AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Jeg kunne tenkt meg en liten en i fremtiden, hadde hun inntil for 9 mnd siden. Etter det har jeg utviklet allergi... Alle søsknene mine har hunder, og jeg får astmaanfall og blir dårlig hver gang de er i nærheten av meg. Broren til min samboer har også hund og den er jeg dritallergisk mot. Dette er fuglehunder, huskyblandinger, schæferblandinger og lapphunder. Er det noen sjans for at jeg kan tåle korthårede raser? Anonymkode: 7d546...f28
ArtyFarty Skrevet 26. juli 2016 #3 Skrevet 26. juli 2016 Det finnes raser som en del allergikere reagerer mindre eller ingenting på, men det er veldig individuelt så man må teste før man kjøper. For eksempel puddel, og bichon-rasene (frisee, havanaise, löwchen). I tillegg er det noen som reagerer lite på trimmeraser som schnauzervariantene.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #4 Skrevet 26. juli 2016 Nei, jeg vil ikke si det er veldig sannsynlig. Jeg er allergisk, og jeg reagerer verre på puddel, bichon-rasene etc. Det man er allergisk mot på en hund er huden, altså midden som kommer med flass. Noen reagerer verre på langhårede fordi de mister mer pels som inneholder denne midden, jeg reagerer verre på de som ikke røyter, for der sitter alt igjen på selve hunden. Men, håpet er ikke ute enda! Jeg har vært pollenallergiker hele livet og er vant til å ta medisiner halve året. Da jeg fikk allergi mot dyr (og noen matvarer) i tillegg, tok jeg et valg om at jeg heller ville gå på medisiner og ha dyr i livet mitt, enn halve året uten medisiner. Jeg fikk ta avgjørelsen selv, da var jeg 11 år gammel. Nå er jeg 35, har hund fortsatt, og tar medisiner året gjennom. Det fungerer veldig greit, men jeg kan ikke glemme en eneste tablett, da får jeg utslett, klør etc. Sommertid må jeg medisineres mye, da jeg både har dyr og pollen som allergener rundt meg. Siden det er nær familie som har hund ville jeg først og fremst startet å teste medisiner rundt disse hundene. Medisiner når du er på besøk hos de vil du uansett måtte ta siden du har blitt allergisk, og hvis du da finner medisiner som fungerer godt så er det ingenting i vei for at du kan ha hund selv. Det du må huske er at ved å omgi deg med dyr når du er allergisk mot dem, kan gjøre astmaen verre, og du kan utvikle flere allergier. For min del mener jeg det er verdt risikoen Anonymkode: 74288...7cb
Feyfeyhey Skrevet 26. juli 2016 #5 Skrevet 26. juli 2016 (endret) . Endret 7. august 2016 av Feyfeyhey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå