Gå til innhold

Hvordan unngå å omgås familie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et søsken jeg hater (bla bla, sterkt ord, bla bla, men hva skal jeg kalle det, da?). Blitt mobbet av h.n hele oppveksten og jeg kjenner et sug i magen hver gang vi må omgås (i selskaper og lignende). H.n har en datter som er pervers og bare ekkel, forandret seg de siste 6 månedene. Sliter med et syndrom (asbergers eller hva det heter) og har null sosiale antenner så legger ikke skjul på perversiteten heller. Ekstremt ubehagelig. Det yngste tantebarnet mitt er slemt, banker opp andre unger og ødelegger alle familieselskaper de deltar i, helt konsekvent. Jeg tenker "det er bare et barn", men det er fortsatt irriterende og slitsomt. Og JA, jeg har barn selv så vet alt om hvor vanskelige de kan være ;) Disse barna ser jeg har en svært negativ innflytelse på mine barn, etter 2t med dem er mine barn monstre som skal gjøre som søskenbarna sine og som tror at det er tøft å være slemme. Bruker 1-2 uker på å venne dem av det igjen og lære dem folkeskikk igjen. 

Men dette er egentlig bare bagateller, hovedproblemet er mitt eget søsken som jeg har et ekstremt dårlig forhold til, jeg har overhodet ikke noe behov for å omgås folk jeg "hater" og som forsurer livet mitt. Som slenger dritt, skal hevde seg selv, som har et så dårlig selvbilde at hele livet består i å trykke ned andre for å føle seg bedre selv, sånn har det alltid vært. Orker ikke! Men føler jeg plikter/må i bursdagsselskaper til tantebarna mine, at jeg må "stille opp" og at jeg ja.... at jeg bare må! MÅ jeg virkelig det? Det er et mareritt å være der pga dette søskenet og alt som hører med. 

Anonymkode: 0d83f...089

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...