AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #1 Del Skrevet 26. juli 2016 Hvorfor gjør man deg egentlig? Jeg har forstått at et fast og bestemt håndtrykk er bra, men så tenker jeg at det finnes en god mellomting mellom å så vidt ta i hånda, og å nesten klemme den flat. Har opplevd så veldig mange ganger at hånda mi blir klemt så hardt at jeg selv ikke klarer å klemme tilbake. Så hva er egentlig greia med det? Hvorfor må noen klemme hånda mi helseløs når de hilser på meg? Anonymkode: 08c33...47e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #2 Del Skrevet 26. juli 2016 Helt enig. Selv har jeg leddgikt i hendene og har helt panikken for å hilse på folk som ikke kjenner meg fra før. Det er sikkert ment til å være hyggelig da, men tenk dere om. Anonymkode: 26628...6a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #3 Del Skrevet 26. juli 2016 Enten er du pingle, eller så mener de at et fast håndtrykk er viktig for førsteinntrykket. Mann deg opp Anonymkode: a7453...e56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoneWolf Skrevet 26. juli 2016 #4 Del Skrevet 26. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten er du pingle, eller så mener de at et fast håndtrykk er viktig for førsteinntrykket. Mann deg opp Anonymkode: a7453...e56 Å ta deg en bolle. Det er forskjell på et fast håndtrykk og på å prøve å knuse hånden til folk. Og det var ikke "et fast håndtrykk" TS klager på her. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 26. juli 2016 #5 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Det kan være et forsøk på å dominere motparten. Opplevde dette når jeg var i Tyrkia i sommer når jeg traff et norsk ektepar. Mannen borret blikket i meg så klemte han til alt han maktet og greide, han slapp heller ikke når jeg prøvde ta hånda mi til meg. Jeg sier så høyt så alle hører det "Feiler det deg noe eller hvorfor prøver du knuse hånda mi?". Endret 26. juli 2016 av WubWub Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #6 Del Skrevet 26. juli 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten er du pingle, eller så mener de at et fast håndtrykk er viktig for førsteinntrykket. Mann deg opp Anonymkode: a7453...e56 Et "fast håndtrykk" trenger da ikke å mose hånda mi? Det burde som sagt finnes en mellomting. Anonymkode: 08c33...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest steinbukk79 Skrevet 26. juli 2016 #7 Del Skrevet 26. juli 2016 Helt enig, jeg gir også et fast håndtrykk, men har også opplevd å fått hånda "knust" Der er jo en viss forskjell på å ronke og rive av seg kuken også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 26. juli 2016 #8 Del Skrevet 26. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjør man deg egentlig? Jeg har forstått at et fast og bestemt håndtrykk er bra, men så tenker jeg at det finnes en god mellomting mellom å så vidt ta i hånda, og å nesten klemme den flat. Har opplevd så veldig mange ganger at hånda mi blir klemt så hardt at jeg selv ikke klarer å klemme tilbake. Så hva er egentlig greia med det? Hvorfor må noen klemme hånda mi helseløs når de hilser på meg? Anonymkode: 08c33...47e Ja det der er virkelig en uting! Kanskje vedkommende er usikker og vil framstå bra, men har misforstått alt mht håndtrykk, og livredd for å bli oppfattet som en tafatt person med et svakt håndtrykk? Eller det kan være en hersketeknikk. Jeg syns uansett at et altfor hardt håndtrykk gir minst like dårlig inntrykk (og dømmekraft) som et slapt håndtrykk. Så tenker jeg at det både er irriterende og vondt, samt sitter igjen med et mindre bra førsteinntrykk av vedkommende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 26. juli 2016 #9 Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg tror ikke personer som gjør det merker at dem tar i så hardt rett og slett. Dem mener det nok tror jeg. Ja, det gjør litt vondt. Har du prøvd å mose tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FarDareisMai Skrevet 26. juli 2016 #10 Del Skrevet 26. juli 2016 3 timer siden, WubWub skrev: Det kan være et forsøk på å dominere motparten. Opplevde dette når jeg var i Tyrkia i sommer når jeg traff et norsk ektepar. Mannen borret blikket i meg så klemte han til alt han maktet og greide, han slapp heller ikke når jeg prøvde ta hånda mi til meg. Jeg sier så høyt så alle hører det "Feiler det deg noe eller hvorfor prøver du knuse hånda mi?". Haha, skal gjøre det samme neste gang noen moser hånda mi! Noen er kanskje ikke klar over det selv, og folk er kanskje for høflige til å si fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. juli 2016 #11 Del Skrevet 26. juli 2016 Tror noen vil gi et fast håndtrykk og ikke er klar over at de tar sterkere i enn de burde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #12 Del Skrevet 26. juli 2016 Min erfaring er at det stort sett er håndverkere som gjør det. Mistenker at det er for å holde på selvbildet når de møter oss "kontorrotter" som gjerne har bedre betalt. Anonymkode: b4b79...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ajax Skrevet 26. juli 2016 #13 Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg synes det er verre med de som griper for tidlig og ikke slipper meg inn i håndtrykket. De får dét runkegrepet rundt fire av fingrene mine og jeg bare står der helt maktesløs som et lite barn, uten noen som helst mulighet til å klemme tilbake. Jeg veit jo at jeg har er godt håndtrykk, MEN JEG FÅR JO FAEN IKKE VIST DET FREM SLIK!!! Dagens rant (utblåsning) 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. juli 2016 #14 Del Skrevet 26. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at det stort sett er håndverkere som gjør det. Mistenker at det er for å holde på selvbildet når de møter oss "kontorrotter" som gjerne har bedre betalt. Anonymkode: b4b79...b87 Eller fordi de bruker hendene mer og derfor ikke merker at de tar i så hardt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 26. juli 2016 #15 Del Skrevet 26. juli 2016 8 timer siden, fuglekvinnen__ skrev: Jeg tror ikke personer som gjør det merker at dem tar i så hardt rett og slett. Dem mener det nok tror jeg. Ja, det gjør litt vondt. Har du prøvd å mose tilbake? 8 timer siden, exictence skrev: Tror noen vil gi et fast håndtrykk og ikke er klar over at de tar sterkere i enn de burde. Signerer. Ved konfirmasjonen min hadde jeg fått masse sølvringer med ulike mønster, som var veldig populært i 90-tallets glansdager. Jeg skulle selvfølgelig ha på ALLE, på hver en finger! fordi dette var jo stor stas. Da gammelonkel på over 90 skulle takke for seg, regelrett knuste han hånda mi, med alle de glorete ringene som borret seg inn i de lubne fingrene mine. Jeg gikk fysisk ned i knestående og laget en lav pipelyd av smerte.. Men gamleonkel var like blid han, med tårer i øynene, for å få oppleve en slik fantastisk dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #16 Del Skrevet 27. juli 2016 Jeg unngår faktisk å håndhilse nettopp av den grunnen. Har fått hånden nesten ihjel klemt så mange ganger at nå er det nok med et blikk og et smil, og i så og si alle sammenhengene hvor det hadde vært ok med å håndhilse har jeg greit å holdt meg opptatt med et eller annet som gjør at jeg ikke kan hilse. Au. Men om noen hadde most handa mi om jeg plutselig bare måtte håndhilse, så hadde jeg helt klart sagt at slipp hånda mi. Det gjør vondt. Anonymkode: d72dc...4cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 28. juli 2016 #17 Del Skrevet 28. juli 2016 Liker ikke håndhilsing i første omgang. Greit nok når det er en eller to stykker, men når man kommer inn til et møte hvor det kanskje sitter mange nye fjes, da misliker jeg sterkt at man må ta denne hilserunden på hver bidige person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #18 Del Skrevet 28. juli 2016 Forrige fastlege gjorde alltid smertefull håndhilsen. Gjorde voooondt. Husker at jeg så på mens han håndhilste på en annen engang, etter håndhilsingen med fastlegen min tok vedkommende seg på hånda etterpå og det var tydelig at personen hadde et bittelite "?" øyeblikk. Haha Aldri opplevd lignende håndhilsen. Anonymkode: 63c42...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #19 Del Skrevet 28. juli 2016 Den 26. juli 2016 at 12.44, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjør man deg egentlig? Jeg har forstått at et fast og bestemt håndtrykk er bra, men så tenker jeg at det finnes en god mellomting mellom å så vidt ta i hånda, og å nesten klemme den flat. Har opplevd så veldig mange ganger at hånda mi blir klemt så hardt at jeg selv ikke klarer å klemme tilbake. Så hva er egentlig greia med det? Hvorfor må noen klemme hånda mi helseløs når de hilser på meg? Anonymkode: 08c33...47e Et fast og hardt håndgrep er en eldgammel måte å vise styrke på. Den stammer fra den gang fysisk styrke og mental styrke var satt i sammenheng. Jeg møter ytterst få mennesker som hilser forbi det jeg vil kalle et fast håndgrep. Problemet er at dersom du har et vått-kålblad type håndgrep slik 80% av befolkningen har så gjør normalt fast vondt. Når du hilser så ser du folk inn i øynene, har håndflaten strak ut med rake fingre (ikke det krumme kaffekrus-grepet - hånda mi er ikke et kaffekrus!) og lar hendene møtes slik at roten på tomlene møtes. Så lukkes fingrene og det nikkes knapt oppom ned med nevene mens en klemmer solid i et ikke-verbalt "jeg er solid og pålitelig". Så slippes det, ingen har fått vondt. Har du ledd-eller fingerproblem sier du enkelt og likefrem "jeg håndhilser ikke fordi jeg har problemer med hendene" Jeg er, til referanse, en sped kvinne på under 160 i et miljø kjent for håndknusing. Og de diskriminerer ikke fordi jeg er kvinne. Hele "trikset" er å få din tommelrot mot deres. For de tror du vil gjøre det, og klemmer deretter. Når du feiler så feiler hele håndtrykket. Anonymkode: f657f...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 28. juli 2016 #20 Del Skrevet 28. juli 2016 Litt morsomt når noen overdriver synes jeg Det verste er de som er helt bløt slappfisk, som å hilse på en ål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå