Gå til innhold

Mine/dine ferie. Trenger synspunkter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sambo har sin datter i tre uker, han har tatt ut ferie de to siste ukene i samværet, men har valgt å jobbe isteden.Jeg har ferie og tar hans datter med på ferie med mine barn og tatt henne med på ulike aktiviteter ila dagene hjemme ettersom faren ikke evner å gjøre det selv. Jeg fikk til slutt nok, følte på å bli utnyttet slik at han slapp å gjøre noe selv. Dette forteller jeg han. Har tatt meg av henne slik at han kunne jobbe, vært på ferie,shopping,kino,svømmehall,og andre ulike utflukter i hele min ferie og han har ikke så mye som løftet en finger. Etter jeg ga beskjed om dette har han begynt å kjøre sin datter til bestemoren tidlig på morningen slik at hun kan passe henne når han er på jobb og han henter henne ikke før kl 17 på ettermiddagen. Og dette i hans siste samværs uke. Intensjonen min om at jeg ga beskjed til han handlet aldri om at jeg ikke ville ta meg av henne, men om hans ikke tilstedeværelse. Kjenner meg kjempeforvirret. Å diskutere dette med han er som å diskutere med en femåring. 

Til orientering så er det en grunn til at vi ikke har ferie sammen... Så, her trenger jeg synspunkter. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 70952...ecb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken glede har denne jenta av samvær med far når de nesten ikke treffes? Dette r jo bare dumt. Ikke at du som stemor har gjort noe galt, jeg er imponert over din innsats, og godt for jenta at hun fikk delta sammen med deg og dine barn, men hun er på ferie for å ha tid sammen med pappa, mens han prioriterer jobben i stedet!

Som mamma til denne jenta ville jeg gjerne hatt informasjon om dette for å ta det via familievernkontoret, da jeg ser for meg at jenta ønsker tid med pappaen også.

Hvordan er samværet ellers i året? 

• Liker 3
Skrevet

Veldig dårlig gjort å ikke prioritere noe ferie til datteren. Her er det en far som setter seg selv først, tydeligvis.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, smilo skrev:

Hvilken glede har denne jenta av samvær med far når de nesten ikke treffes? Dette r jo bare dumt. Ikke at du som stemor har gjort noe galt, jeg er imponert over din innsats, og godt for jenta at hun fikk delta sammen med deg og dine barn, men hun er på ferie for å ha tid sammen med pappa, mens han prioriterer jobben i stedet!

Som mamma til denne jenta ville jeg gjerne hatt informasjon om dette for å ta det via familievernkontoret, da jeg ser for meg at jenta ønsker tid med pappaen også.

Hvordan er samværet ellers i året? 

Far kjører henne til skolen og henter henne hos moren etter jobb. Kjører henne på trening, den ene dagen... I helgene er det stort sett jeg som tar meg av henne sammen med mine barn. Aktiviteter, utflukter. U name it...

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars jente, men takk og pris for at hun har deg. Jeg tror rett og slett jeg hadde gitt beskjed til mor. Vet du om jenta føler seg bortprioritert?

Anonymkode: 78d2e...884

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barnets mor kjenner ikke hverandre i den forstand. Har hilst på henne én gang. Og har ikke vært happy for at jeg er i livet til sambo. Men, jeg vil anta at det ville vært i hennes interesse å vite hva som foregår når barnet er på samvær til far. Jeg ville i hvertfall visst det dersom det gjaldt mine. Men det blir vel som å bo i løvens hule dersom jeg forteller. 

Barnet har spurt meg om hvorfor pappa aldri er med når vi finner på noe. Jeg har spurt han om hvorfor og han ble rasende og inntok offerrollen. Når hun spør meg nå så har jeg bedt henne spørre sin far om dette selv. 

Ts

Skrevet

Håper du har fått de barna du ønsker deg, for han der virker ikke å være mye til pappa. 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sambo har sin datter i tre uker, han har tatt ut ferie de to siste ukene i samværet, men har valgt å jobbe isteden.Jeg har ferie og tar hans datter med på ferie med mine barn og tatt henne med på ulike aktiviteter ila dagene hjemme ettersom faren ikke evner å gjøre det selv. Jeg fikk til slutt nok, følte på å bli utnyttet slik at han slapp å gjøre noe selv. Dette forteller jeg han. Har tatt meg av henne slik at han kunne jobbe, vært på ferie,shopping,kino,svømmehall,og andre ulike utflukter i hele min ferie og han har ikke så mye som løftet en finger. Etter jeg ga beskjed om dette har han begynt å kjøre sin datter til bestemoren tidlig på morningen slik at hun kan passe henne når han er på jobb og han henter henne ikke før kl 17 på ettermiddagen. Og dette i hans siste samværs uke. Intensjonen min om at jeg ga beskjed til han handlet aldri om at jeg ikke ville ta meg av henne, men om hans ikke tilstedeværelse. Kjenner meg kjempeforvirret. Å diskutere dette med han er som å diskutere med en femåring. 

Til orientering så er det en grunn til at vi ikke har ferie sammen... Så, her trenger jeg synspunkter. Hva tenker dere? 

Dette er vel ikke som det skal. Samvær uten samvær. Jeg har også lest du Ts.tar deg av datteren hans mye under samvær ellers.

Er der en spesiel jobb som krever jobbing når det skulle være ferie ovs? 

Ikke at dette forsvarer det hele som skjer fra fars side. Noen nevnte at mor burde vite. Det trenger hun ikke. Far har ansvar, og oppfyller dette selv om du stemor gjør det praktiske. Så juridisk gjør far som han skal. Opplyse mor om dette er konfliktskapende. Men....tenker han på når han ikke er sammen med datteren lurer jeg på? Hva tenker datteren? 

Mor får tidsnok vite  om dette når datteren ikke vil ha samvær lenger med far. Sansynligvis vil hun ikke ha samvær når hun blir eldre. Dette når det er slik nå. Far vil vil kanskje stille seg uforstående om dette hender. Du TS. Får fortelle han dette. En høster som en sår er et utrykk. En legger et dårlig fundament for videre kontakt vil jeg tenke. 

Får håpe mannen våkner tidsnok her. 

• Liker 2
Skrevet

Ville han stilt opp på samme måte for dine barn? Jeg kan forstå at man noen ganger må jobbe på dagtid og samtidig ønsker å ha barna på samvær, være med dem og morgenen og etter jobb. Når du uansett er hjemme med barn tar han det som en selvfølge at du stiller opp, men han burde så klart snakket med deg først. Det er gjerne sånn stemorjobben fungerer etter min erfaring, man skal stille opp men får ikke delta i avgjørelser.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette står det respekt av TS! Så rart sat mannen oppfører seg sånn, skulle tro en far ville tilbringe mest mulig tid med barnet sitt når det var hos han!?

• Liker 2
Skrevet

Å tilbringe tid med besteforeldre har en stor verdi- så hadde det ikke vært en slik forhistorie som TS beskriver ville jeg sagt der var helt ok at barnet fikk tilbringe tid både hos besteforeldre og far.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Far kjører henne til skolen og henter henne hos moren etter jobb. Kjører henne på trening, den ene dagen... I helgene er det stort sett jeg som tar meg av henne sammen med mine barn. Aktiviteter, utflukter. U name it...

Ts

Det er virkelig en god grunn til at den tufsen du bor sammen med ikke er sammen med jentas mor lenger - han tar ikke ansvar for jenta. Jeg håper du ser dette, og at du ikke vurderer å få fells barn med han. For han bedrer seg tydeligvis aldri.

All ære til deg som stiller opp som du gjør, men den stakkars jenta fortjener bedre fra sin far. Hun har ho tross alt samvær for å tilbringe til med faren sin, ikke med deg og dine barn.

Du og far trenger en skikkelig samtale. Du må sette hardt mot hardt slik at han begynner å tilbringe tid med sin datter (samt med deg og dine barn - hva gjør han egentlig i helgene? Leker ungkar og spellemann?). Antagelig bør dere ha dette møtet på FVK, slik at nøytral part deltar i samtalen, og kan få opp øynene til far om at hans oppførsel først og fremst over for datteren, men også overfor deg, et fullstendig uakseptabel.

Anonymkode: 2fd10...9a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt våres opp og ned turer siste tiden. Samboers fokus under samvær er på hans eldste datter, hun minste blir oversett i alle sammenhenger. Dette tror jeg er fordi hun krever mer tilsyn mtp hennes alder. Det er 6 års aldersforskjell på barna. Barnets flukt i hverdagen er IPad. Hun har få venner her hos far men også hos mor. Jeg vet ikke hvorfor. Alt dette har jeg tatt opp med samboer uten at det har ført frem til noe godt. Kun sinne rettet mot meg da han ikke takler å høre sannheten. Noe møte på fvk kommer jeg ikke til å delta på, han har et sinne og raseri som skulle vært behandlet hos spes.helsetj. Med alt dette ser jeg meg ferdig i dette forholdet pga neglisjering og dårlig behandling fra samboer. Jeg tenker han får seg en reality check når jeg er ute. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt våres opp og ned turer siste tiden. Samboers fokus under samvær er på hans eldste datter, hun minste blir oversett i alle sammenhenger. Dette tror jeg er fordi hun krever mer tilsyn mtp hennes alder. Det er 6 års aldersforskjell på barna. Barnets flukt i hverdagen er IPad. Hun har få venner her hos far men også hos mor. Jeg vet ikke hvorfor. Alt dette har jeg tatt opp med samboer uten at det har ført frem til noe godt. Kun sinne rettet mot meg da han ikke takler å høre sannheten. Noe møte på fvk kommer jeg ikke til å delta på, han har et sinne og raseri som skulle vært behandlet hos spes.helsetj. Med alt dette ser jeg meg ferdig i dette forholdet pga neglisjering og dårlig behandling fra samboer. Jeg tenker han får seg en reality check når jeg er ute. 

Ts

Jeg skjønner godt at du ikke orker mer, men noen reality check tviler jeg på at han får. Han gjorde tydeligvis ikke det da forrige dame gikk.

Men du må gå varsomt frem når du avslutter forholdet. For det er ei lita jente midt oppi dette som har knyttet seg tett til deg. Har du kontakt med hans mor? Jeg ville tatt en skikkelig prat med henne rett etter at du har varslet mannen om bruddet, slik at hun kan ha ekstra fokus på jenta fremover. Jentas mor må jo også få beskjed om bruddet, og siden dere ikke er BF's, kan forhåpentligvis farmor hjelpe til med dette.

Anonymkode: 2fd10...9a2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...