset hele tiden, mens hun gikk rundt å la ut om hvor rent og pent hun klarte å holde det. Hun var voldelig. Hun kunne sitte å spise sjokolade hele uka mens vi ungene måtte se på. Hun sa rett ut at hun ikke elsket eller respekterte meg. I voksen alder når jeg har prøvd å si ifra om ting for å beskytte yngre søsken blant annet så er det jeg som taper. Hun er ekstremt manipulerende! Så når denne kommentaren kom oppå alt. Hvordan kan sånt skje? Hun var vist ei jente som alltid var på farta, jobbet ved siden av skole, alltid ute med venner, sosial, godt likt, empatisk ovenfor venner. Så mætte hun pappa som er verdens snilleste da hun var 16. Fikk meg og giftet seg som 18 åring. Så bare forsvant alt? Anonymkode: f9260...579
Gjest *Micki* Skrevet 26. juli 2016 #2 Skrevet 26. juli 2016 (endret) Kan godt hende det egentlig aldri var der. Men det er ofte de nærmeste som merker dette best, Ikke venner osv. Som ung er man gjerne ganske lykkelig og bekymringsløs og det å få barn kan snu om livet totalt. Kan også hende hun ikke taklet å sette seg selv til side for barna sin skyld, og det er ikke barnas feil, da er det noe galt med moren. Empati er så utrolig viktig når det kommer til barn og at de skal ha det bra. Jeg må også legge til at det er smakløst av personen som fortalte deg dette å på en måte legge skylden for hvordan moren din er over på deg. Det har overhodet ikke noe med deg å gjøre, men alt med moren din å gjøre. Endret 26. juli 2016 av *Micki*
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #3 Skrevet 26. juli 2016 Høres bitter og slem ut, dårlig mor! Anonymkode: 1574d...a7e 3
Gjest Bossa Nova Skrevet 26. juli 2016 #4 Skrevet 26. juli 2016 For en kommentar fra denne vedkommende. Som om det skulle vært barnas feil.
Kattugla Skrevet 26. juli 2016 #5 Skrevet 26. juli 2016 3 timer siden, *Micki* skrev: Kan godt hende det egentlig aldri var der. Men det er ofte de nærmeste som merker dette best, Ikke venner osv. Som ung er man gjerne ganske lykkelig og bekymringsløs og det å få barn kan snu om livet totalt. Kan også hende hun ikke taklet å sette seg selv til side for barna sin skyld, og det er ikke barnas feil, da er det noe galt med moren. Empati er så utrolig viktig når det kommer til barn og at de skal ha det bra. Jeg må også legge til at det er smakløst av personen som fortalte deg dette å på en måte legge skylden for hvordan moren din er over på deg. Det har overhodet ikke noe med deg å gjøre, men alt med moren din å gjøre. Enig i dette. Mest sannsynlig er dette trekk hun hadde fra før, men at folk tenkte ikke over der før hun ble mamma og de hadde forventninger om at hun da skulle sette egne behov til side for andre. Eventuelt at hun var veldig umoden - og ikke en av de som modnes ved utfordringer. Det er i hvertfall ikke din skyld ts! 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #6 Skrevet 26. juli 2016 Jeg vet godt at det ikke er min skyld. Men jeg ønsker å finne årsaker til at ting ble som det ble. Syns mesten synd på moren min. Anonymkode: f9260...579
Gjest Bossa Nova Skrevet 26. juli 2016 #7 Skrevet 26. juli 2016 Årsaken er sannsynligvis at hun hadde en dårlig barndom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå