Gå til innhold

Advare venninner om ei, blir jeg sett ned på da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis jeg prøver å advare venninnegjengen min mot jenta som prøver hardt å komme inn i gjengen. Er det da jeg som blir sett ned på? 

Jeg blir sett på som real, lager aldri drama og rolig. 

Hvordan ville du reagert?

Anonymkode: f30e6...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er en person jeg stoler på som pålitelig, og som du sier real, lager ikke drama og er rolig, ville jeg hatt mye tiltro til den personen. Men samtidig så ville jeg også laget min egen mening om tredjepersonen, og sett an om jeg er enig eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det har mye å si hva grunnen til at du vil advare mot henne. Nemlig hva det er med henne som gjør at du tror venninnene dine har det bedre uten henne i gjengen. Og hva din relasjon til henne er.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regner med du har personlige grunner til at du ikke vil ha henne i venninnegjengen. Synes det er bedre å være ærlig. Hvis dine venner er nære venner vil de ha forståelse for det.

Anonymkode: b51fa...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Om du overhodet skal "advare" om noen bør du ha gode årsaker liggende til grunn for dette. Å gå rundt å "advare" om folk man ikke liker er en måte å ødelegge livet på for den du "advarer" om. Vi har hatt mange tråder her inne om folk som har advart om barn de ikke liker (barnet risikerer dermed å bli sosialt isolert) og det samme gjelder også for voksne. Hva er problemet med denne personen som overhodet gjør at du føler et så sterkt behov for å advare ? Har du ikke tillit til at folk klarer å vurdere andre selv? Blir jeg "advart" mot noen tolker jeg det lett som en unnskyldning til å fare med sladder, under fanen av å være snill og god. ("Jeg advarer deg bare om at h*n  er sånn og sånn ..") - men jeg er da fullt istand til å vurdere mennesker selv, og vil helst gjøre dette ut ifra egen erfaring, ikke andres. Du bør ha gode grunner for å gjøre dette, så hva er de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

tenker det kommer an på hva grunnen er og hvordan du presenterer det.

Anonymkode: 4fd4c...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det skal du ha veldig gode grunner for å gjøre.

Har vedkommende vært usedvanlig kjip mot mange andre mennesker over tid så er det innafor. Ellers må du nesten akseptere at folk er forskjellige, og noen du ikke kommer overens med kan ha en god kjemi med andre.

Det kan høres ut som du prøver fryse noen ut her i typisk mobbende tenåringsstil - med mindre du har særdeles gode grunner.

Anonymkode: 90dee...833

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skrev en tråd om henne tidligere der jeg fikk lite svar på om jeg gjorde riktig osv. Så lenge de tar alt hun sier med en klype salt og at de ikke blir så nære som jeg var så skal det gå bra.

Hun begynte å dele med meg legningen om sin eks. Det var mye prat om det, at det var grunnen til at det ble slutt osv. Hver eneste mulighet hun hadde gikk til å snakke om eksen og dette. Så begynner jeg å skjønne litt mer hvordan hun er når hun hinter veldig sterkt om ei venninnes graviditet. Første gang jeg er alene med den venninna så prater vi om løst og fast jeg hater rykter så sier rett ut det jeg har hørt. Hun sier det stemmer, men at den andre henta hadde gjetta seg til graviditeten, men hun kunne ønske hun hadde fått sagt det til meg selv. 

Om legningen til eksen så konfronterer jeg henne mer. Da sier hun at hun haf hørt det av en kompis, så har hun bare hørt det av noen, så er hun ikke sikker på hvor hun har hørt det. Og tilslutt blir hun sint på meg for å ha tatt henne seriøst..

Så får jeg melding om at grunnen til at jeg snakket med venninna vår om dette og konfronterte henne mer om eksens legning visste hun sa hun. I følge henne var det fordi jeg hadde fått negativ graviditets test selv. Også kom skyllebøtta på at sånt noe forventet hun at jeg hadde mer styring på.

Altså hun brukte det såreste i livet mitt mot meg fordi hun seøv ikke klarte å ta ansvar. Ja det var kjipt med negativ test, men det var første pp på pergotime. Jeg forventet ikke mer heller. 

Hvordan hun oppfører seg som person er å bli avhengig av andre. Hun kunne sende mdg 5 mld klokka 04 midt i uka. Først en laaang en ned spørsmål i, så 3 med forklaring før hun delv svarer på egne ting. Hun skulle skravle hele tiden om eks og alt det fæle uten å ta noe ansvar. Hun er som sagt avhengig av å være med andre folk, så når jeg har kutta ut så går hun etter venninnene til eksen og venninnene mine. (Samme folk.) Hun har i tillegg gjort aøt hun kan for å komme i prat med typen min, de kjente jo hverandre før jeg og typen ble sammen, men det er så påfallende syns jeg

Som sagt, bare de ikke blir like nære som meg og tar ting med en klype salt så blir det lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg prøver å advare venninnegjengen min mot jenta som prøver hardt å komme inn i gjengen. Er det da jeg som blir sett ned på? 

Jeg blir sett på som real, lager aldri drama og rolig. 

Hvordan ville du reagert?

Hva med å la venninnegjengen din gjøre seg opp en mening på egen hånd uten å la dem farges av ditt syn først? eller har du en personlig grunn til å ikke ville ha henne der?

Og.. hva synes du om at du hadde blitt baksnakket om du hadde forsøkt å komme inn i en gjeng?

Anonymkode: 1381d...34e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å la venninnegjengen din gjøre seg opp en mening på egen hånd uten å la dem farges av ditt syn først? eller har du en personlig grunn til å ikke ville ha henne der?

Og.. hva synes du om at du hadde blitt baksnakket om du hadde forsøkt å komme inn i en gjeng?

Anonymkode: 1381d...34e

Ja, jeg er for det. Håper de ser det selv. 2 vennepar og eksen hennes ser det jo.

Som sagt jeg har ikke tatt noe valg ennå og kjenner jeg meg selv rett kommer jeg ikke til å si noe heller. Kommer nok til å ikke være med på alt som skjer en periode i stedet. Så får vi se hva folk ser og ikke på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev en tråd om henne tidligere der jeg fikk lite svar på om jeg gjorde riktig osv. Så lenge de tar alt hun sier med en klype salt og at de ikke blir så nære som jeg var så skal det gå bra.

Hun begynte å dele med meg legningen om sin eks. Det var mye prat om det, at det var grunnen til at det ble slutt osv. Hver eneste mulighet hun hadde gikk til å snakke om eksen og dette. Så begynner jeg å skjønne litt mer hvordan hun er når hun hinter veldig sterkt om ei venninnes graviditet. Første gang jeg er alene med den venninna så prater vi om løst og fast jeg hater rykter så sier rett ut det jeg har hørt. Hun sier det stemmer, men at den andre henta hadde gjetta seg til graviditeten, men hun kunne ønske hun hadde fått sagt det til meg selv. 

Om legningen til eksen så konfronterer jeg henne mer. Da sier hun at hun haf hørt det av en kompis, så har hun bare hørt det av noen, så er hun ikke sikker på hvor hun har hørt det. Og tilslutt blir hun sint på meg for å ha tatt henne seriøst..

Så får jeg melding om at grunnen til at jeg snakket med venninna vår om dette og konfronterte henne mer om eksens legning visste hun sa hun. I følge henne var det fordi jeg hadde fått negativ graviditets test selv. Også kom skyllebøtta på at sånt noe forventet hun at jeg hadde mer styring på.

Altså hun brukte det såreste i livet mitt mot meg fordi hun seøv ikke klarte å ta ansvar. Ja det var kjipt med negativ test, men det var første pp på pergotime. Jeg forventet ikke mer heller. 

Hvordan hun oppfører seg som person er å bli avhengig av andre. Hun kunne sende mdg 5 mld klokka 04 midt i uka. Først en laaang en ned spørsmål i, så 3 med forklaring før hun delv svarer på egne ting. Hun skulle skravle hele tiden om eks og alt det fæle uten å ta noe ansvar. Hun er som sagt avhengig av å være med andre folk, så når jeg har kutta ut så går hun etter venninnene til eksen og venninnene mine. (Samme folk.) Hun har i tillegg gjort aøt hun kan for å komme i prat med typen min, de kjente jo hverandre før jeg og typen ble sammen, men det er så påfallende syns jeg

Som sagt, bare de ikke blir like nære som meg og tar ting med en klype salt så blir det lettere. 

Synes ikke du har godt nok grunn.

Anonymkode: 04b0c...6ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke du har godt nok grunn.

Hun lyver om eks legning og sprer det. Hun forteller om andre venninners graviditet. Hun bruker da mitt mest sårbare som unnskyldning i stedet for å ta ansvar selv. Hvor er det et normalt menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun lyver om eks legning og sprer det. Hun forteller om andre venninners graviditet. Hun bruker da mitt mest sårbare som unnskyldning i stedet for å ta ansvar selv. Hvor er det et normalt menneske?

Jeg synes ikke du har god nok grunn, er dette sant finner de ut av det kjapt selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes ikke du har god nok grunn, er dette sant finner de ut av det kjapt selv.

Ja. Vi er en stor vennegjeng på sikkert 30 stk. Syns det er merkelig bare at hun prøver så hardt på våre nærmeste nå (meg og samboer.) Og etter det ble slutt med eksen prøvde hun hardt på hans nærmeste (bror og kusine..) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes årsakene dine til å "advare" var rimelig ulne og uklare. Høres ut som hun er en skravlekjerring som skravler litt for mye om ting. Så lenge du lar deg involveres og engasjeres i alt pratet hennes så eskalerer det. Du gjør best i å drite i pratet hennes og la henne styre videre. Uten engasjement fra deg vil mye av dette bare dø hen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, ElectricScum skrev:

Synes årsakene dine til å "advare" var rimelig ulne og uklare. Høres ut som hun er en skravlekjerring som skravler litt for mye om ting. Så lenge du lar deg involveres og engasjeres i alt pratet hennes så eskalerer det. Du gjør best i å drite i pratet hennes og la henne styre videre. Uten engasjement fra deg vil mye av dette bare dø hen.

Som tidligere i tråden så er det nok slik jeg mest sannsynlig kommer til å gjøre. Og skrev jo at så lenge de ikke blir så nære som jeg var med henne bør det gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk finner fort ut av sånt selv heldigvis. Men jeg har satt folk på plass, da de sladrer om andre på en stygg måte.

Vist hun sitter å snakker om eksens legning til andre, så ville jeg sagt i fra der og da. 

Satte på plass venninne gjengen min, da ei venninne hadde fått seg dame. De snakket veldig nedsettene om henne, og jeg ble skikkelig forbanna på de. 

Ingen problemer av det i ettertid. De forsto at de gikk over streken der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ikke du har noe med å advare gjengen din om en som søker tilhørighet. Jeg leser litt sjalusi og redsel for selv å bli utestengt her

Anonymkode: 0ad2c...027

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, FruGlad skrev:

Hvor gamle er dere? 

24 og 28. Vennegjengen er mellom 24 og 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...