WubWub Skrevet 28. juli 2016 #21 Del Skrevet 28. juli 2016 Håndtrykk og øyekontakt er for meg relatert til dominans og underkastelse. Om noen er slapp i håndtrykket , flakker med blikket å unngår øyekontakt formidler de til vedkommende at de er underdanige, nervøse, usikre og utrygge. Om man viser moderat øyekontakt samtidig som man gir et fast (men ikke hardt) håndtrykk så formidler de at de respekterer deg å ser på deg som jevnbyrdig. Om noen stirrer deg i senk å knuser hånda di prøver de formidle at de er deg overlegen og de ønsker få deg til å føle deg liten. Altså, de prøver dominere deg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #22 Del Skrevet 8. november Merker at en del jenter hilser med bare fingrene, er det av frykt for å få most neven? Anonymkode: 5e1e0...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. november #23 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (På 26.7.2016 den 12.44): Hvorfor gjør man deg egentlig? Jeg har forstått at et fast og bestemt håndtrykk er bra, men så tenker jeg at det finnes en god mellomting mellom å så vidt ta i hånda, og å nesten klemme den flat. Har opplevd så veldig mange ganger at hånda mi blir klemt så hardt at jeg selv ikke klarer å klemme tilbake. Så hva er egentlig greia med det? Hvorfor må noen klemme hånda mi helseløs når de hilser på meg? Anonymkode: 08c33...47e Tenker kanskje dette er folk som ikke vet hvor sterke de er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. november #24 Del Skrevet 8. november Kanskje vi skulle fortsatt som under pandemien å begynne å bukke eller noe lignende og bare slutte å håndhilse i det hele tatt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #25 Del Skrevet 8. november WubWub skrev (På 26.7.2016 den 13.12): Det kan være et forsøk på å dominere motparten. Opplevde dette når jeg var i Tyrkia i sommer når jeg traff et norsk ektepar. Mannen borret blikket i meg så klemte han til alt han maktet og greide, han slapp heller ikke når jeg prøvde ta hånda mi til meg. Jeg sier så høyt så alle hører det "Feiler det deg noe eller hvorfor prøver du knuse hånda mi?". Håper virkelig du sa det. Jeg skal begynne med det samme. Bare si det rett ut når folk oppfører seg som idioter. Takk for inspirasjonen, jeg tviler ofte på meg selv, men helt ærlig så vet jeg jo at jeg har vettet i behold og kan si ifra når det blir for dumt. Anonymkode: 38fc7...b3a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #26 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Merker at en del jenter hilser med bare fingrene, er det av frykt for å få most neven? Anonymkode: 5e1e0...3b4 Nei, de har bare ikke fått skikkelig opplæring i hvordan man skal håndhilse! Eller så tror de at de er sånne fisefine prinsesser! Anonymkode: d3362...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 8. november #27 Del Skrevet 8. november Jeg er dessverre en av dem, jeg var ikke klar over det før noen sa ifra. Øver meg på å ikke ta så hardt. Det verste er når man kjenner at lillefingerknoken forsvinner bak ringfingerknoken på de jeg håndhilser på. Da skjønner jeg at jeg har presset for hardt. Men det skjer jo også bare på de som har slappe håndtrykk, så det er vel helst delt skyld i at det skjer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. november #28 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, de har bare ikke fått skikkelig opplæring i hvordan man skal håndhilse! Eller så tror de at de er sånne fisefine prinsesser! Anonymkode: d3362...edb Eller så grabber den andre hånda for tidlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #29 Del Skrevet 8. november Tror jeg aldri jeg har opplevd, synes derimot det er skikkelig creepy med de som såvidt tar i hånda. Anonymkode: 03dc4...c34 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 8. november #30 Del Skrevet 8. november Maleficenta skrev (1 time siden): Kanskje vi skulle fortsatt som under pandemien å begynne å bukke eller noe lignende og bare slutte å håndhilse i det hele tatt Jeg trodde faktisk det ville påvirke på sikt også, men det ble som før igjen, merker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #31 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Merker at en del jenter hilser med bare fingrene, er det av frykt for å få most neven? Anonymkode: 5e1e0...3b4 Jepp Anonymkode: 4dbb9...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illumi Skrevet 8. november #32 Del Skrevet 8. november Jeg kan gjøre det fordi jeg forstår faktisk ikke hvor hardt jeg klemmer når jeg håndhilser 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #33 Del Skrevet 18. november Jeg fikk nesten handa mi knust en gang, holdt på å gå ned på kne for det var så vondt😫 klarte heller ikke skjule smerten så måtte bare si noe som at, «Auuu, du var jammen meg sterk i klypa».. 😅 syns forøvrig håndhilsing er noe tull, har ingen interesse av å ta fremmede folk i hendene. Anonymkode: 1db95...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #34 Del Skrevet 18. november Maleficenta skrev (På 8.11.2024 den 20.45): Kanskje vi skulle fortsatt som under pandemien å begynne å bukke eller noe lignende og bare slutte å håndhilse i det hele tatt For min del har jeg fullstendig sluttet med håndhilsing og erstattet dette med bukk og smil på trygg avstand; korona er på ingen måte noe som er tilbakelagt, og det ville være meningsløst å måtte slite med long covid kun fordi noen vil bagatellisere koronasmitte. Anonymkode: 298be...4df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #35 Del Skrevet 18. november Bedre med en håndtrykk som er sterkt og dominerende, enn et sånt ekkelt, vått og slapt et. Ææsj. Anonymkode: a7cc0...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #36 Del Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 20.41): Merker at en del jenter hilser med bare fingrene, er det av frykt for å få most neven? Anonymkode: 5e1e0...3b4 Ja, det er mye bedre å få most bare fingrene. Enklere er det også, de knuser jo bare man klemmer litt til 😝 Fra spøk til alvor, jeg tror få mennesker er innstilt på håndhilsing i våre dager. Er vel redusert til omtrent 20% av hva det var før i tiden. Så unge mennesker vet kanskje ikke helt hva som er forventet. Tråden er fra 2016, hva håndhilsing angår, så er det en helt annen tidsalder. Anonymkode: 9abac...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #37 Del Skrevet 19. november Et slapt håndtrykk er mye verre! Anonymkode: b956c...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #38 Del Skrevet 19. november Mannen jobber i et mannsdominert firma, og på julebord er det alltid håndhilsning av samtlige. Det er overraskende hvor mange menn som tar hardt i. Knokene mine møtes på en sånn ubehagelig måte. Jeg har et fast og tydelig håndtrykk selv, veldig bevisst at det skal være et sånt godt håndtrykk, men ikke i nærheten av noe sånt. Jeg liker ikke slappe håndtrykk. Det er noe av det verste som finnes. Men for hardt håndtrykk er heller ikke bra. Anonymkode: 0e6b3...0ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 19. november #39 Del Skrevet 19. november Håndhilsing er merkelig greie og jeg synes egentlig pandemien var en fin tid å fase ut denne smittespredere tradisjonen. Jeg møter en del "mannemenn" og synes alltid det er like dustete med de som skal vise seg frem ved å klemme så jævlig hardt "Å jeg er så sterk at jeg ikke merker at jeg moser hånda du" er så jævlig infantilt.. Pga. Jobben så er jeg ganske sterk i hendene selv og har hatt noen absurde situasjoner med "klemme konkurranse " og det er noe utrolig neandertaler over slik oppførsel. Samme hvor sterk du er, så klarer du å moderere kreftene i håndtrykket slik at den andre personen ikke får vondt eller føler det rart/overdrevet. Å si hei og annerkjenne den andre personen med blikkontakt holder lenge for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 19. november #40 Del Skrevet 19. november (endret) Etter at jeg brøt av ett bein i hånda for mange år siden og måtte operere fordi jeg mista følelsen i hånda etterhvert fordi bruddet grodde skeivt, så har jeg fått helt avsmak på å håndhilse. Jeg er ikke sein med å si "Du, det grepet der er for hardt, jeg har en skade i hånda som ikke er bra og det her gjør vondt", for jeg gidder faen ikke å stå der i smerter fordi noen tror at poenget er å klype så hardt som mulig. Den gangen jeg bestemte meg for å begynne å si ifra klemte noen så hardt at det kjentes ut som om bruddet ble slått opp igjen. Da glefsa jeg. Endret 19. november av Bålkaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå