AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Hva er det som får barn til å slå foreldrene sine, eller andre voksne? Er det adferdsproblemer, sykdom eller dårlig oppdragelse? Anonymkode: 74cc4...e55
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #2 Skrevet 26. juli 2016 Det kommer jo an på alderen. Min 16 mnd gamle sønn slår. Det gjør han om han er trøtt, vil ha oppmerksomheten umiddelbart eller bare for å sjekke om grensene mine er på samme sted som i går. Han finner jo trygghet i at jeg rettleder og sier nei. I tillegg har ikke små barn mulighet til å uttrykke seg presist, og derfor kan de ty til gråt og "vold" dersom de ikke blir forstått eller hørt. Anonymkode: 2c551...f6d 6
atropos Skrevet 26. juli 2016 #3 Skrevet 26. juli 2016 Det kommer an på alder ja. Mitt barn på 3 kan slå noen ganger, og det skjer som regel når han er trøtt og ikke får det som han vil. Det er ikke unormalt at barn med begrenset vokabular slår, men det pleier å gi seg når de blir så store at de kan hyle og skrike til deg istedet...
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #4 Skrevet 26. juli 2016 Spørs på alderen. Er de store, så vil jeg vel si at det henger sammen med hvordan foreldrene er ja. At de er for ettergivende, for strenge, utilgjengelige m.m. Anonymkode: 1023e...1c9
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #5 Skrevet 26. juli 2016 Dere har hørt bl annet om ADHD?? Anonymkode: e8c2c...b07
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #6 Skrevet 26. juli 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har hørt bl annet om ADHD?? Anonymkode: e8c2c...b07 Barn MÅ ikke ha diagnose selv om de lever i 2016. Det er lov å være normal også. Anonymkode: 2c551...f6d 17
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #7 Skrevet 26. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn MÅ ikke ha diagnose selv om de lever i 2016. Det er lov å være normal også. Anonymkode: 2c551...f6d Det har du rett i, men det er ikke vanlig at litt eldre barn slår. Og det er helt feil å skylde på foreldre, det kan være mange grunner til at barn oppfører seg slik som de gjør,som du ikke vet noe om og eller ikke har noe med. Anonymkode: e8c2c...b07 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #8 Skrevet 26. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har du rett i, men det er ikke vanlig at litt eldre barn slår. Og det er helt feil å skylde på foreldre, det kan være mange grunner til at barn oppfører seg slik som de gjør,som du ikke vet noe om og eller ikke har noe med. Anonymkode: e8c2c...b07 Det kan også skyldes foreldre jo. Hva er hensikten med å sitte å spekulere i dette når det finnes så mange tusen forskjellige situasjoner? Det kan skyldes både foreldre og barn, og du kan ikke finne enn fasit. Anonymkode: 2c551...f6d 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #9 Skrevet 26. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan også skyldes foreldre jo. Hva er hensikten med å sitte å spekulere i dette når det finnes så mange tusen forskjellige situasjoner? Det kan skyldes både foreldre og barn, og du kan ikke finne enn fasit. Anonymkode: 2c551...f6d Problemmet er at stort sett alle går utifra at det er foreldrene, men som oftest er det andre ting. Ved slike problemstilling "blander" barnehagen, skolen seg inn og andre distansjer inn for å gi hjelp. Anonymkode: e8c2c...b07
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #10 Skrevet 26. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemmet er at stort sett alle går utifra at det er foreldrene, men som oftest er det andre ting. Ved slike problemstilling "blander" barnehagen, skolen seg inn og andre distansjer inn for å gi hjelp. Anonymkode: e8c2c...b07 Får de hjelp er jo det lettere å finne svar og løsninger, uavhengig av hvem sin "skyld" det er. Anonymkode: 2c551...f6d 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #11 Skrevet 27. juli 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Får de hjelp er jo det lettere å finne svar og løsninger, uavhengig av hvem sin "skyld" det er. Anonymkode: 2c551...f6d For en kverulant du er, hvis det er foreldrene "skyld" og ikke gjør noe med det blir barna fratatt. Anonymkode: e8c2c...b07
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #12 Skrevet 27. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en kverulant du er, hvis det er foreldrene "skyld" og ikke gjør noe med det blir barna fratatt. Anonymkode: e8c2c...b07 Fortell hva poenget og hensikten er. Anonymkode: 2c551...f6d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #13 Skrevet 27. juli 2016 Det er somregel samme grunn som voksne. Anonymkode: 73515...2ec
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #14 Skrevet 27. juli 2016 Den Tuesday, July 26, 2016 at 11.46, AnonymBruker skrev: Hva er det som får barn til å slå foreldrene sine, eller andre voksne? Er det adferdsproblemer, sykdom eller dårlig oppdragelse? Anonymkode: 74cc4...e55 Jeg vil snu spørsmålet ditt, fordi det er enda mer ubegripelig at voksne slår barn, og enda til sine egne barn. Anonymkode: e11b0...824 1
Vera Vinge Skrevet 27. juli 2016 #15 Skrevet 27. juli 2016 At små barn slår foreldrene sine er jo helt vanlig og bare en fase mange må gjennom. Begge mine barn har gjort det, og da har vi sagt strengt nei og vist at det ikke er greit. Det er jo også en ganske forståelig at små barn slår når de blir sinte, når de har begrensede mulighet til å uttrykke seg verbalt (sønnen min på 2 snakker f.eks. veldig mye, men å klare å forklare sterke følelser krever jo litt). At eldre barn slår er jo mer uvanlig, og man kan jo bare spekulere i hva det kan skyldes, om det er ettergivende oppdragelse, en diagnose eller omsorgssvikt. Men man skal virkelig huske på at når man ser et eldre barn slå foreldrene sine i butikken, vet man ikke om dette er et barn med en diagnose eller om man ser en fosterforelder med et fosterbarn f.eks. Det er lett å sitte på sin høye hest og dømme. 1
Vera Vinge Skrevet 27. juli 2016 #16 Skrevet 27. juli 2016 (endret) Dobbelt. Endret 28. juli 2016 av Vera Vinge
Vera Vinge Skrevet 27. juli 2016 #17 Skrevet 27. juli 2016 (endret) Dobbelt. Endret 28. juli 2016 av Vera Vinge
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #18 Skrevet 28. juli 2016 Den 26. juli 2016 at 11.46, AnonymBruker skrev: Hva er det som får barn til å slå foreldrene sine, eller andre voksne? Er det adferdsproblemer, sykdom eller dårlig oppdragelse? Anonymkode: 74cc4...e55 Les en bok om tema, vær så snill!! Anonymkode: d7d30...2d9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #19 Skrevet 28. juli 2016 Den 27.7.2016 at 22.20, Vera Vinge skrev: At små barn slår foreldrene sine er jo helt vanlig og bare en fase mange må gjennom. Begge mine barn har gjort det, og da har vi sagt strengt nei og vist at det ikke er greit. Det er jo også en ganske forståelig at små barn slår når de blir sinte, når de har begrensede mulighet til å uttrykke seg verbalt (sønnen min på 2 snakker f.eks. veldig mye, men å klare å forklare sterke følelser krever jo litt). At eldre barn slår er jo mer uvanlig, og man kan jo bare spekulere i hva det kan skyldes, om det er ettergivende oppdragelse, en diagnose eller omsorgssvikt. Men man skal virkelig huske på at når man ser et eldre barn slå foreldrene sine i butikken, vet man ikke om dette er et barn med en diagnose eller om man ser en fosterforelder med et fosterbarn f.eks. Det er lett å sitte på sin høye hest og dømme. Helt Enig! Anonymkode: e8c2c...b07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå