lidia Skrevet 9. november 2004 #1 Skrevet 9. november 2004 Åh, nå er jeg skikkelig irritert Skulle liksom steke noen pannekaker, og dette er iallefall noe jeg har teken på. Det er ikke mye jeg er flink til på kjøkkenet, men jeg kan iallefall lage pannekaker. MEN, i dag så klarte jeg ikke å snu EN ENESTE pannekake hva iall verden har jeg gjort galt?? Er det noe med selve røra som gjør det helt umulig, eller er det panna?? Kan ikke kome på noe som jeg skulle ha gjort annerledes i dag enn alle de andre gangene. Det eneste er at jeg har hatt oppi litt soyaolje i røra istedet for olivenolje som jeg har brukt de siste gangene. Hvordan pleier dere å snu pannekaker, i lufta eller i pannen? Jeg klarer ikke å snu dem i lufta, men gjør det i pannen, men denne gangen var det ikke en eneste som jeg klarte å få hel. Det blei hull i allesammen
Gjest Emera Skrevet 9. november 2004 #2 Skrevet 9. november 2004 I lufta har jeg aldri fått til å snu pannekakene, nei gitt! Hvis pannekakene går i stykker for meg, så hjelper det ofte å ha i et egg til.
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2004 #3 Skrevet 9. november 2004 Non-stick panne + at den må være skikkelig varm. Har alltid litt smør i panna også mellom hver pannekake.
Gjest Lea Skrevet 9. november 2004 #4 Skrevet 9. november 2004 For lite salt eller egg? Ødelagt panne? Feil temperatur? Dårlig stekespade? Det kan være mange grunner til at pannekakene er vanskelige å snu. Hvis det er røren som oppfører seg snålt, så er det ganske sikkert et egg som mangler eller totalt fravær av salt.
lidia Skrevet 9. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2004 Det kan ha noe med eggene å gjøre, for jeg synes de var litt seie, på en måte. Altså at eggehviten var skikkelig tykk og blank. Jeg lagde nemlig en porsjon til, med noen andre egg, og de eggene var mere tyntflytende. ( det blanke altså, eggehviten) Egentlig synes jeg hele denne første pakken med egg har vært litt rar. Datoen var tom 15.11, så de bør jo ikke ha vært gamle da. Den første røren jeg lagde var kanskje litt tynnere enn denne andre. Så alt har vel sin forklaring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå