Gå til innhold

har dere kortere lunte i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det blir så mye fri, barna er hjemme og kompisene er på ferie. Dermed blir det til at barna sitter hjemme og går oppå foreldre og søsken. Naboen er veldig tålmodig og grei med sine barn men de siste dagene har jeg hørt at det går en kule varmt og stemmene blir uvanlig høye og tydeligvis er det NOK ER NOK. 

vanlig? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig lunta mi er veldig mye lengre... Men ser jo at man er nødt til å aktivisere de litt, spore opp venner som ikke er på ferie og aktivisere.

Men hadde vi ikke klart det jeg nevner så kunne det sikkert blitt litt høyere stemmer her også...

Anonymkode: d54fb...748

AnonymBruker
Skrevet

Du er klar over at sensommeren/tidlig på høsten er høydepunktet for antall skilsmisser/brudd med par mellom barn? Er ikke uten grunn det. Bare å undersøke forumet her når skolen har begynt igjen, så tipper jeg det kommer flust av samlivsproblemer da. 

Selv gjør jeg alltid mitt for at ungen skal få bevege seg en del timer ute hver dag, og når vi da kommer inn igjen er det på med data/iPad og headphones for han. Mens jeg priser meg lykkelig for den som fant opp headphones. Da kan jeg lade mine batterier litt ved å gjøre andre ting i ro og fred. Gjør selvsagt mitt for å avtale lekeavtaler mellom ungen og andre barn så ofte jeg kan også. :)

Anonymkode: 74400...710

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at sensommeren/tidlig på høsten er høydepunktet for antall skilsmisser/brudd med par mellom barn? Er ikke uten grunn det. Bare å undersøke forumet her når skolen har begynt igjen, så tipper jeg det kommer flust av samlivsproblemer da. 

Selv gjør jeg alltid mitt for at ungen skal få bevege seg en del timer ute hver dag, og når vi da kommer inn igjen er det på med data/iPad og headphones for han. Mens jeg priser meg lykkelig for den som fant opp headphones. Da kan jeg lade mine batterier litt ved å gjøre andre ting i ro og fred. Gjør selvsagt mitt for å avtale lekeavtaler mellom ungen og andre barn så ofte jeg kan også. :)

Men for å svare på det du faktisk spurte om, så tror jeg lunta mi er omtrent like lang i ferien som ellers.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

tror ikke det er tilfellet her, de er så hyggelige mot hverandre, men mer at mora klikker mot barna når de maser eller krangler for mye

Skrevet

En god del kortere ja!

Skrevet

Nope! Koser meg med ferie, og har egentlig ikke så kort lunte ellers heller da jeg jobber og dagene går i ett. Men nå som det er ferie med barn hjemme er det bare digg digg digg! :)

Finner på noe hver dag og har vært på ferie. Skulle egentlig ønske ferien aldri tok slutt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Elsker ferie. Kunne levd slik alltid, men penger må man ha. Problemet er dagens barnehager. Der er det program fra de kommer til de går. De får ikke tid til å kjede seg. Kommer det dødtid så får de panikk og kan begynne kjede seg. Barn som ikke får tilrettelagt lek 24/7 blir mer kreative og selvstendige. Hvis foreldre kan tillate barna å drive litt mer dank så kommer det seg. La de se tv, ipad, lage hytte i stua. Legg lista lavt. La barna finne på noe selv. Barnehager må ig fremme frileken mer, for barn forventer da fullt program når de kommer hjem fra bhg. Og da blir barn stresset og finner aldri roen. Dagens 1-6 åringer har minst ferie av alle hvert år. De jobber mer en de voksne og er opptil 9 timer i bhg hver dag. Ikke bra!!

Anonymkode: 3f98e...f30

Skrevet

Overhodet ikke, kjempegøy å ha ferie og få ha sønnen min hjemme fra barnehagen. :)Eneste som er synd er at ferien går så fort. ..

Skrevet

Nei, den er lengre. Jeg er mye mer sliten etter en dag på jobb enn etter en dag med ungene. 

Skrevet

Dere som ikke har kortere lunte og koser dere med barna i ferien, hva jobber dere med? Har dere veldig tunge jobber? 

Har selv hatt barna her i 2 uker nå, og kjenner at det nesten skal bli litt godt når ferien er over og hverdagen kaller...

Skrevet

JA! Vi har vært to uker i Italia og er nå på ferie hos svigers. Barna, som ellers nesten ikke krangler, har kranglet utrolig mye de siste ukene. Eldstemann på ni kverulerer på ALT og yngste surker mer enn vanlig. Begeret har rent over et par ganger, nesten at jeg solgte dem på et marked i Italia. Mannen og jeg krangler ikke, dog. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...